Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en hudpleier i dag for å kjøpe en mineralpudderkost, og nevnte at jeg var på jakt etter en ny fuktighetskrem. Hun spurte hvilken hudtype jeg har, jeg svarte normal. Hun dro frem en sånn måledings og sa triumferende at jeg hadde tørr hud, apparatet hadde vist 32% fuktighet?!?

Uansett, pleier å bruke Active Moist, men damen mente den var for svak. Hun prakket på meg en krem fra et merke jeg ikke har hørt om, Rosa Graf, en fuktighetskrem. Noen som har erfaringer? Når jeg leser innholdsfortegnelsen inneholder den masse ingredienser jeg trodde man unngikk i hudpleiesalonger, bla parabener og mineraloljer. Skeptisk! Men kjipt å kaste penger ut vinduet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parabener er i de aller fleste kremer for å hindre at de harskner. Sto det mineral oil på?Vel, uansett er det ditt valg om du vil kjøpe noe eller ikke, de tvinger deg ikke, bare opplyser. Likevel, Rosa Graf har jeg hrt veldig lite om, og de færreste hudpleiesalonger i landet her fører det merket.

Skrevet

Ja, vet jeg ikke måtte kjøpe den, men trengte en krem og hudpleieren mente den var midt i blinken. :sjenert:

Var først da jeg kom hjem jeg leste innholdsfortegnelsen. Men prøver den et par dager iallfall, det er vel en grunn til at den selges i hudpleiesalonger håper jeg...

Gjest Deception
Skrevet

Det er vel ikke akkurat alle hudpleier-merker, heller, som er totalt fri for parabener, og dessuten er det forskjell på parabener, også, så vidt jeg har forstått.

Les litt mer her.

Skrevet

Det merket har jeg aldri hørt om....

Gjest Tigerjente
Skrevet

De ferreste hudpleie produkter uavhengig om de selges i salong eller i dagligvarebutikk, er fri for parapbener og annet rart. Dessverre.

Har aldri hørt om produktet, men jeg håper det er bra for deg.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg googlet litt, og synes egentlig produktene fra Rosa Graf så ganske interessante ut, jeg. :)

Skrevet

Tja, konklusjonen er vel at kremen er god den, går fort inn i huden, og virker som den gir masse fukt. Tror jeg bare kaster esken og ikke tenker på ingrediensene...

Når den er tom tror jeg likevel at jeg satser på noe annet. ;)

• 10 måneder senere...
Gjest Aniicken
Skrevet

Rosa Graf er veldig populært her i Tyskland! De har alt innen hudpleie.Ampuller, spesialmasker, spesialbehandlinger U nameit.

Jeg erkjempefornøyd med Tea Time i rosa graf. Det er en krem med bl. annet grønn te uttrekk.

Det er parabener i så og si alt som er av hudpleie og kosmetikk...

Skrevet

Jeg kjøper Rosa Graf til sambo, husker ikke helt hvilken type. Det er den beste han har hatt. Har prøvd alt mulig pga tørr hud og eksem. Det eneste minuset er at den ikke er mer tilgjengelig, skulle gjerne ha kjøpt den på nettet.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet

Heter den han bruker Amintamed- Rosa Graf?

For litt fetere hud?

Den er kjempedigg. Litt geleaktig.

Bruker ikke andre kremer her...

Jeg kjøper Rosa Graf til sambo, husker ikke helt hvilken type. Det er den beste han har hatt. Har prøvd alt mulig pga tørr hud og eksem. Det eneste minuset er at den ikke er mer tilgjengelig, skulle gjerne ha kjøpt den på nettet.
Gjest glamhudpleier
Skrevet

Jeg har aldri hørt om det merke der.. Men til neste gang, så kan du være obs på at et sånn apparat hun brukte ikke vil gi riktige resultater siden huden din ikke var nyrenset og hvis du i tillegg hadde på deg noe makeup gir det helt feil "fuktighetsprosent". Og du var nok ikke 32% i hele ansiktet, er jo veldig forskjell fra panne/kinn osv.

Men jeg håper kremen var ok da, og at du ikke gjorde et bom-kjøp :)

• 3 uker senere...
Skrevet

rosa graf er en god merke. jeg jobber selv med rosa graf, og har aldrig opplevd at noen har vert misforn;yd eller klaget p[ produktene... ikke ver redd for bivirkninger, for det er svert liten sannsynlighet... de fleste produktene til rosa graf er godt tilpsset sensetiv hud, og det vil si at de fleste vil t[le produktene godt

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...