Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen, nå holder jeg på å bryte sammen her jeg sitter. Jeg har en dårlig følelse for morgendagen. Jeg er 30 mil fra typen og vi skal feire det nye året hver for oss... Han skal ikke feste med noen jeg kjenner, så hvis han gjør noe galt kommer jeg ikke til å få vite det. Han er en veldig bra gutt med rålekkert utseende... Ikke rart hvis jenter vil kaste seg over han. Tror ikke han ville gjort noe galt, men man vet da aldri. Det er sikkert lett å bare la det skure, glemme dama som er langt vekk og ikke trenger å få vite noe. Jeg ville aldri gjort noe sånnt mot han og er da egentlig sikker på at han heller ikke er sånn, men... Isteden for å feste med vennene mine har jeg lyst til å reise dit typen er... Både for å gå inn i det nye året med han, være sammen med han, men også litt for å dempe sjalusien. Men han ville nok ikke sett på det besøket som en nice surprise vil jeg tro. Han hadde nok trodd at jeg gjorde det for å ha kontroll...

Jeg vet da egentlig at han er til å stole på, men sjalusien prøver å ta overhånd i meg. Han vet at jeg kan være ganske sjalu, men sier at jeg ikke har noe å frykte... Alikevel er det noe som gnager, og jeg får ikke til å slutte å tenke på det. Jeg er helt på gråten...

Tenkte å snakke med han, men vil ikke ødelegge ting for han. Han gleder seg til i morgen, og jeg vil jo han skal ha det gøy!

Noen som har følt det samme, og har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ojoj - dette er sårt...

jeg har ikke noe råd, bare dette:

"If you Love Somebody; set them free"

Tungt, men sant.

Ville du ha en gave som var gitt deg motvillig?

Er det dere to, blir det dere to, selv om han/hun er "utro" nyttårskvelden.

For kjærligheten spør ikke...

Skrevet

Huff, skjønner deg godt, men mest sannsynlig vil ingenting skje. Dersom han er glad i deg holder han seg i skinnet!

Skrevet

Uff, stakkars!

Veldig kjipt og føle det slik!

Jeg ville nok snakket med han om dette (på en rolig og slettes ikke hysterisk måte). Kanskje vil han si noe som kommer til å berolige deg, slik at du også får en fin kveld?

:klem:

Skrevet

Slapp av og nyt nyttårsaften der du er! Ikke la sånne negative følelser ta over. Vær tilstede der DU er imorgen, ikke der han er. Love hurts - sånn er det bare. Når du er glad i noen, er du redd for å miste dem, redd for å bli sveket. Dette er rett og slett bare den andre siden av de sterke følelsene du har for han. Hvis du ikke elsket han, ville du ikke brydd deg, ikke sant? Nyt de gode følelsene, smak på de negative. Livet har maaaaange følelser å by på, ikke vær redd noen av dem. Du slipper ikke unna uansett.

Ønsker deg det aller beste for 2007!

Skrevet

Dumme kvinnfolk! Hva er vitsen med å være sammen med en du ikke har tillitt til? Det er bortkasting av både hans og din tid!

Jeg blir snål av alle psykobitchene som er slik som du.... :forvirret:

Skrevet
Dumme kvinnfolk! Hva er vitsen med å være sammen med en du ikke har tillitt til? Det er bortkasting av både hans og din tid!

såså -

det ordner seg nok.

Vil du snakke om det?

Skrevet

Synes det høres ut som du ikke stoler helt på han. Skjønner at du sliter med dette, men du bør nok slippe taket i sjalusien og forsøke å hygge deg i morgen. Både for din egen og han skyld. Lettere sagt enn gjort... I know... men prøv likevel :kose:

Skrevet
Han er en veldig bra gutt med rålekkert utseende... Ikke rart hvis jenter vil kaste seg over han. Tror ikke han ville gjort noe galt, men man vet da aldri. Det er sikkert lett å bare la det skure, glemme dama som er langt vekk og ikke trenger å få vite noe. Jeg ville aldri gjort noe sånnt mot han og er da egentlig sikker på at han heller ikke er sånn, men...

Synes du undervurderer kjæresten din, jeg.

Hvorfor i all verden skulle han la det skure med noen andre, og glemme dama som er langt borte? Er han ikke glad i deg da? Har han ikke noen moralske retningslinjer i livet som han greier å holde seg til uten at du er der og holder han i hånda?

Og hva har utseendet hans med dette å gjøre? Man trenger IKKE å være pen for å være utro, eller ha sjans på damene.

Hvorfor tror du at han er et "dårligere" menneske enn deg? For det tror du jo, ettersom du sier at DU aldri ville gjort noe sånt mot ham.

Synes ikke du har særlig høye tanker om ham, og må spørre om hvorfor du er same med en som du tenker så dårlig om. Og han har visst ikke fortjent det heller?

Jeg ville blitt så lei meg hvis kjæresten min tenkte så dårlig om meg, jeg hadde faktisk ikke ville hatt en sånn person i livet mitt, så jeg hadde gjort det slutt.

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

Gjest, jeg er enig i noe av det du skriver. Han som er sammen med trådstarter er det fordi det er henne han liker, kanskje faktisk elsker, vet ikke hvor lenge de har vært sammen men. Tviler på at han har noen interesse av andre damer... Er man sammen så er man sammen, da er man bundet til hverandre og trives med det.

Men:

Hvorfor tror du at han er et "dårligere" menneske enn deg? For det tror du jo, ettersom du sier at DU aldri ville gjort noe sånt mot ham.

Jeg ville blitt så lei meg hvis kjæresten min tenkte så dårlig om meg, jeg hadde faktisk ikke ville hatt en sånn person i livet mitt, så jeg hadde gjort det slutt.

Hun skrev at hun egentlig er sikker på at han ikke ville gjort noe sånt heller.

Jeg quoter "Jeg ville aldri gjort noe sånnt mot han og er da egentlig sikker på at han heller ikke er sånn, men..."

Regner med at du ikke sliter med sjalusi selv, for da hadde du visst at uansett hvor glad man er i en person, uansett hvor mye man vil stole på denne personen, og uansett hvor mye man egentlig vet at denne personen aldri ville gjøre noe galt... Så har man nesten alltid en usikkerhet i seg... "Hva hvis...? Tenk om...?"

Og denne usikkerheten, redselen og sjalusien er utenkelig vond!

Og Trådstarter:

Jeg ville nok ikke snakket med kjæresten min om dette i dag. Da mister han sikkert lysten på å feste med vennene sine, og bekymrer seg for hvordan det går med deg i kveld.

Som Maxine Grey nevnte: "If you love somebody; set them free"... Ikke dump han, eller lat som at du gir faen i hva han gjør i kveld. Men la han gjøre sin greie, la han være med sine venner, konsentrer deg om ditt, hygg deg med dine venner og gled deg til å se han igjen senere!

Senora skrev: "Når du er glad i noen, er du redd for å miste dem, redd for å bli sveket. Dette er rett og slett bare den andre siden av de sterke følelsene du har for han. Hvis du ikke elsket han, ville du ikke brydd deg, ikke sant? Nyt de gode følelsene, smak på de negative. Livet har maaaaange følelser å by på, ikke vær redd noen av dem. Du slipper ikke unna uansett."

Utrolig bra skrevet! Du kan la han vite at du er litt sjalu, for da vet han at du bryr deg og er redd for å miste han. Hvis du ikke viste noen tegn til sjalusi ville han kanskje tro at du var likegyldig og egentlig ikke så interessert i han. Men som sagt bør du ikke snakke med han om dette i dag, men oppriktig håpe at han får en fin kveld sammen med de han er med i kveld.

Håper du får en bra kveld!

Skrevet
Hun skrev at hun egentlig er sikker på at han ikke ville gjort noe sånt heller.

Jeg quoter "Jeg ville aldri gjort noe sånnt mot han og er da egentlig sikker på at han heller ikke er sånn, men..."

Regner med at du ikke sliter med sjalusi selv, for da hadde du visst at uansett hvor glad man er i en person, uansett hvor mye man vil stole på denne personen, og uansett hvor mye man egentlig vet at denne personen aldri ville gjøre noe galt... Så har man nesten alltid en usikkerhet i seg... "Hva hvis...? Tenk om...?"

Og denne usikkerheten, redselen og sjalusien er utenkelig vond!

Du har rett, jeg sliter ikke noe særlig med sjalusi selv, men det er klart jeg har kjent på følelsen jeg også.

Likevel har jeg kjent meg trygg på at kjæresten min verdsetter det vi har sammen såpass mye at han ikke er interessert i å rote rundt med andre damer. Og hadde jeg ikke vært trygg på det, ville jeg ikke vært sammen med fyren. For jeg gidder ikke den usikkerheten til stadighet, med at han flørter grovt, kan finne på å være utro osv. Hadde han vist tegn til slike ting, ville jeg ikke hatt ham, uansett hvor glad jeg var i ham, da har jeg det nemlig bedre uten.

Men denne damen ser ut til å vite at kjæresten ikke er typen til å rote rundt med andre, likevel mistror hun ham, i og med at det er et "men".

Og det skinner nok igjennom, kan jeg tenke meg.

Jeg har nok liten tålmodighet med sjalusi, spsielt hvis den er ubegrunnet. Sjalusi har en tendens til å støte folk fra seg, det er ikke tiltrekkende. Jeg kunne nok hatt litt tålmodighet i starten av et forhold, hvis partneren min var litt sjalu, men ikke etterhvert. Da blir det bare slitsomt, og en lite tiltrekkende egenskap ved partneren.

Å skulle ta hensyn til partneren bare fordi denne er sjalu, og begrense livet deretter, ville nok ha bydd meg i mot etterhvert.

Viljen til å være trofast sitter i hjertet, ikke i at partneren til stadighet legger begrensninger, eller at man må unngå situasjoner som KAN føre til utroskap, f.eks gå ut på byen, feste uten partneren osv.

Skrevet

Hvorfor bekymre seg for noe som du egentlig ikke tror vil skje? Dersom ingenting skjer har du bekymret deg unødvendig. Og OM noe skjer, har du tatt bekymringen to ganger. Nyt heller kvelden og ta det som kommer når/hvis det kommer.

Skrevet

La oss vite hvordan det gikk. Mange har sterk intuisjon og tar ikke feil når de tenker sånn som du men jeg håper du tok feil

Hæppi Nu Jeer!

Skrevet

Veldig enig med dette. Man er i et forhold - ikke i fengsel. Dvs man har ikke meldeplikt på alt man gjør. Og man trenger heller ikke tillatelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...