Drua Skrevet 30. desember 2006 #1 Del Skrevet 30. desember 2006 Eller bør jeg vente til i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #2 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg synes du bør vente til i morgen. Husk at det er krem i den, og krem som står lenge blir ofte litt rar. (vannet siver ut og den blir tykk og tørr, mens det samles fuktighet i bunnen) Ellers kan også eplene bli veldig brune.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2006 Greit nok, ble ikke noe av likevel. Men nå vet jeg det til en annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med sko Skrevet 2. januar 2007 #4 Del Skrevet 2. januar 2007 Til en annen gang: Waldofrsalat kan fint lages en dag eller to før. Så lenge den oppbevares i kjøleskap er det ingen problemer med holdbarhet. Når det gjelder råd for å unngå brune epler, så heller jeg ca 1/2 dl sitronsaft opp i en bolle, og etterhvert som jeg skjærer opp epleterninger, hiver jeg de oppi. Så rører jeg rundt så sitronsaften legger seg på alle kanter. Sil fra sitronsaften og hell eplene i salaten. Waldorf er godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. januar 2007 #5 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg lager alltid waldorfsalaten dagen før, og det er ikke noe problem. Synes den blir best da, for smakene får liksom blandet seg litt. Å spise den helt nylaget er i alle fall ikke godt. I min oppskrift skal det litt sitron i dressingen, så jeg lager dressingen først, og har i frukten etterhvert som jeg kutter. Oppbevarer salaten i kjøleskap, og har på plastfolie som ligger helt tett nedpå sånn at det ikke kommer luft til. Pynter med druer og nøtter rett før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå