Gjest sexysadie Skrevet 11. februar 2003 #1 Skrevet 11. februar 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/11/361263.html Too posh to push..- Har den trenden kommet hit også???
Gjest marilyn Skrevet 11. februar 2003 #2 Skrevet 11. februar 2003 stønn. ja herregud, vi holder jo på å bli helt på viddene i synet vårt på kropp. jeg har nemlig lurt på det der.. den ene flottere enn den andre to uker etter "fødselen". Fytti grisen, enn om noen turte å stå fram med sine valker, merker og dingel dangel og virkelig gitt oss noe å beundre?
Jinx Skrevet 11. februar 2003 #3 Skrevet 11. februar 2003 Ja det er helt sykt ! Ofrer barnets liv og helse på at de skal ta seg bra ut selv Det er egentlig ikke så rart at de til stadighter aborterer og får barn med diverse handicap/lidelser.. Jækk :evil:
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #5 Skrevet 12. februar 2003 Nei fy flate.......sånne folk skulle aldri fått unger.De er så egoistiske at det ikke er ord på det.De skal ha alt i pose og sekk. Figuren var det siste jeg tankte på da jeg var/er gravid. Hva skal de med unger? De er jo så opptatt av seg selv at ungene kommer aldri til å bli ordentlig kjent med dem.Å få unger handler jo å gi slipp på sitt "gamle" liv og prioritere familien. Dumme bimbo-kjerringer.Blir så forbanna.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #6 Skrevet 12. februar 2003 Nei fy flate.......sånne folk skulle aldri fått unger.De er så egoistiske at det ikke er ord på det.De skal ha alt i pose og sekk. Figuren var det siste jeg tankte på da jeg var/er gravid. Hva skal de med unger? De er jo så opptatt av seg selv at ungene kommer aldri til å bli ordentlig kjent med dem.Å få unger handler jo å gi slipp på sitt "gamle" liv og prioritere familien. Dumme bimbo-kjerringer.Blir så forbanna. ??? hvordan kan du p&st& at man ikke kommer til & bli kjent med barnet sitt selv om man er ikke velger en vanlig f&dsel? egoisme? er ikke det & f& et barn i utganspunktet alltid egoistisk? gi slipp p& sitt gamle liv? m& man gi opp alle tidligere dr&mmer/h&p/forventninger osv fordi man f&r barn..? er det til barnas beste? og hva har det uansett med valg av f&dselsmetode & gj&re? Jeg synes det er ufattelig feigt & angripe andre p& denne m&ten. Hvilket forhold folk har til sin egen kropp, smerte og tanken p& en naturlig f&dsel har ingenting med en persons evne og vilje til & v&re en god mor det & v&re skeptisk til en trend og en utvikling osv er selvf&lgelig ok og sikkert viktig, men & derifra til et generaliserende angrep p& en rekke mennesker viss motiver du ikke kjenner er etter min mening ikke akseptabelt
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #7 Skrevet 12. februar 2003 Jeg snakker om folk som er for "fine" til å ha vanlig fødsel i redsel for å se ut som en som har hatt det. Jeg snakker ikke om fødsels-angs osv.Jeg snakker om kjente personer som Madonna,som vil ha barn og risikerer barnas helse og liv pga forfengelighet.De tar keisersnitt en mnd før tiden osv.Jeg mener det er en operasjon som burde utføres pga. medisinke grunner,sykdommer. De gjør dette for å slippe den siste månedens strekkmerker og andre "belastninger" som kroppen naturligvis går igjennom. Det synes jeg er i STOR grad egoisme!!JA! Jeg har en venninne som var så redd for å føde at hun valgte keisersnitt.Jeg var ikke enig i hennes avgjørelse,men fant ut at hvis redselen er så sterk så er det jo opp til henne. :o :o :o
LizzieJ Skrevet 12. februar 2003 #8 Skrevet 12. februar 2003 Er forsåvidt enig med "gjest". Det er så utrolig mange faktorer som kan gjør en kvinne til en god eller dårlig mor og det er ikke riktig å bedømme en kvinne som dårlig mor kun fordi hun er opptatt av kroppen sin. Jeg tror det er mange fler en kjendiser som er opptatt av kroppen etter fødselen... om jeg hadde en tusenlapp for hver gang jeg har hørt "jeg skal nok komme meg inn i olabuksene igjen snart" og lignende, så hadde jeg hatt ganske god råd nå! Det jeg er uenig i, er når de gjør noe som kan være skadelig, som å ta keisersnitt en måned for tidlig for å unngå for sterke påkjenninger på kroppen, HVIS det er virkelig grunnen. Men vi vet jo ikke... journalister er ikke akkurt de mest pålitelige når det gjelder å finne frem til sannheten. LizzieJ
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #9 Skrevet 12. februar 2003 Det jeg skrev om å gi slipp på noe av sitt gamle liv......... Det MÅ man jo. Jeg synes synd på ungene til Madonna og andre kjente. Alvorlig talt..jeg snakket ikke om vanlige folk som deg og meg. Jeg snakket bare om de stakkars ungene som aldri får et normalt liv pga. foreldrene.Jeg tror personlig at de vil slite hele livet. Og at foreldrene ikke blir kjent med dem ordentlig,skrev jeg fordi jeg kan tenke meg Madonnas unger har andre til å ta vare på dem.Moren er jo her og der hele tiden og må forberede til ting og tang.Jeg forstår at du misforstod meg.Men jeg håper du forstod meg nå da.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #10 Skrevet 12. februar 2003 Det jeg skrev om å gi slipp på noe av sitt gamle liv......... Jeg synes synd på ungene til Madonna og andre kjente. Alvorlig talt..jeg snakket ikke om vanlige folk som deg og meg. Jeg snakket bare om de stakkars ungene som aldri får et normalt liv pga. foreldrene.Jeg tror personlig at de vil slite hele livet. Og at foreldrene ikke blir kjent med dem ordentlig,skrev jeg fordi jeg kan tenke meg Madonnas unger har andre til å ta vare på dem.Moren er jo her og der hele tiden og må forberede til ting og tang.Jeg forstår at du misforstod meg.Men jeg håper du forstod meg nå da. debatt om foreldres kjendisstatus sin effekt p& barn og om foreldre som arbeider mye og har lite tid til barna er begge ting du godt kan diskutere. men hva har det med temaet for denne tr&den & gj&re?? det er garantert en dr&ss mennesker som velger naturlig f&dsel som likevel er d&rlige foreldre p& en rekke andre m&ter... og motsatt! dersom vi kan ta ett tema i gangen og ikke lage et sammensurium av ulike typer utskjellinger og bedrevitenhet som "tobarnsmor" her legger opp til, s& ville vi f& en langt mer oversiktlig, saklig og rettferdig debatt
LizzieJ Skrevet 12. februar 2003 #11 Skrevet 12. februar 2003 Jeg tror nok det er mange barn av yrkeskvinner/par som har det på sammen måten som det du beskriver (Madonna) og de alle fleste vokser opp til å bli ansvarlige, avbalanserte mennesker, akkurat som de fleste barn av "normale" folk. Vi justere livet vårt etter forholdene vi lever under. Ei venninde av meg jobbet fulltid fra babyen var 4 måneder, og i så måte var jo "både her og der", og sendt han på kostskole fra han var 7 år. Ikke på full tid, han kommer hjem i helgene. En skulle tro at denne ungen har et hav med problemer men det har han er faktisk ikke. JEG ville ikke tatt samme valget, men alle må gjør det som er riktig for dem. Jeg tror neppe at kjendis ungene har det noe verre enn unger flest. Dæven, så mange det er som "aldir skulle hatt barn" hvis vi ser oss rundt med kritiske øyner. De som jobber heltid mens barna er små? De som er aleneforeldre med dårlig økonomi? De som reise mye i forbindelse med jobben slik at ungen må stadig bytte miljø? Folk lever forskjellige liv, og jeg synes personlig at altfor mange er altfor kjappe til å bedømme andre uten å vite noe særlig om livsituasjonen deres. LizzieJ
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #12 Skrevet 12. februar 2003 Jeg kommenterte en artikkel i Dagbladet og ville tillføye litt mer. Ikke mer innviklet enn det da. De ungene begynner livet sitt vanskelig nok om ikke de skal få helseproblemer også.Det var egentlig pointet. Jeg synes at de burde være stolte over graviditeten og ikke skamme seg over strekkmerkene sine.Men det er jo tydelig at de ikke er stolte at de i det hele tatt kan bli gravide og føde nyydelige barn.Og derfor er det mange som mener de ikke fortjener det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #13 Skrevet 12. februar 2003 Jeg synes at de burde være stolte over graviditeten og ikke skamme seg over strekkmerkene sine.Men det er jo tydelig at de ikke er stolte at de i det hele tatt kan bli gravide og føde nyydelige barn.Og derfor er det mange som mener de ikke fortjener det. ????? setningene henger ikke helt sammen her..? jeg er litt forvirra over hva det er du pr&ver & si? dersom du ikke er stolt over strekkmerker, s& fortjener du ikke & f& barn? er det det du fors&ker & si? er det i det hele tatt noen som "fortjener" & f& barn??? og blir man en bedre mor av & ikke bry seg om kroppen sin? jeg kjenner en som var "flau" over & v&re gravid.. hun ville ikke at folk skulle se magen hennes osv og gikk med store kl&r og skjulte det i det lengste.. De siste par m&nedene var hun lite ute blandt folk.. Dette h&res sikkert rart ut.. og det syntes jo hun at det var ogs&.. Men gj&r det henne til en d&rligere mor? Det synes ikke jeg.. Og det tror jeg ikke s&nnen hennes synes heller..
Trebarnsmor Skrevet 12. februar 2003 #14 Skrevet 12. februar 2003 nok om det nå. Vi blir ikke enige likevel,og ikke forstår du hva jeg mener. Folk bør ikke bli gravide hvis de regner med at kroppen skal se likedan ut under svangerskapet.Det er for barnslig.Flat mage og høygravid? Graviditet er det mest naturligste som finnes og overalt hvor man går er det gravide.Jeg synes venninnen din var tåpelig.
Linemor Skrevet 12. februar 2003 #15 Skrevet 12. februar 2003 de burde ikke få barn. og gå gravid, fødsel og amming setter noen spor igjen på kroppen. men det er normalt. det og få barn er normalt og de fleste kvinner opplever det jo. hvis du ikke tåler naturen får du la være og få barn. Og hvillke signaler sender de videre til sine barn, det er vel ikke sundt for et barn og skulle vokse opp i et miljø som krever det umulige. tenk om de var så selvsikre disse kjente mennesker at de viste resten av verden hvordan det egentlig er, når det ikke er på film. det hadde kanskje kunne hjulpet en og annen med komplekser om kroppen sin. nei jeg håper ikke dette blir en trend i norge, men jeg synes jeg har sett noen anntydninger allerede, men får håpe jeg bare har vrt uheldig med hvem jeg har truffet på.
Gjest sexysadie Skrevet 12. februar 2003 #16 Skrevet 12. februar 2003 nei jeg håper ikke dette blir en trend i norge' date=' men jeg synes jeg har sett noen anntydninger allerede, men får håpe jeg bare har vrt uheldig med hvem jeg har truffet på.[/quote'] Dette skjer allerede i Norge. En venninne av meg vil ikke ha barn av den grunn at maven hennes kan få strekkmerker... Da er d nesten like greit at hun skaffer seg katt ikke sant; den kan hun jo bare kvitte seg av med når hun blir lei den. :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå