MissForvirret Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Jeg er en helg mamma til sønnen til samboeren min som er 4år. Han er hos oss annen hver helg og hver gang han er hos oss,så liker han å slå eller sparke meg for ingen grunn. Jeg prøvde å snakke med han om det men han hører bare ikke. Er det vanlig at barn i hans alder slå? Jeg vet at jeg er ikke hans mor og at jeg bestemmer ikke over han men noen ganger så føler jeg han går over streken. Er han misfornøyd med noe så sparke han meg, noen ganger i ansiktet. Jeg trenger virkelig råd om hvordan jeg kan håndtere han uten å være slem.
marielaina Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Har du snakket med samboeren din om det? Det er kanskje lettere for han og finne rette måten å gjøre noe med dette på. Han er tross alt faren, og spesielt om du ikke kjenner gutten så godt, er det nok vanskelig å irrettesette han uten å gjøre ting værre. Tror du må ta tiden til hjelp og finne ut av dette sammen med faren hans. Gutten er kanskje sjalu, men om du er tålmodig, vil det nok gå over. Men du kan selvsagt ikke akseptere oppførselen, da vil han jo ikke ha noen respekt for deg heller. Prøv å finne på hyggelige ting, og ros når han oppfører seg slik som dere ønsker. Jeg tror det er viktig at du og faren hans finner ut av regle sammen, sånn at han hører det både fra faren, og fra deg. Men finne på gøye ting med han kommer kan sikkert få han til å mykne opp litt.
Gjest Madam Felle Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Jeg hadde tatt fatt i armene på gutten, og forklart at sånn gjør man ikke. Han er fire år, og da bør han vite at han ikke skal slå. Og jeg hadde ikke brydd meg om gutten ble fornærmet, for jeg hadde aldri akseptert at noen slo meg i det hele tatt. Derfor hadde jeg gjort det samme, enten det var mine egne barn eller fremmede barn. Om han nå er sjalu, så unnskylder det ikke oppførselen hans. For du bør ikke akseptere slik oppførsel. Du bør si i fra til han, foe ellers vil han ikke resepktere deg i det hele tatt men bare fortsette som han gjør nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå