Gå til innhold

"ligge der som en potetsekk"

Fremhevede innlegg

Gjest LilleVilde
Skrevet

Jeg hører en gang i blant bekjente gutter og kompiser av meg snakke om at endel jenter "bare ligger der som noen potetsekker" når de har sex. Jeg har ikke ligget med noen enda, men er livredd for å bli en sånn jente som de snakker om... :tristbla:

Hvis jenta ligger nederst med gutten mellom bena, hva skal hun gjøre, annet enn å støte underlivet mot gutten? Ser ikke for meg at man kan gjøre så mange bevegelser i den stillingen... :sjenert:

En annen ting jeg er litt redd for når jeg skal ha sex er å være på toppen. Går vel bra å sitte over han, men å ligge... Hvor skal jeg støtte meg? Jeg er ikke veldig tung, men kan alikevel ikke legge meg med hele vekta oppå gutten. Og da kommer dette med "potetsekk" inn i bildet igjen. Hvilke bevegelser kan man gjøre mens man ligger der? :forvirret:

Har du vært borti en "potetsekk", er du en selv? Hva legger du i begrepet?

Og ikke minst, hva gjør man for å ikke være en? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

potetsekk slik som jeg har forstått det stiller vel i samme beskrivelse som "å ha sex med et lik - null respons og bevegelse".

hvis du støter med underlivet ved misjonærstillingen så blir jo det en bevegelse (som jeg ihvertfall får god respons på :sjarmor: ).

prat med fyren, spør hva han liker... lek og ha det gøy og ikke tenk så mye :)

Skrevet

Misjonærstillingen - følge bevegelsene, knip med skjedemusklene (dette merker guttene godt jenter, og spesielt om dere gjør det på "riktig" sted), stryk ham på ryggen, klem beina rundt han, bruk fantasien.

Når det er sagt, så er det mange gutter som kan lære seg å ikke bare ligge der som en pinne når jenta rir dem. ;)

Skrevet
potetsekk slik som jeg har forstått det stiller vel i samme beskrivelse som "å ha sex med et lik - null respons og bevegelse".

hvis du støter med underlivet ved misjonærstillingen så blir jo det en bevegelse (som jeg ihvertfall får god respons på  :sjarmor: ).

Helt enig. Lek, ha det gøy - ikke tenk så mye, og NYT! Hvis du nyter det som skjer kommer gutten ALDRI til å oppleve deg som en potetsekk - eller som ei som "ligger og teller kvisthull i taket" som vi sier her hvor jeg bor.

For lenge siden, da jeg var jomfru, var jeg også redd for disse tingene som du snakker om. Men det er ingenting å være redd for. Så lenge du nyter kommer alt av seg selv. :)

Skrevet

Bud nummer en: Unngå de gutta som omtaler partneren sin som en potetsekk. De som snakker nedsettende om partneren i venneflokken på denne måten fortjener ikke å komme i sekken med deg ;)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

hvis du støter med underlivet ved misjonærstillingen så blir jo det en bevegelse (som jeg ihvertfall får god respons på  :sjarmor: ).

Helt enig. Det er først når jeg stoler på noen at jeg går fra å være en slik "potetsekk" til å bli mer aktiv og ta litt mer kontroll. Når jeg føler meg usikker, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre eller hva som forventes av meg, så da går det ofte dårlig. Når jeg derimot føler meg trygg, blir alt annerledes. Så jeg vil anbefale deg å bare "leke" med noen du liker, og som liker deg, og når dere har det gøy og du slipper deg løs så går det meste av seg selv uten at du trenger å tenke over det engang.

Endret av Bobeline
Skrevet
Bud nummer en: Unngå de gutta som omtaler partneren sin som en potetsekk. De som snakker nedsettende om partneren i venneflokken på denne måten fortjener ikke å komme i sekken med deg  ;)

:klappe: Det er jeg også enig i.

Skrevet (endret)
gjorde en liten feil Endret av Bobeline
Gjest Gjesta
Skrevet
Bud nummer en: Unngå de gutta som omtaler partneren sin som en potetsekk. De som snakker nedsettende om partneren i venneflokken på denne måten fortjener ikke å komme i sekken med deg  ;)

Helt enig!

En annen ting er at slike utsagn egentlig slår tilbake på dem selv. Hvis de sier at jenta lå der som en potetsekk, tyder det på at det ikke var så veldig god sex for henne heller...

Gjest Gjest 1
Skrevet
... lek og ha det gøy og ikke tenk så mye :)

Det er bare fint at du tenker.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg hører en gang i blant bekjente gutter og kompiser av meg snakke om at endel jenter "bare ligger der som noen potetsekker" når de har sex. Jeg har ikke ligget med noen enda, men er livredd for å bli en sånn jente som de snakker om... :tristbla:

Hvis jeg noen gang skulle oppleve å ha sex med ei jente som "bare ligger der som en potetsekk" hadde jeg neppe snakket om det, av den åpenbare grunn at jeg samtidig ville fortalt at jeg er en godt under middels seksualpartner.

Det blir omtrent som om jeg skulle blåse ut litt frustrasjon og si "Hvordan i all verden kan hun påstå at jeg er en dårlig elsker etter 23 sekunder?"

;)

La ting utvikle seg gradvis, bli kjent med og trygg på den gutten du etter hvert vil ha sex med, så trygg at du tør å slippe deg løs og nyte det dere gjør med hverandre. Da blir man nemlig ikke potetsekk før etterpå...

:sjarmor:

Skrevet
En annen ting er at slike utsagn egentlig slår tilbake på dem selv. Hvis de sier at jenta lå der som en potetsekk, tyder det på at det ikke var så veldig god sex for henne heller...

Absolutt, hvis jenta nyter sexen så ligger hun ikke dønn stille som en potetsekk, da vil hun tvert imot ha problemer med å ligge stille.

Så de gutta som snakker om "potetsekker" sitter jo i virkeligheten og sier at de er dårlige i senga, uten at de vet det...

Det blir som å si at "herregud at den dumme lærern ikke kunne gi meg bedre karakter, er han helt teit eller?"

Gjest gjesta
Skrevet (endret)
Absolutt, hvis jenta nyter sexen så ligger hun ikke dønn stille som en potetsekk, da vil hun tvert imot ha problemer med å ligge stille.

Så de gutta som snakker om "potetsekker" sitter jo i virkeligheten og sier at de er dårlige i senga, uten at de vet det...

Det blir som å si at "herregud at den dumme lærern ikke kunne gi meg bedre karakter, er han helt teit eller?"

Gjør meg noen tanker omkring det her. Også basert på erfaring.

Det er da ikke mannen sin oppgave å sørge for å tenne kvinnen så mye at hun ikke ligger der som en potetsekk. Det er vel noe felles?

Jeg har hatt tilnærmet potetsekksex. Da har nok verken han eller jeg vært så veldig tente og samtidig relativt ukjente for hverandre.

Jeg har hatt sex hvor jeg viser noe, han viser noe som gjør at jeg tenner som gjør at jeg gjør litt mer osv. Sex er da et samspill mellom to stykker!

Jada, jeg har vært borti dårlig sex. Kanskje han ikke hadde så særlig kunnskap. Kanskje vi ikke tente hverandre så mye. Kanskje jeg ikke viste hva jeg ville og ønsket. Hvem vet. Spiller ingen rolle. Resultatet var uansett dårlig sex. Ansvaret var begges.

Endret av Persille
Skrevet
Det er bare fint at du tenker.

du skjønte hva jeg mente med det utsagnet ;)

Skrevet (endret)

Etter mitt synspunkt så er sex noe som går begge veier. Begge har ansvar for sin og hverandres opplevelse av dette. Dette betyr ikke at den ene parten har ansvar for den andres orgasme eller noe sånt, men er delaktig i en aktivitet som bør være godt for begge parter.

Uansett, så synes jeg det er mangel på seksuell etikette å utlevere sine partnere på en negativ måte. Det overrasker meg hvor mye informasjon en kan få om andres sexliv, på godt og vondt, bare ved å ta bussen hjem fra byen på dagen. Der har jeg hørt folk fortelle om egne og andres "synspunkter i sengen" ikke bare til en kamerat eller venninne, men høyt nok til alle de andre passasjerene kan høre dette.

Jeg hadde ikke likt å blitt utlevert på den måten, så jeg prøver å holde meg unna slike mennesker...

Endret av Bobeline
Skrevet
Uansett, så synes jeg det er mangel på seksuell etikette å utlevere sine partnere på en negativ måte. Det overrasker meg hvor mye informasjon en kan få om andres sexliv, på godt og vondt, bare ved å ta bussen hjem fra byen på dagen.

Om jeg skulle finne på å snakke høylytt om sexpartnere i offentligheten, ville jeg nok ikke nevnt navn og da synes jeg ikke det er så ille. Jeg er uansett så åpen når det gjelder sex, at jeg har ingen hemninger når det gjelder å snakke om et.

Skrevet

Altså hvis man velger å ha sex sammen, så bør i utgangspunktet begge ha lyst.

Dersom kvinnen ikke har lyst, bare mannen, så kan det ende med potetsekk-sex. Er det da kvinnen som er synderen, fordi mannen vil ah sex og ikke hun?

Dersom sexen starter med at begge har lyst, og ender med at kvinnen ligger der som en potetsekk fordi hun har mistet lysten, er det da hennes feil?

Tenk dere selv, dersom dere ønsker å ha sex, vil dere da bare ligge der som en potetsekk? Nei, det vil dere ikke, dere vil delta.

Tenk dere selv, dersom dere ikke føler at mannen gjør ting riktig, vil dere da bare bli liggende som en potetsekk? Nei, dere vil si hva han gjør feil, og be ham gjøre det riktig.

Tenk dere selv, dersom dere prøver gjentatte ganger å si til mannen hva han gjør feil og hvordan han bør gjøre det, og han ikke gjør ting noe bedre, vil dere da ha lyst på sex? Nei, dere vil miste lysten.

Tenk dere selv, dersom dere gir opp å prøve å fortelle mannen hvordan han kan gøre det bedre, og han gjør det så dårlig at dere mister sexlysten, vil dere da være like aktive selv som ved starten, eller vil dere begynne å hinte om at dere går lei? Selvfølgelig går dere lei, og selvfølgelig vil dere bli mindre aktive!

At kvinnen ligger der som en potetsekk er et tegn på at mannen gjør ting feil, og det har ikke kvinnen skylda for.

Gjest Kristin_
Skrevet

Potetsekk-stempelet er jeg ikke spesielt bekymret for siden jeg stort sett er den som er mest aktiv, men det har vel med at jeg har lyst å ha kontrollen ellerno ;)

Jeg tror nok mange jenter "fryser" til i en potetsekk-stilling hvis de f.eks. er usikre på partneren, hvordan de tar seg ut naken, etc etc etc. At kjæresten i ettertid omtaler dem på den måten hjelper jo sikkert.... yikes.... Jeg tror ikke stempelet kommer utelukkende av å ligge stille, men kanskje også det å gi null tilbakemelding på hva man liker, hva man har lyst til, om det er godt eller ikke etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...