Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bør jeg vente til i morgen?

Skrevet

Jeg synes du bør vente til i morgen. Husk at det er krem i den, og krem som står lenge blir ofte litt rar. (vannet siver ut og den blir tykk og tørr, mens det samles fuktighet i bunnen)

Ellers kan også eplene bli veldig brune..

Skrevet

Greit nok, ble ikke noe av likevel. Men nå vet jeg det til en annen gang :)

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Til en annen gang: Waldofrsalat kan fint lages en dag eller to før. Så lenge den oppbevares i kjøleskap er det ingen problemer med holdbarhet. Når det gjelder råd for å unngå brune epler, så heller jeg ca 1/2 dl sitronsaft opp i en bolle, og etterhvert som jeg skjærer opp epleterninger, hiver jeg de oppi. Så rører jeg rundt så sitronsaften legger seg på alle kanter. Sil fra sitronsaften og hell eplene i salaten.

Waldorf er godt! ;)

Skrevet

Jeg lager alltid waldorfsalaten dagen før, og det er ikke noe problem. Synes den blir best da, for smakene får liksom blandet seg litt. Å spise den helt nylaget er i alle fall ikke godt. I min oppskrift skal det litt sitron i dressingen, så jeg lager dressingen først, og har i frukten etterhvert som jeg kutter. Oppbevarer salaten i kjøleskap, og har på plastfolie som ligger helt tett nedpå sånn at det ikke kommer luft til. Pynter med druer og nøtter rett før servering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...