Timia Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Både jeg og søsteren min er hjemme denne jula, men hun har med seg babyen sin på 7 måneder. I begynnelsen var alt kjekt, men hun (altså søsteren min) er så utrolig krevende! Hun krever at noen skal stå opp med babyen kl 7 om morgonen slik hun selv skal sove, om dagen gir hun han mat, men utover dette må jeg underholde babyen fordi hun skal slappe av. Hun har nemmelig ferie. Nå har jeg altså vært gratis barnevakt døgnet rundt i 7 dager og jeg er så utolig drittlei. Kan ikke skjønner hvorfor hun krever dette av andre. På grunn av husfreden kan jeg ikke si for mye nei heller. Jeg har jo ferie jeg også og til nå i julen har jeg ikke så mye som sett på tvn i mer enn 15 min i gangen. Et annet problem er at jeg må sitte sammen med babyen hele dagen fordi han ikke sitter stødig nok uten å tippe bakover og på magen har han ikke tolmodighet... Bare en liten utblåsning fra sliten tante som har opplevd verdens beste prevensjon.
la Flaca Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Kødder du? Der der er sånt jeg ikke forlanger av mannen min en gang. Hun må være helt fjern (av mangel på et bedre uttrykk). Her er det ikke annet å gjøre enn å sette ned foten!
Gjest Gjest 1 Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Nå har jeg altså vært gratis barnevakt døgnet rundt i 7 dager og jeg er så utolig drittlei. ← Hvorfor var du det?
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Ærlig talt det hadde jeg aldri finni meg i! Du får bare si at det er tross alt ikke ditt barn og du har også ferie! Hadde du ønsket å være barnevakt 24/7 så hadde du skaffa deg ditt eget barn! Hvorfor skal hun ha en fin og avslappende ferie og ikke du??
Timia Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2006 Jeg satt foten ned i dag, men det endte opp med at hun gikk fra babyen gråtende etter middag og kom ikke igjen før babyen var komt i seng. Samboeren min har et barn fra før, så vi har jo allerede en liten gutt hos oss av og til ellers i året så jeg trenger ikke en ekstra i jula heller. Akkurat nå venter jeg på at foreldrene mine skal komme hjem slik vi får megle litt for dette går over stokk og stein. Hun er en meget god mor til vanlig og hun er veldig høyt utdannet innen helsevesenet, det er bare det at hun har fått for seg at hun skal ha ferie i jula og familien skal ta seg av babyen.
Gjest Eir Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 Gi blanke i husfreden og nekt. Ellers kommer hun til å fortsette med dette hver eneste jul til ungen er myndig.
Timia Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hvorfor var du det? ← Fordi jeg kanskje har vært litt for snill og hun ikke har tatt nei for et nei. Jeg har jo ikke villet latt det gå ut over babyen. Endret 30. desember 2006 av Timia
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Hun høres forferdelig egoistisk ut! Hun kan da ikke forvente at hun skal ha fri fra barna selv om hun har fri??
iss Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Av nysgjerrighet, får hun noe avlastning til daglig? Barnets far?
Gjest Gjest 1 Skrevet 30. desember 2006 #10 Skrevet 30. desember 2006 Fordi jeg kanskje har vært litt for snill og hun ikke har tatt nei for et nei. Jeg har jo ikke villet latt det gå ut over babyen. ← Da er det sikkert en storesøster. Det eneste som vil hjelpe er nok klar beskjed før ethvert besøk, klargjøring av at hun har forstått hva du sa, og til slutt praktisk gjennomføring av hva du først sa.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. desember 2006 #11 Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg satt foten ned i dag, men det endte opp med at hun gikk fra babyen gråtende etter middag og kom ikke igjen før babyen var komt i seng. Samboeren min har et barn fra før, så vi har jo allerede en liten gutt hos oss av og til ellers i året så jeg trenger ikke en ekstra i jula heller. Akkurat nå venter jeg på at foreldrene mine skal komme hjem slik vi får megle litt for dette går over stokk og stein. Hun er en meget god mor til vanlig og hun er veldig høyt utdannet innen helsevesenet, det er bare det at hun har fått for seg at hun skal ha ferie i jula og familien skal ta seg av babyen. ← Da hadde jeg tatt opp babyen og gått etter henne, for barnet er og blir hennes ansvar. Så lenge du tar deg av barnet på denne måten, vil hun ikke forandre seg heller. Og nei hun er ikke en god mor, for en god mor hadde aldri oppført seg slik som det hun gjør. Man kan ikke bare tvinge sitt eget barn på andre, uten at de har akseptert å ta seg av barnet. Jeg forstår heller ikke hvorfor du må diskutere det med dine foreldre, for hva har de egentlig emd dette å gjøre? Dette er en sak mellom deg og din søster, og små barn løper og sladrer til mamma og pappa ikke voksne mennesker. Eller mener du at de skal si i fra for deg, siden du ikke er tøff nok til å gjøre det selv? Uansett så blir man behandlet som man aksepterer, og hun vil nok ikke behandle deg på en annen måte før du virkelig setter foten ned. Endret 30. desember 2006 av Madam Felle
Maxine Grey Skrevet 30. desember 2006 #12 Skrevet 30. desember 2006 hvorfor du lar deg manipulere må du finne ut av selv hvis du ønsker en slutt på det, må du slutte å la deg manipulere ta vare på deg selv og dine - lykke til
Timia Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2006 Av nysgjerrighet, får hun noe avlastning til daglig? Barnets far? ← Barnets far reiser bort for å jobbe i en måned av slengen så da er hun alene, ellers så passer svigerforeldrene babyen jevnlig. Da er det sikkert en storesøster. Det eneste som vil hjelpe er nok klar beskjed før ethvert besøk, klargjøring av at hun har forstått hva du sa, og til slutt praktisk gjennomføring av hva du først sa. ← Hun er storesøstra mi. Vi bor så langt fra hverandre at vi skjeldent besøker hverandre, men vi besøker foreldrene våre omtrendt på samme tid året rundt. Siden foreldrene våre jobber endel så blir vi to ofte alene. Så vi må nok få til avtaler i fremtiden.
Timia Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2006 Jeg forstår heller ikke hvorfor du må diskutere det med dine foreldre, for hva har de egentlig emd dette å gjøre? Dette er en sak mellom deg og din søster, og små barn løper og sladrer til mamma og pappa ikke voksne mennesker. Eller mener du at de skal si i fra for deg, siden du ikke er tøff nok til å gjøre det selv? ← Jeg må diskutere dette med foreldrene mine fordi vi er hos dem nå og fordi de har blitt behandlet på samme måte hele jula. Vi må jo bli enige om hvor mye hver enkelt skal ta seg av babyen for til nå så har jeg og foreldra mine fordelt ansvaret (jeg mest) hele jula.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. desember 2006 #16 Skrevet 30. desember 2006 Nå kan det jo hende at søsteren din er fryktelig sliten og virkelig trenger ferie. Det gjør sikkert du også, men du har tross alt ikke et barn rundt deg 24 timer i døgnet ellers i året. Selvsagt kunne hun forklart dette, og bedt pent om avlastning. Det er lettere å trå til hvis man ikke blir tatt som en selvfølge. Du får ta en rolig prat med henne, og spørre om hvordan hun egentlig har det. Kanskje det er lillesøster som må være storesøster til en forandring.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. desember 2006 #17 Skrevet 30. desember 2006 Jeg må diskutere dette med foreldrene mine fordi vi er hos dem nå og fordi de har blitt behandlet på samme måte hele jula. Vi må jo bli enige om hvor mye hver enkelt skal ta seg av babyen for til nå så har jeg og foreldra mine fordelt ansvaret (jeg mest) hele jula. ← Du må bli enig med din søster, så må dine foreldre også bli enig med din søster. At dere setter dere ned bak ryggen på henne er respektløst, for dere burde være voksen nok til å ta det opp med henne selv. Og plager dette foreldrene dine også, eller plager det deg at foreldrene dine også tar seg av barnet?
Timia Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 30. desember 2006 Du må bli enig med din søster, så må dine foreldre også bli enig med din søster. At dere setter dere ned bak ryggen på henne er respektløst, for dere burde være voksen nok til å ta det opp med henne selv. Og plager dette foreldrene dine også, eller plager det deg at foreldrene dine også tar seg av barnet? ← Jeg mente ikke at vi skal snakke bak ryggen hennes, men sammen med henne. Dette fordi nå vil hun ikke snakke med meg i det hele tatt. I sted så kom hun å slengte babycallen på meg og ba dra til helvete å roe ned babyen (han hadde våknet og gråt). Jeg gikk for å roe han, men klarte det ikke fordi han hadde allerede skreket en stund så jeg måtte gå til henne å be henne roe han ned selv. Da fikk jeg en veldig overhøvling etterpå og hun nekter å se på meg engang. Nå roper hun om at i morgen reiser hun hjem for der vil hun få bedre hjelp (les svigerforeldrene som bor 1 time unna). Da vil jeg legge til at jeg har passet babyen hele dagen i dag og hun har kun holdt han i 15 min og gitt han mat en gang.
Gjest gjesta Skrevet 30. desember 2006 #19 Skrevet 30. desember 2006 Så la henne reise hjem da. Snakker om bortskjemt storesøster.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. desember 2006 #20 Skrevet 30. desember 2006 Jeg mente ikke at vi skal snakke bak ryggen hennes, men sammen med henne. Dette fordi nå vil hun ikke snakke med meg i det hele tatt. I sted så kom hun å slengte babycallen på meg og ba dra til helvete å roe ned babyen (han hadde våknet og gråt). Jeg gikk for å roe han, men klarte det ikke fordi han hadde allerede skreket en stund så jeg måtte gå til henne å be henne roe han ned selv. Da fikk jeg en veldig overhøvling etterpå og hun nekter å se på meg engang. Nå roper hun om at i morgen reiser hun hjem for der vil hun få bedre hjelp (les svigerforeldrene som bor 1 time unna). Da vil jeg legge til at jeg har passet babyen hele dagen i dag og hun har kun holdt han i 15 min og gitt han mat en gang. ← Din søster har tydeligvis store problemer og trenger hjelp. Ikke bare til babypass, men med seg selv også. Et friskt menneske oppfører seg ikke sånn. Tror det blir dette du og foreldrene dine må finne ut av sammen med henne. Da bør dere også stille opp og hjelpe henne, og ikke krangle med henne om hvem som skal passe babyen. Det er vel egentlig det minste problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå