Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Etter at jeg ble voksen har jeg egentlig aldri likt nyttårsaften. Det er en dag hvor alle de triste tingene kommer opp i meg. Det skjer nesten ubevisst enten jeg vil eller ikke.

Da jeg var ulykkelig gift var nyttårsaften den verste dagen. Min ex ville gjerne feire, mens jeg ble mer og mer bevisst på hvor ulykkelig jeg var, og at jeg helst ville bli kvitt han. Feigheten min var nok stor for det tok noen år før jeg tok mot til meg og flyttet.

Da jeg hadde kjæreste reiste han hjem til sin familie over jul og nyttårshelgen, og der satt jeg alene. Har aldri hatt mange venner, så jeg blir ikke invitert noen steder.

Nå når jeg er alene har jeg det best. Ønsker allikevel å være alene for tårene kommer. Det føltes ganske bra i dag, helt til Per Aabel leste piken med svovelstikkene. Da kom tårene. Så her sitter jeg og føler meg trist.

Må legge til at jeg ikke er deprimert ellers i året. Har det bra alene, og har en spennende jobb. Men noe skjer med meg på nyttårsaften.

Er det bare jeg som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det bare jeg som har det sånn?

Nei du er ikke alene. Jeg synes også nyttårsaften er en trist dag. Jeg foretrekker også å sitte alene og deppe akkurat den dagen, selv om alle andre feirer. Og jeg tror egentlig man trenger en sånn dag en gang iblant. Bedre å bruke nyttårsaften enn resten av året til det :)

Skrevet

Niks. Jeg har også et heller dårlig forhold til nyttårsaften. Å feire jul alene er greit, men nyttår er traurige saker....

Gjest også alene
Skrevet

Sitter også alene ikveld, men prøver å gjøre det beste utav det. Likevel kan jeg ikke unngå at tankene kommer og jeg tenker at "alle andre gjør noe festlig ikveld bare ikke jeg".- Vet at det er ikke helt sant, men.....noen krangler,noen gråter, noen er syke osv.

Jeg svitsjet over til en annen kanal da "Pikene med fyrstikkene" begynte- har hørt den mange ganger,og i likhet med deg så gråter jeg også- hver eneste gang.

Gleder meg til hverdagen,jeg.

Skrevet

Jeg vet veldig hvordan du har det..

Vel, for meg er det mere at jeg ikke vil være alene, og typen dro til noen venner tidligere i dag så ejg sitter her alene med kattene og tenker over hvor dritt året har vært..

Har gråti i minst en halvtime og jeg greier ikke slutte..

Skrevet

Selv om jeg ikke kjenner dere, vil jeg ønske dere alt godt for det nye året :)

Skrevet

Jeg sitter også alene i kveld. Det er litt vemodig, man vil jo helst være sammen med andre en slik kveld.

Men så lurer jeg på om det er fordi det er så opphauset at man føler det slik? I pressen og blant alle andre gleder alle seg sånn til jul og nyttår, alle har store planer. Men er det virkelig så fantastisk?

Det er tross alt bare en kveld som alle andre, om enn med litt fyrverkeri og litt mer fyll enn ellers!

Om tårene kommer, så la dem det. Det må være lov. Men jeg tviler på at man må være flere for å ha en fin nyttårsaften. Man kan klare det alene også om man vil.

Skrevet

Jeg vet jeg godt kan klare en nyttårsaften alene, men akkurat denne ville jeg være med typen, sin det var den første nyttårsaften etter at vi ble sammen.. I tillegg har jeg sliti med andre ting i det siste så denne dagen blir da tusen ganger verre og være alene på..

Skrevet

Hei dere.

Her sitter det enda en jente som feirer nyttårsaften "alene". Småjentene mine har lagt seg og sover godt. Jeg sitter i stua, kikker ut av vinduet og ser fine raketter. Mimrer nyttårsfeiring i gode gamle dager da jeg dro på hytteturer på fjellet sammen med gode venner, spiste god mat, drakk og lo. Festet til morrakvisten.

Hver nyttårsaften føler jeg en spesiell tomhet, blir melankolsk, føler meg ofte ensom og tror alle andre har det ustyrtelig morsomt denne dagen. Føler at tiden går, og lurer på hva har jeg egentlig har fått gjort dette året som har gått. Griner litt innimellom og syns litt synd i meg selv. Savner så inderlig nære venner som ringer meg og spør hvordan jeg har det.

Vi kan vel tenke på hverandre vi som føler oss litt alene.

Ønsker dere et godt nytt år med nye muligheter.

Husmusa

Skrevet

Vi kan vel tenke på hverandre vi som føler oss litt alene.

Ønsker dere et godt nytt år med nye muligheter.

Husmusa

Ja det kan vi jammen. :)

Godt nytt år! Håper vi føler oss mindre ensomme neste år! :vinke:

Skrevet
Kunne du ikke være med kjæresten din da?

De skulle først være en gjeng med venner og spise først, jeg kunne vist komme opp senere.. Men jeg har ikke penger og sløse bort på taxi siden kattene snart må ha mere mat og vaksine.. Jeg kan alltids gå, men det tar over en time..

Dessuten nevnte han ikke at jeg kunne komme opp før ti minutter før han skulle dra og jeg ikke greide og skjule at jeg ville være alene i kveld..

Så jeg tror ikke han vil ha meg der oppe..

Skrevet

Jeg ville gått likevel. Kanskje det blir bra tross alt.

Skrevet

Jeg tror at all "lykken" som alle tror at alle andre opplever på nyttårsaften er mediaskapt. Det er noe som handelsstanden står bak. Grunnen er at vi alle skal løpe ut og kjøpe masse pynt og stæsj og mat og alt annet som vi tror vi trenger. Så skal alle være overlykkelige og stå og kysse klokken tolv.

Livet er ikke slik.

Jeg er ikke alene i kveld. Jeg har både mann og barn her, men vi overfester ikke for det. Vi spiste koselig middag og nå har vi sett litt på tv. Så skal vi snart se en film før vi legger oss. Og det var den nyttårsaften. :)

Skrevet
Jeg tror at all "lykken" som alle tror at alle andre opplever på nyttårsaften er mediaskapt. Det er noe som handelsstanden står bak. Grunnen er at vi alle skal løpe ut og kjøpe masse pynt og stæsj og mat og alt annet som vi tror vi trenger. Så skal alle være overlykkelige og stå og kysse klokken tolv.

Helt enig. :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
De skulle først være en gjeng med venner og spise først, jeg kunne vist komme opp senere..  Men jeg har ikke penger og sløse bort på taxi siden kattene snart må ha mere mat og vaksine..  Jeg kan alltids gå, men det tar over en time..

Dessuten nevnte han ikke at jeg kunne komme opp før ti minutter før han skulle dra og jeg ikke greide og skjule at jeg ville være alene i kveld..

Så jeg tror ikke han vil ha meg der oppe..

Uff, du har det nok hakket værre enn meg du. Ikke noe er så trist som å være sammen med noen, og så ikke være sammen på nyttårsaften. Sånn har jeg også hatt det, så jeg vet. Hadde det sånn i 5 år. Typen dro på juleferie til annen kant av landet.

Synes det var dårlig gjort at typen din å gå på fest uten deg. Tror ikke jeg ville ha gått etter hvis jeg var deg. Kanskje det handler om stolthet. Vet ikke helt. Hadde i alle fall ikke vært blid på han i morgen.

Er enig med de andre her i at nyttårsaften er oppskrytt, men følelsene kommer uansett. Man får prøve å tenke positivt, men det er ikke så lett.

Tenker på dere alle her inne, og ønsker dere et godt nytt år.

I morgen er en vanlig dag, og dagen i dag er glemt. Viktig å se fremover.

Skrevet

Sitter her alene jeg også, dvs mannen har gått og lagt seg siden han skal opp kjempetidlig på jobb. Jeg skal også opp tidlig, men synes ikke det er noe vits i å legge meg før rakettene begynner å avta. Vi har spist god mat, og hatt det hyggelig, men hadde det ikke vært for at det høres ut som om det er krig ute, så hadde det vært en helt vanlig kveld for min del.

Har ingen overflod av venner, så jeg har ikke blitt invitert noe sted i år. Vet at endel jobber, og at andre er invitert til folk jeg ikke kjenner. Ikke at jeg kunne dratt noe sted heller, men dere vet... Jeg satser på en morsommere nyttårsaften neste år ;)

Skrevet

Heldigvis har jeg god utsikt fra her hvor jeg bor. Elsker fyrverkeri. Når klokka nærmer seg 24 skal jeg kle på meg en jakke og gå ut på verandaen og få med meg alt. Håper ikke ungene våkner.

Jeg og småjentene mine hadde stjerneskudd tidligere i kveld. Og noe mindre bakkefyrkverkeri. Stor stas for dem.

Husmusa

Skrevet

Nydelig. Men det tar jo aldri slutt. Tror jeg tar kveld nå. Godt nyttår alle sammen og god natt.

Husmusa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...