Gå til innhold

Vil begynne å trene

Ana

Anbefalte innlegg

Har endelig bestemt meg for at jeg vil begynne å trene, men gruer meg litt. Har aldri trent noe særlig før, og er redd for å drite meg skikkelig ut (komme inn der hvor alle er supertrent, og føle meg som den dusten).

Lurte på om noen kunne anbefale meg noe som jeg kan begynne på?

Og hvilke treningsstudioer som er de beste (best utvalg, best pris etc...)

Jeg har null peiling!

Hadde igrunnen mest lyst til å begynne å danse eller på yoga eller noe, men alle kursene begynte i januar, så jeg er litt sent ute...må nok vente noen måneder med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!

Hva slags trening skal du begynne med da? Inne i sal? Aerobic? Hvis det er det, så kan du bare tro meg på at alle har mer enn nok med seg selv, og ikke med å kikke på deg - selv om det ikke føles slik.

Spør også instruktøren etter timen om øvelser du ikke får til, lurer på hvordan skal gjøres , så øver du hjemme og er sikrere neste gang.

Skal du trene i helsestudio med vekter etc. såbruk instruktøren for den han eller hun er verdt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent på treningssenter i flere år. Ingenting slår en tur på fjellet med masse frisk luft, men skal trening være praktisk gjennomførbart for meg i hverdagen blir det endel turer på helsestudio iløpet av uken. Har prøvd mye forskjellig; spinning, vekter og diverse timer i sal. Har funnet ut at timer i sal med kombinert styrke og kondis øvelser passer best for meg. Jeg syntes det er kjempegøy, og jeg trenger en instruktør som driver meg når jeg er trøtt og sliten.

Mitt råd til deg må være at du prøver deg frem. Når det gjelder step og aerobic er jeg helt enig med Tusenfryd; alle har mer en nok med å passe på sine egne armer og ben! Spør etter en time på nybegynner nivå. Husk at ALLE har vært nye en gang.

Step og aerobic kan kanskje være noe for deg siden dans var det du helst ville?

Ser du bor i Bergen. Her er det mange flotte treningssenter, velg utifra hvor du bor og ta gjerne prøvetimer på forskjellige steder for å finne ut hvilket du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg må være at du prøver deg frem.

Jeg er enig med Mie her.

Prøv ut ulike treningsformer, og finn ut hva som passer deg best..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...