Gå til innhold

Hvor lenge er det vanelig å ha lokalet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke skrevet leiekontrakt med lokalet vi har leid til bryllupet, litt teit ser jeg nå da, men de mener vi bare har lokalet til ti dagen etter, og jeg husker ikke hva vi har avtalt tidligere. Er det ikke vanelig at man har lokalet til tolv? Vi har ikke mulighet til å ta med resten av drikken, kaker etc samme dag og det å skulle hente dette før ti dagen etter er jo helt uaktuellt. Vi har ordnet med henting av kaker og vin som skal leveres dirrekte til lokal 2, hvor vi skal ha vennerestefest, men dette får vi heller ikke før etter tolv så dette blir jo ganske tungvindt.

Litt ittitert nå, det er lang vei hjem å vi må jo leie en maxitaksi for å romme alt vi må ha med hjem... Men så sant jeg ikke har insistert på leiekontrakt har jeg jo heller ingen andre enn meg selv å takke heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er usikker på hvor lenge vi får ha det, men vi får ikke lvotil å la det være noe lkohol eller gver der om natta, hverken natta før festen eller etter vi har dradd. Dette er rett og slett en generell policy de har fordi de ellers får en del innbrudd, huset ligger ikke slik til at der er naboer, så det er rett og slett aldri alkohol i huset, da unngår de mye trøbbel.

Så jeg ville gjerne undersøkt det også, sånn i samme slengen, om dere får lov til det altså.

Å bare ha det til ti neste dag er jo litt lite ja, ettersom man somregel ikke har stått opp klokka ti den første dagen som gift... I praksis vil jo det bety at man må ha tømt lokalet og evt vasket/ryddet om man skal det når man drar på natta, da...

Skrevet

Det er sikkert NOEN som kan dra og hente alkohol osv før kl 10 dagen etter bryllupet.

At det er helt umulig har jeg vanskelig for å tro...

Skrevet

Vi hadde noen som tok med alle gavene og alkoholen på natta. Gikk smertefritt det. Der vi leide fikk vi heller ikke ha ting liggende over natta. Men vi hadde lokalet til 17 dagen etter da.

Skrevet

Vi får ha lokalet fram til kl.12 på mandagen etterpå, så slipper å stresse!

Skrevet

vi må være ute kl 03.30 bryllupsnatta så for meg er 10.00 leenge..

Dette må dere da klare å finne en løsning på..! :)

Skrevet

Vi skal bo på hotellet hvor vi skal ha middag/fest, og får ha lokalet fra og med tidlig fredag (dagen før bryllupet) og til og med hele søndagen dagen etter bryllupet. Lokalet kommer til å være låst om natta, sånn at vi kan evt la bryllupsgaver og slikt være der til søndagen.

Er vel forskjeller alt etter som hva slags lokaler det er.

Søsteren til min tilkommende hadde bryllupsfest på et hotell på en helt annen kant av landet i fjor, og da fikk de også disponere lokalet like lenge som vi får.

Gjest Ballerina
Skrevet

Festen vår kan ikke vare lenger enn til 02:00, men vi har frist til 12:00 dagen etter å hente gaver etc... med mindre det skal være et arrangement der dagen etter, da må vi hente gavene innen 09:00-10:00!!

Skrevet

Oj, jeg ser at vi må ut av lokalet tidligere enn en god del andre.

Vi må ut klokken 02 og da må alt av gaver, kaker og drikker være med ut.

De rydder etter oss så vi har ordnet det med venner om hvem som skal ta hva med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...