Gå til innhold

Chiffon/organza-kjoler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere har valgt kjoler i chiffon eller organza? Hadde vært spennende å høre hvordan deres kjoler ser ut.

Jeg skal (forhåpentligvis) finne min drømmekjole til mandag. Da skal jeg til Arendal for å finne kjolen for meg: Høyt liv, firkantet utringning, chiffon-skjørt (uten stort underskjørt - skal henge naturlig ned..), slep... Vet at de har et stort utvalg av slike kjoler der, så jeg gleder meg stort!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Pip (ikke logget på)
Skrevet

Jeg skal ha en sånn kjole!

Den er bestilt og alt, men uansett hvor mye jeg leter, finner jeg ikke bilde av den på internett... :(

Min ligner det du beskriver... Har litt høyt liv (egentlig med et 'belte' med blomster i pastell, men siden det ikke passer meg helt, skal de sy på en hvit kant i stedet...), skjørtet er uten underskjørt, med et lite slep. Det er dessuten chiffon 'overlegg' på kjolen, som er splittet foran. Og midt foran er chiffonen skrånet litt oppover i splitten, liksom... Vet ikke om det gikk an å forstå, men...

Utringningen min er rund, ikke dyp men bred (må ha den langt ut på skuldrene jeg, for jeg har ganske så markerte krageben...).

Kjolen har også chiffonermer, som er splittet opp til albuene, sånn at de henger ned når jeg løfter armen, om du skjønner. Dessuten henger det en 'spiss' ned fra hver albue (stopper ca. 20-30 cm. fra gulvet).

Det ble en lang forklaring... :D Men iallefall - jeg synes sånne kjoler er kjempefine, og helt min stil! Jeg KUNNE bare ikke hatt en sånn svær kjole i tjukk sateng med utstående skjørt...

Lykke til med letingen - er sikker på at du finner drømmekjolen!!! :D

Skrevet

Hei !

Jeg har også kjøpt kjole med chiffon-skjørt :D

Har lett på nettet jeg , men finner ikke bilde av den.

Overdelen er i "silke" . litt vid v-utringning, tynne stropper med små blomster, bar rygg, livet og overgangen til skjørtet er markert med samme små blomster som på stroppene.....smalt skjørt med flere lag chiffon som går ut i et langt slep.

Det er også med et løst slep som jeg kan ta av og på om jeg vil.

Lekker, synes jeg da......prøvde bare en jeg og falt pladask med en gang :ler:

Lykke til, det er jo så mye lekkert !!!!!

Skrevet

Hei, lilleBRURA!

Så gøy at det blir to bruder med omtrent samme kjole den 5. juli. Jeg har helt fra jeg forlova meg 01.01.01, ønsket en slik kjole du beskriver. Har vært og prøvd kjoler også og funnet ut at jeg kler høyt liv, firkanta utringning og chiffonermer i trompetform.

Jeg ska sy kjolen i påska, men mønstret og idéene rundt kjolen min finner du i bryllupsdagboka mi her på KG.

Lykke til med kjolevalget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...