Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har blitt frastjålet vesken min og lurer på hvor fort jeg må anmelde det? Jeg har litt lyst til å vente i tilfelle noen skulle være snille og levere den tilbake, for alle kortene er jo sperret...
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Okay så da går det fint at jeg venter en uke for å se om det kommer tilbake?
Donpedro Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Okay så da går det fint at jeg venter en uke for å se om det kommer tilbake? ← Ja, så vidt jeg vet er det ingen frist for anmeldelse. Folk anmelder jo voldtekt mm flere år etterpå. Det vil nok ødelegge mht etterforskning når man venter, men slikt vil jo antakelig bli henlagt uansett. Du kan jo evt sjekke straffeprosessloven på lovdata.
Gjest Fjellsippa Skrevet 31. desember 2006 #5 Skrevet 31. desember 2006 Det spørs om du hadde noe annet i den som er forsikret. I så fall krever vel forsikringsselskapet at du anmelder umiddelbart. Kan ikke helt se noen grunn for å vente. Det kan jo hende noen har funnet veska og levert den inn på politistasjonen. Da er det jo like godt å ta kontakt med en gang.
Gjest gjesta Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 Om de skulle klare å misbruke kortene selv om de er sperret (ja, det har skjedd) vil jeg tro du står langt svakere dersom du ikke har anmeldt det.
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Banken sa at det ikke skulle være mulig... dessuten flyttet jeg alle pengene umiddelbart... Jeg stikker til politiet enten i morgen eller på tirsdag.
Gjest Eir Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Dersom du har flyttet pengene er det fortsatt mulig å misbruke kort med feks visa, men dette vil ikke gå utover deg. Uansett vil ikke en anmeldelse gjøre noe fra eller til. Men dersom kortene ble misbrukt før du fikk dem sperret, krever de fleste banker en kopi av anmeldelse for å få tilbakeført disse pengene. (Noe som også kan ta en viss tid.) Men uansett bør du bytte kort, selv du får dem tilbake fra en "snill person", når de har vært borte så lenge. Du har ingen garanti for at noen ikke har skrevet ned kortnumeret ditt, og misbruker dette senere, siden man mange steder ikke trenger det fysiske kortet i det hele tatt.
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 Ja, jeg har allerede bestilt nytt så jeg tipper jeg har dem i løpet av få dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå