Gå til innhold

Hvis samboeren ikke svarer på telefonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du da? Ringer igjen, sender melding, eller sitter der og venter? Jeg har nå prøvd i over en time, men pratet med han tidligere så jeg vet at han har mobilen i lomma. Begynner å lure på hvorfor da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg sender en melding, der ejg skriver at han må ringe meg så fort han har muligheter for det. Men bare om det er veldig viktig, for ellers vet jeg at han ringer når det passer han best. Det skla være veldig viktig, før jeg ringer han mange ganger.

Skrevet

Skulle gi han beskjed om at vi skulle komme senere på nyttårspartyet enn det som i utgangspunktet var planlagt.

Han svarte i telefonen nå. Men etter over en time. :roll:

Skrevet

Kanskje han ikke la merke til at telefonen ringte og faktisk ikke sjekka telefonen før etter en time? Har gjort det selv mange ganger.

Om min samboer ikke hadde tatt telefonen når jeg ringte ville jeg bare ha sendt ei melding om hvorfor jeg ringte...

Skrevet

Jeg vet han ringer meg opp igjen så fort han har mulighet.

Eller så sender jeg en melding om han kan ringe meg.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Skulle gi han beskjed om at vi skulle komme senere på nyttårspartyet enn det som i utgangspunktet var planlagt.

Han svarte i telefonen nå. Men etter over en time. :roll:

og hvorfor sendte du han ikke bare en melding? Var vel ikke så viktig, at du bare måtte snakke med han. Syns det er en uting, at man må være tilgjengelig 24/7.

Neste gang kan du kanskje sende en melding, for han vil nok lese den når han får tid til det. Så slipper du å bli irritert, for at han ikke svarer telefonen.

Skrevet

Hva når du åpner ditt innerste inne, og ikke får høre noe fra den eneste du vil ha da? Når du forteller deg selv at det finnes grunner til det, at noe må ha kommet i veien. Men har det, det? :tristbla:

Gjest gjesta
Skrevet
og hvorfor sendte du han ikke bare en melding? Var vel ikke så viktig, at du bare måtte snakke med han. Syns det er en uting, at man må være tilgjengelig 24/7.

Neste gang kan du kanskje sende en melding, for han vil nok lese den når han får tid til det. Så slipper du å bli irritert, for at han ikke svarer telefonen.

Her er jeg veldig enig med Madam Felle.

Det var jo bare en beskjed du skulle gi. Hvorfor ikke bare sende en sms?

Selv om man har kjæreste og samboer så betyr det ikke at man er tilgjengelig hele tiden. En time er da ikke lang tid.

Skrevet

Da hadde jeg sendt en melding og ikke tenkt noe mer på det.

Skrevet
Her er jeg veldig enig med Madam Felle.

Det var jo bare en beskjed du skulle gi. Hvorfor ikke bare sende en sms?

Selv om man har kjæreste og samboer så betyr det ikke at man er tilgjengelig hele tiden. En time er da ikke lang tid.

Det er jo greit, men det må jo være en grunn til at TS reagerer på at samboeren ikke tar telefonen. Hadde det vært min mann hadde jeg ikke reagert fordi han har et veldig avslappet forhold til mobilen. Ofte har han den ikke med, eller den er ladet ut.

Men hvis du er sammen med en som vanligvis svarer etter et ring, og alltid har mobilen slått på, kan man kanskje skjønne at man lurer litt. Men vil kanskje tro at det er flere ting som til sammen gjør at TS er skeptisk når samboeren ikke tar telefonen. Hva var forklaringen hans da siden du tydeligvis fortsatt er mistenksom etter å ha snakket med han?

Skrevet

Så ringer han meg tilbake når han kan ;) Er det viktig prøver jeg et par ganger til, og hvis det fortsatt ikke er svar, så SKJØNNER han det er viktig når han ser de tapte anropene.

Ellers sender jeg bare en sms

Skrevet

Om han ikke tar telefonen, og ikke ringer tilbake innen kort tid, da bekymrer jeg meg. Ikke for hva han gjør på, men hva som kan ha skjedd ham.

Dette fordi min elskede alltid har telefonen slik at han hører den og kjenner vibreringen, ogt han svarer. I tilfeller der han ikke kan ta telefonen (jobb sammenheng) gir han meg somregel beskjed i forkant. I alle fall i perider da han vet jeg kan trenge å få tak i ham (har vært aktuelt nå før jul pga min bestefar som lå for døden, f.eks)

Ja, tar han den ikke, så sender jeg nok en sms, og svarer han ikke, så venter jeg x antall minutter (avhengig av hva mangefølelsen sier om jeg skal være bekymra eller ei, pluss selvsagt hvor viktig det var) øfr jeg prøver igjen.

Om jeg vet han ikke kan ta telefonen (eller generelt er på jobb så det er fare for at han ikke kan det) så bekymrer jeg meg selvsagt ikke så lett, og forventer bare at han ringer tilbake når han han.

Skrevet

det spörs hva han gjör.. men jeg er en litt "bekymra" person, så egentlig burde du ikke ta meg som er godt eksempel ;)

Jeg kan fort bli redd for at han har kräsja om han ikke tar tlf, og han kjörer, .. hm, vel eller at noe annet dumt har skjedd. Noen kaller meg hysterisk, og det er vel det jeg er. Jeg kan ringe to ganger, men tar han den ikke etter det - vet jeg at det ikke lönner seg å pröve igjen, fordi han helt enkelt ikke kan ta den - av en eller annen grunn.

Så.., ja, jeg tenker mitt om han ikke ringer opp igjen etter rimelig tid (som er veldig avhengig av hvilke avtaler vi har mm), men jeg blir ikke sur, eller irritert, eller blir redd for at han er å treffer en annen...., men jeg blir "bekymra" :) For at det kanskje kan ha hent han noe...

Gjest Tanita
Skrevet
Det er jo greit, men det må jo være en grunn til at TS reagerer på at samboeren ikke tar telefonen. Hadde det vært min mann hadde jeg ikke reagert fordi han har et veldig avslappet forhold til mobilen. Ofte har han den ikke med, eller den er ladet ut.

Men hvis du er sammen med en som vanligvis svarer etter et ring, og alltid har mobilen slått på, kan man kanskje skjønne at man lurer litt. Men vil kanskje tro at det er flere ting som til sammen gjør at TS er skeptisk når samboeren ikke tar telefonen. Hva var forklaringen hans da siden du tydeligvis fortsatt er mistenksom etter å ha snakket med han?

Han svarer vanligvis med en gang, og har for tiden ikke mulighet til å ringe eller sende sms selv, og dessuten ville jeg gi beskjed over telefon siden han da kunne gi tilbakemelding med en gang om han skulle jobbe lengre. :) Men, det gikk greit, abre jeg som er loitt overbekymret til tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...