Gå til innhold

Godt nyttår

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Jeg stirrer intens ned i doskåla....det er tredje gangen i dag...det er midnatt og jeg er alene...det er nyttårsaften.

Jeg svelger hardt...kvalmen er intens...det gjør vondt i brystet og hjertet banker så intens at jeg tror jeg er i ferd med å svime av. Tusen tanker flyr gjennom hodet mitt...blir det denne gangen jeg kollapser over doskåla? Er dette siste gang jeg stikker fingrene i halsen?

Det er noen år siden nå at legen min fortalte meg om faren med hjertet når jeg spydde.....jeg hadde aldri tenkt over det. At det var farlig...bare at jeg kunne bli tynnere. Jeg vil da ikke dø? Jeg som har så mye å leve for...

Raktettene hyler utenfor...det smeller og himmelen lyser....den svarte himmelen er full i farger og sprakende kunstverk....så gjør jeg det....

Jeg stikker fingrene i halsen og brekker meg...igjen og igjen til det bare er galle som kommer opp....halsen er sår og vondt....tårene renner og øynene mine er blodskutte....Jeg går inn på kjøkkenet...tar et par store glass vann....stikker fingeren i halsen en gang til for å være sikker på at det er tomt...

Tar et glass melk for å hindre magesyren i å etse meg opp på innsiden....jeg ser meg selv i speilet....prøver å forstå galskapen...så titter jeg ut av vinduet og ser på rakettene...

Godt nyttår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Godt nytt år. Håper dette er året du kan bli frisk. :klem:

Skrevet

Sitter og lurer på om jeg skal svare deg. Ord blir liksom så fattige og jeg har lite å si. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg.

Den som bare visste hva slike handlinger kommer av. Så kunne det kanskje være håp om behandling for alle dere med samme problem. Så vidt jeg har forstått vet man ikke helt hvordan denne lidelsen skal behandles. Og da blir det straks vanskeligere.

Tipper på at du er ei flott og flink jente som gjerne vil at alt du gjør skal være perfekt. Og det er det sikkert. Du har en enorm viljestyrke og kontroll over deg selv. Hadde du bare kunnet brukt den til noe positivt istedet for noe destruktivt. Da hadde du nådd så langt du bare vil. Verden hadde vært din. Nå spørs det. Hvis dette koster deg helsa di, og kanskje livet. For du kan vel ikke endre viljen til å ønske livet nok til å slutte, eller kan du kanskje det?

Håper du kan det. At det er mulig at du kan si til deg selv at i 2007 er det stopp. Nå skal jeg begynne å leve igjen. Nå har jeg spydd for siste gang.

Ønsker deg et godt nytt år. Det er bare du som kan ta vare på deg selv. Det er bare du som kan leve ditt liv.

:troest:

Skrevet

Du er ikke alene. Mange av oss. Det er hjelp å få. vet hvor vanskelig det er.

Et uverdig liv det du beskrev, folk kan ikke forstå hvordan det er før de har vært i spiseforstyrrelsens klør.

Mange :klem::klem::klem: til deg fra meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...