Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt mellom kjæresten min og meg for ca. 1 måned siden. Vi hadde vært sammen i 2 år.

Han fortalte meg at han trengte tid for seg selv. Han kunne ikke være avhengig av noen akkurat nå, og kunne ikke gi meg den oppmerksomheten jeg trenger. Dessuten mener han at han er for ung til å binde seg (han er 23).

Men han sier at han ikke har mistet følelsene sine for meg. Han har lyst å hole kontakten, han har lyst å være en venn.... Jeg har derimot problemer med det, ettersom det gjør situasjonen verre for meg. Han mener at vi er ment for kverandre, og det er oss to som ender opp til slutt.

Hva bør jeg gjøre? Er så frustrert. Vet ikke om jeg skal ta kontakt, han, eller om vi i det hele tatt skal ha kontakt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må forresten legge til at jeg fortsatt elsker ham, og jeg har lyst å ha ham tilbake.

Skrevet

Sååå, han vil være fri til å ha seg med andre damer samtidig som han har deg litt på gress? Tror ikke jeg hadde anstrengt meg veldig for den gutten nei...

Skrevet

Jeg syntes ikke du skal ha kontakt med han før du har kommet over han.

At han slo opp for at han ikke hadde tid til å gi deg oppmarksoomhet og at han ikke kunne bide seg sier vel litt. Jeg tror bare han ikke helt klarer å gi slipp på deg, og at han kan få seg noe når han vil.

Du kan jo prøve å bryte kontakten en stund, og komme deg litt.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det ble slutt mellom kjæresten min og meg for ca. 1 måned siden. Vi hadde vært sammen i 2 år.

Han fortalte meg at han trengte tid for seg selv. Han kunne ikke være avhengig av noen akkurat nå, og kunne ikke gi meg den oppmerksomheten jeg trenger. Dessuten mener han at han er for ung til å binde seg (han er 23).

Men han sier at han ikke har mistet følelsene sine for meg. Han har lyst å hole kontakten, han har lyst å være en venn.... Jeg har derimot problemer med det, ettersom det gjør situasjonen verre for meg. Han mener at vi er ment for kverandre, og det er oss to som ender opp til slutt.

Hva bør jeg gjøre? Er så frustrert. Vet ikke om jeg skal ta kontakt, han, eller om vi i det hele tatt skal ha kontakt.....

Han er for uerfaren til å vite hva et brudd er. Han tror jo at han kan sette seg selv i fri, og deg på vent :overrasket: Hva med å forklare ham rolig at når man blir dumpet, så setter det igang en prosess hvor man løsriver seg fra de båndene man har til den personen, og skyver ham vekk fra den plassen han har hatt i ens følelsesliv. Den prosessen gjør at det er ikke gitt at han kan komme tilbake, i tillegg til at du selvfølgelig er fri til å flørte, ha sex og forelske deg i en ny. Selv om dere opplever dere som unike for hverandre nå, så kan dere skape like tette forhold til andre. Den dagen du er klar for å velge om du vil ha et vennskap med ham igjen, er den dagen du ikke lenger ønsker å bli elsket av ham. Hvis forholdet deres har vært så altoppslukende at han har fått for lite tid til seg selv, må det løses på en annen måte enn at han dumper deg, og tror at det er noe han kan gjøre midlertidig.

Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg kan ikke helt forstå meg på ham. Det virker så vinglete. To dager før han gjorde det slutt, planla han at vi skulle gå på kino tre dager etterpå. Han sier han ikke har tenkt på dette lenge. Var forholdet vårt såpass svakt?

Som sagt, han sier han har følelser for meg enda. Han vil ikke bruke denne tiden på å rote seg borti andre damer, men vil bruke tid på seg selv. Hadde han bare gjort det slutt, og sagt at det aldri kunne blitt oss to, hadde saken vært enklere. Da kunne jeg gått videre, uten å ha kontakt med ham. Men når han sier at jeg er den rette, det er meg han vil leve resten av livet med osv., vil jeg automatisk vente på ham. Men hvor lenge? 1 måned? 1 år? Flere år? Han sier selv at han ikke vet, men jeg blir bare så frustrert. :(

Skrevet

Hva med å ha 0 kontakt i 2-3 uker?

Da får han tid til seg selv, og finne ut av ting. Å du kan bevege deg litt videre, tror det er bedre at dere har en "fast" tidspunkt dere skal treffes igjen i stedet for at du skal lure på det hver eneste dag.

Skrevet

Hei, først må jeg si at jeg føler med deg i denne situasjonen. Jeg har opplevd noe lignende selv og vet at det er nesten umulig å forholde seg til en sånn motstridende beskjed: Jeg elsker deg, men jeg kan ikke være sammen med deg.

Likevel er jeg sikker på at det eneste riktige er å bryte kontakten. Du må forholde deg til det du vet sikkert. Og det er at han ikke vil være sammen med deg nå. Hva som skjer i fremtiden, vet du ikke. Kanskje blir dere sammen igjen, kanskje ikke. Men uavhengig av det, må du bruke tiden fremover til å prøve å skaffe deg en bra tilværelse. Og det gjør du ikke ved å prøve å ha et vennskapsforhold til en du egentlig vil være kjæreste med.

Hvis han ikke vil være sammen med deg nå, bør du ta ham på alvor. Du skriver at du elsker ham. Det synes jeg gjerne du kan fortsette med. Men samtidig bør du gå videre med ditt liv. Da vil du etter all sannsynlighet bli lykkelig etterhvert - enten sammen med ham eller med en annen. Men det tror jeg ikke du blir hvis du blir hengende der du er nå.

Og dessuten: jeg tror ikke sjansen for å få ham tilbake blir noe mindre av at du går videre. Snarere tvert imot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...