Sukkersøta Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Har slitt med noe i nesten mitt halve liv. Noe som preger hverdagen min fullstendig. Jeg har bestemt meg at jeg skal klare å vinne over dette. Har motivasjon for første gang på flere mnd. Jeg trenger hjelp til motivasjonen. Hvordan holde denne oppe når det røyner på? Det jeg sliter med har blitt så ille at det blir nesten som å velge mellom livet eller døden.... Hvordan holder dere motivasjonen oppe?? Takker for alle svar Vet ikke om det var rett forum,men prøver meg Et riktig godt nytt år til dere alle
Gjest Tweek Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Fortell til en du stoler på, og få den personen til å få deg til å se alt det positive i livet ditt når det ikke går så greit. Det hjelper mye bare ved å fortelle det. Når du er i godt humør så skrive med masse positive ting osv. som du kan lese på når du er lei. Forbered deg på det kjipe dagene best mulig så de blir bedre, og at du kan blir frisk
Gjest Huldali Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Det finnes mange bøker om hvordan man skal holde på motivasjonen. Jeg leste en artikkel i aftenposten her om dagen, den var om hvordan leger møter sine pasienter, men tenker at den kan kanskje kan være til litt hjelp her også. Hvordan har du det de dagene du har det best? Hva gjør du på de dagene du har det godt? Er det noe spesielt du gjør eller noe som skjer? Hvorfor føler du deg bra nettopp disse dagene? Skriv ned en liste over hva som gjør disse dagene gode. Hvis du vet hva som er godt for deg og hva som må til for å få det godt, er det kanskje lettere å faktisk vite hva du skal gjøre for å ha det godt med deg selv. Håper du forstår hva jeg mener her, skrev det kanskje litt dumt. Men jeg håper du kan finne en måte som gir deg motivasjon til å få et bedre liv. Mange klemmer
webgirl Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Har det ofte sånn selv. Spesielt i jula når jeg er hjemme sammen med familien pleier motivasjonen å øke. Men med en gang jeg får mye å gjøre, jobb, skole osv, så merker jeg at motivasjonen raskt forsvinner. Og jeg føler at alt raser rundt meg. Leste nettopp en artikkel om selvtillit. Kanskje ikke akkurat det du så etter, men likevel... http://www.tjenmyepenger.com/selvtillit.html Ønsker deg et riktig godt nytt år, og krysser fingrene for at du skal få det kjempefint i 2007!
Sukkersøta Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2007 Tusen takk for kloke svar alle sammen!!!! Stod veldig mye "nyttig" i den artikkelen Webgirl, takk for den. Anbefaler andre å titte innom den også! fra meg
Bønna Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Leste nettopp en artikkel om selvtillit. Kanskje ikke akkurat det du så etter, men likevel... http://www.tjenmyepenger.com/selvtillit.html ← Jeg synes den artikkelen der minner mer om politisk propaganda heller enn en artikkel om selvtillitt. Sukkersøta, når du først er motivert til å gjøre noe med det, er du nærmest i mål allerede. Jeg tror det der vil gå seg til. Du klarer det nok, skal du se.
Nynaeve Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Har vært gjennom en depresjon, og dårlig sjølvbilde hører med der. Sier ikke at du er deprimert . Jeg fikk beskjed om å ta omega3, og B-vitaminer for det , vel vil ikke akkurat si hjelper, men jo det gjør litt. Også er det å gå tur, frisk luft, og dagslys. Man føler seg litt bedre, og så er det å rette opp ryggen, puppene ut. Finne ut NOE man synes man er flink til, noe med seg selv man er fornøyd med. Jeg er sikkert på du finner noe. Når den indre kritiske stemmen begynner, stoppe opp og spørre seg selv er det sant, hvorfor er man så streng med seg selv. Og huske på at folk bruker halvparten så mye tid å tenke på deg som du bruker på å bekymre deg over hva de tenker. STÅ PÅ, DU ER VERDT DET !!!!
Gjest lazuli Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Motivasjonen kommer fra dypet i deg selv. Du må være forberedt på svingninger i denne når det du vil mestre begynner å kreve. Ikke glem hva du har bestemt deg for, og hold på målet når det blåser. Etterhvert som du klarer å overhøre kravene fra det du skal vekk fra, vil de bli svakere og svakere og mestringsfølelsen vil etterhvert ta over. Før du vet ordet av det er du i mål. Lykke til, jeg har tro på deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå