Gjest prestekrage Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Vesla har vært syk i hele julen. Høy feber (pendlet mellom 38,5- 40,2) frem tom i går. Var på lagevakta på torsdag, men crp-test var negativ, legen fant heller ikke noe galt med svelg eller øre... Men nå jeg jeg (på vegne av vesla) snart ut av mitt gode skinn. Nå har hun hostet konstant de siste 5-6 timene. Tørrhoste, som hun har fått hostedempende for. hun sover- men hoster allikevell konstant. Det er kjølig på rommet hennes og hun sover i bare undertøy- så hun er ikke varm heller. Har fått endel kaldt vann (også etter at hun la seg). Er tom for gode ideer nå, noen som kan komme med noen gode tips??
Gjest Deception Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Prøv å heve hodeenden av sengen hennes? Enten ved hjelp av bøker e.l, eller at hun får flere puter.
Rainbow Brite Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Stikk på legevakta igjen? Man får jo ikke hjelp der med mindre man kommer ned fem dager på rad... Ellers stiller jeg meg bak forslaget om å heve hodeenden, og kanskje litt varm melk med honning, evt varmt vann med honning og sitron hvis melk blir kvalmende?
Gjest prestekrage Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Takker for tips om å heve hodeenden. Hadde helt glemt det! Er ikke helt på nett etter all sykdommen (har vært høy febersy selv). Kan ikke si annet enn at jeg har tenkt litt på legevakta. Er jo ikke normalt å hoste sånn uavbrutt i 7 timer.... Men holder stand litt til. Kan jo hende det bedrer seg nå når jeg har fått hevet hodeenden...
Rainbow Brite Skrevet 31. desember 2006 #5 Skrevet 31. desember 2006 HVordan har natten gått? Har Tulla det bedre nå?
tuji Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 Nå trenger ikke dette å være det - men datteren vår har astmatendenser, og når hun blir forkjølet, får hun etter hvert slik nattehoste som du beskriver. Ellers merker vi sjelden noe til astmaen. Når hun er frisk ellers, er hun som regel heller ikke plaget av astmaen. Kanskje legen kan lytte en gang til og sjekke om det er det hun har?
Gjest prestekrage Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 (endret) Hun roet seg etterhvert, men er ganske så sliten i dag. Jo, Tuji- jeg er ikke helt fremmed for tanken på at det kan ha vært astmatiske tendenser. Hun er født prematur med nedsatt lungekapasitet. har aldri tenkt så mye på det for da vi var på 2-års kontroll (vi er med i ett forskingsprosjekt) ble det tatt ny (omfattende) lungesjekk med konklusjonen at hun hadde "vokst seg inn i " normal lungefunksjon.. Men tenkte så absolutt på det i går... Endret 31. desember 2006 av prestekrage
ATV Skrevet 31. desember 2006 #8 Skrevet 31. desember 2006 er det for ille gir jeg ungen iskald cola, kulsyra river med seg det meste så hu får lit vile hvertfall. høres ut som noe astmarelatert dette
Cumulus Skrevet 31. desember 2006 #9 Skrevet 31. desember 2006 Har du gitt henne nesedråper? Det har vi fått råd om fra lege. Det hjelper å holde svelget fritt for irritasjonsmomenter. Lykke til! Cumulus
Totalya Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 Nå trenger ikke dette å være det - men datteren vår har astmatendenser, og når hun blir forkjølet, får hun etter hvert slik nattehoste som du beskriver. Ellers merker vi sjelden noe til astmaen. Når hun er frisk ellers, er hun som regel heller ikke plaget av astmaen. Kanskje legen kan lytte en gang til og sjekke om det er det hun har? ← Vi og fastlegen trodde at vår sønn var astmatisk da han hosta til han kasta opp natterstid, men det viste seg å være mandlene da vi etter å ha masa i lang tid endelig fikk henvisning til spesialist... Det kan hjelpe å smøre mentolatum under føttene.
Gjest prestekrage Skrevet 31. desember 2006 #11 Skrevet 31. desember 2006 Nesespray fungere ikke for da begynner hun bare å blø neseblod!!
tuji Skrevet 31. desember 2006 #13 Skrevet 31. desember 2006 Det vi gjør når vår datter får slike netter, er å gi nesespray eller saltvannsdråper, vann å drikke og astmaspray. Det hjelper litt. Men du må jo til legen for å få astmamedisin, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå