Gjest ~Alwa~ Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Er det noen som vet hvor man får kjøpt denne lampen i eller rundt Oslo? Garland light
Gjest -eline- Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Antar at de har den på ROOM siden Garland Lights selges av Habitat (og Habitat selges av ROOM i Norge...). Vi hadde tenkt å kjøpe den i bronsje i sommer, men de hadde jo selvsagt sluttet å produsere den i den fargen
Gjest ~Alwa~ Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Jeg fikk litt hjelp av fru Arwen i sted og fant link til lampen på hjemmesiden til ROOM, der står det at den finnes i sølv og gull. Er det den i gull du mener eller har de hatt enda en farge? Jeg har hvertfall sett ut meg den i gull så jeg håper da de fremdeles har den
Gjest -eline- Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Nei, jeg ville ha den i bronsje. Hadde passet perfekt inn på soverommet mitt som skal gå i dype rødtoner, beige og brunt... Mulig jeg må sjekke om jeg finner den på ebay elns (den står fremdeles på Habitat sine sider, men jeg var innom 4 forskjellige butikker rundt om i UK i sommer og alle var utsolgt OG sa at den hadde gått ut av sortementet og blitt erstattet av en i sort...).
Gjest ~Alwa~ Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 (endret) Har ikke sett at den fantes i bronsje jeg. Så synd den har gått ut av produksjon. Har du forsøkt å bestille den gjennom nettet? Endret 1. januar 2007 av Coco Chanel
Gjest -eline- Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Nei, jeg la liksom hele greia bak meg da jeg fikk negativt svar på den fjerde butikken jeg var innom... Men nå vurderer jeg å høre med ei venninne i UK om hun kan sjekke om den faktisk har gått ut av produksjon, hvis ikke så skal hun få kjøpe den for meg. Og har den fremdeles gått ut av produksjon så skal jeg sjekke ebay tenker jeg. Forresten så tror jeg de solgte lampene på Nasjonalgalleriets butikk, synes jeg minnes og huske at de hadde de der for et år eller to siden (før jeg hadde noe hus å henge de opp i... ) Vet du hva den koster i Norge? Koster £16 for skjermen i UK, så må man jo selvsagt kjøpe lampeoppheng i tillegg.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Her hos Unica home koster de $60.00, men uten shipping inkludert. Hos ROOM står de oppført med en pris fra 295,-
Gjest ~Alwa~ Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Men......er det ikke denne du leter etter da? Additional rust garland? Endret 2. januar 2007 av Coco Chanel
Gjest -eline- Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Det er den ja... men har de den i USA så må de i UK og (rart at jeg fikk beskjed om at den hadde gått ut så mange steder...), så jeg tror jeg må høre med venninna mi om hun kan ta en titt gitt. Synes det var en smule dyrt å bestille derfra i forhold til prisene i UK... Så var det det problemet at jeg har satt opp annen belysning inne på soverommet jaja, det ordner seg nok Takk i hvertfall!
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Jeg vet jeg så en av de lampene på ehm... den butikken som ligger rett ovenfor Norway Says øverst på Grünerløkka. De er fine, skulle gjerne hatt selv! Noen som vet om de har dem i Trondheim noe sted?
Gjest ~Alwa~ Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 Har du sjekket på Interia? De har jo en del designprodukter så de burde nesten ha den i sortimentet sitt, synes hvertfall jeg
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Ja, jeg har vært innom der, men fant ingenting... De har en som på en måte likner litt, men som er en "vanlig" skjerm med et beslektet mønster - og en annen designer. Morsom opplevelse å gå der, forresten - jeg ble geleidet rundt av hyggelige folk, og lot som jeg ikke trengte å tenke over om lampa kostet 20 000 kr... Kanskje derfor de ikke har den - at den er relativt ok priset? Men jeg kunne jo spurt om de har mulighet for å bestille inn...
Gjest ~Alwa~ Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 Ja, jeg har vært innom der, men fant ingenting... De har en som på en måte likner litt, men som er en "vanlig" skjerm med et beslektet mønster - og en annen designer. Morsom opplevelse å gå der, forresten - jeg ble geleidet rundt av hyggelige folk, og lot som jeg ikke trengte å tenke over om lampa kostet 20 000 kr... Kanskje derfor de ikke har den - at den er relativt ok priset? Men jeg kunne jo spurt om de har mulighet for å bestille inn... ← Ja, en lampe til 20.000 er jo ingenting Betjeningen der er virkelig koselig og hjelper deg med det de kan. De har jo ikke bare dyre merker der heller så det burde jo ikke være noen grunn. Men du kan jo som du sier enten spørre om den kan bestilles eller om det vet et sted i Trondheim som kan ha den. Hvis ikke får du bestilt den gjennom nettet også, men da kommer jo fraktkostanden i tillegg.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 6. april 2007 #15 Skrevet 6. april 2007 Kan ikke skjønne annet enn at den i tilfelle må ha blitt satt i produksjon igjen eline, for nå har de fått den inn i bronse hos ROOM.
Arwen Skrevet 6. april 2007 #16 Skrevet 6. april 2007 Og jeg har lampa hengende klar til barnerommet her I sølv da. Vurderte å spraye den hvit faktisk, men tror den er finere i sølv. Jeg brukte to ark til 300 kroner for å få den stor nok, synes et ark var litt lite. Jeg tror ganske sikkert at de på bildene er laget av et ark.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 6. april 2007 #17 Skrevet 6. april 2007 Jeg vil ha min i gull siden det passer best med interiøret mitt tror jeg, men synes den i sølv er utrolig fin den også. Og perfekt i et barnerom da Hvor stor blir lampa med et ark Arwen? Blir det stor forskjell utseendemessig?
Arwen Skrevet 6. april 2007 #18 Skrevet 6. april 2007 Ja, jeg synes det er stor forskjell. Jeg ville ha lyspæren dekket litt ordentlig og synes den ble pinglete med et ark. Slik ser min ut med to:
Gjest ~Alwa~ Skrevet 6. april 2007 #19 Skrevet 6. april 2007 Det stemmer nok som du sier at utstillingsmodellene hos ROOM består av ett ark. Men hvor fikk du tak i lyspære med tilhørende ledning, og hvor mye måtte du gi for den?
Arwen Skrevet 6. april 2007 #20 Skrevet 6. april 2007 Lyspæra kjøpte jeg på en vanlig lampebutikk, ledningen er fra ROOM, men mangler stikkontakt i enden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå