Gjest Nattblomst Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Lurer på å kjøpe skøyter til sønnen min på snart fire år. Lurer i den anledning på når deres barn prøvde seg på skøyter for første gang? Og hvordan gikk det? Tok det lang tid før de mestret det? Gav de opp fort første gangen(-e)?
Gjest gjesta Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Unger lærer seg sånne ting relativt raskt! Jeg tror ikke at guttungen din er for liten til å prøve seg. Man ser små unger på isen, for ikke å snakke om slalombakken, og de klarer seg ofte bedre enn mange voksne.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 vi drar med alle på storebarnsavdeling hver år vi, der er de minste knapt fyllt tre år. Vi har med melkekasser som de bruker som "rullator" og de lærer fort
Annie Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 (endret) De lærer det ganske fort. En spark kan være bra å ha med om man er ute. I en hall er ikke det så lurt kanskje. Klart det blir noen knall og fall, men at det er morro veier opp. Pass på at skøytene er skikkelig slipt. Ellers er det håpløst å lære å stå på dem. Endret 30. desember 2006 av Annie
Gjest Tabby Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Minsten her begynte å stå på skøyter da han var 2 år. Begynte med øveskøyter først. Nå er han 4 og går han 2 sesong på hockeyskole, med skikkelige skøyter og begynner å bli ganske så flink. Barn lærer så mye fortere enn voksne og er mindre redde, så jeg ville uten tvil latt en 4 åring få skøyter.
tingeling Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 HUSK HJELM!!!! Like viktig på isen som på sykkel. Tingeling
Gjest niomi Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Jeg var litt under to år da jeg begynte å gå på skøyter. Da slike tre-skjærs skøyter til å feste på vanlige vintersko. Året etter fikk jeg mine første kunstløpsskøyter. Rumpa var både gul og blå, men det brydde jeg meg ingenting om.
momo Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Vi var en tur i fjor med jenta på 4 år. Gikk bra det, litt kløning, men de lærere fortere. Husk hjelm, veldig viktig. Her er ikke skøyter det store. Nå er det slalom for alle penga og hun har ingen problemer med og kjøre fra mamman sin. Nå har vi heller ingen skøytebaner i nærheten grunnet været.
Lemona Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 HUSK HJELM!!!! ← Signerer denne! Var på skøytebanen med 2- og 5-åringen i går, og blir alltid like overrasket over at noen foreldre lar små barn gå ut på isen uten hjelm. 2-åringen prøvde seg litt på skøyter, men var bare sånn passe interessert, men jeg synes ikke det gjør noe at hun prøver. En 4-åring vil jeg tro er klar for en tur på isen.
LilleTrille91 Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 (endret) Jeg var 3 år da jeg først startet å gå på "skøyter", (noen metalljern bundet fast under skoene) etter å ha gått på de en halv sesong fik jeg ordentlige "hockyskøyter".. skulle gjøre alt det samme som storebror.. Om du skal lære baret ditt å stå på skøyter, bør du først kjøpe et par hockyskøyter (SOM PASSER!!) og en bruskasse. La ungen din gå rundt over tiden mens dere er på banen, resten tar du (holder oppe så vedkommende ikke faller med bena på isen) h*n mellom bena og går rundt. Når barnet har lært seg å gå pass på at føttene står rett opp og ned hele tiden og minn barnet på det, hvis ikke kommer det ikke til å kunne gå bra når h*n blir eldre. gå baklengs og hold køllen i begge hender, så det kan støtte seg i oppreist stilling, og samtidiggå "selv" . Lær h'n å bremse (ved å legge vekt på ytterste skøyte) osv. og meld h*n på i nærmeste bandy\hocky klubb. Og husk at det er viktig å gå bøyd i knærne og rett i ryggen, som når man sitter på do.. Det er kjempemorsomt selv for jenter Endret 31. desember 2006 av LilleTrille91
Kanutte Skrevet 1. januar 2007 #11 Skrevet 1. januar 2007 Jeg har en nesten 4-åring som skal begynne på skøyteskole nå etter jul. Regner med at det kommer til å gå greit. De begynner med å gå med bruskasser for å holde balansen. I tillegg trener de mye på å reise seg opp når de faller!
Gjest not proomire Skrevet 24. oktober 2010 #12 Skrevet 24. oktober 2010 Hei. Jeg tenkte å kjøpe slike "gammeldagse" skøyter til min treåring som man fester under skoene, med tre meier på. Men til min store overaskelse finner jeg det ikke i noen butikker. Er det slutt på dette? Eller finnes det noe nymotens greier som kan brukes? Jeg synes ikke det er noen god ide å starte med vanslige skøyter når hun er så liten.
Linnea Adriana Skrevet 24. oktober 2010 #13 Skrevet 24. oktober 2010 Kjøp skikkelige skøyter! Husker jeg fikk et par øvelses skøyter, jeg skulle liksom lære meg og gå på skøyter da… Det fungerte ikke på noen måte, ikke til å lære teknikk og det var absolutt på ingen måte gøy heller. Husker de fæle øvelses skøytene enda. Øvelses skøytene mine var slike en festet utenpå sine egne sko. De var ikke skikkelig slipte. Så var den ”uslipte metall kniven” under altfor lav med støtte ”metall kniver” på siden. Så det var helt umulig og ikke vagle fra side til side veldig frustrerende og lite gøy. Særlig når andre fremmede prøvde og hjelpe ”Nå da Adriana du må gjøre slik og slik” ”Du må gå fortere og få fart” Mange trodde jeg var dum og ikke tok teknikken. Jeg følte meg dum også for det gikk ikke samme hva jeg prøvde. Men mange på isen kommenterte også til foreldrene mine ”Hva er det dere tenker med dere ser jo at det er umulig og gå på de der” ”Kan ikke folk kjøpe skikkelig utstyr eller la det være!” Jeg lærte altså ingenting av å gå med de og heldigvis fikk jeg meg nye skøyter etter et par dager. Da lærte jeg raskt bare ved å se på de andre gå på skøyter:). Jeg gikk på skøyter for første gang det første året det var is da var jeg 3 eller 4år Et annet tips er og ikke kjøpe kunstløp skøyter da det er slik ”brems” foran på de. Unger er veldig ulike men jeg tror ikke du trenger og regne med knall og fall om du leier ungen litt den første halv timen. Det er også gøy og ha en spark på isen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå