Gå til innhold

Taxi med babysete i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med taxiselskapene i Oslo og om det er mulig å reservere en taxi med babysete? :roll:

Koster det evt noe ekstra?

Gjelder evt nyttårsaften og vi begge ønsker å nyte vin til maten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er.Men husker at vi bestilte taxi en gang og da var det innebygd barnesete i bilen.Det var oslo taxi.Mener å huske at han sa at det var mange som har det

Skrevet

Han er 1 år og må av den grunn ha "babysete" og ikke sånt sete for større barn :)

Regner med jeg evt må bestille det på forhånd, bare kjipt mtp at vi ikke vet når vi vil dra hjem ;)

Skrevet

Sønnen min var også ett år den gangen,gikk kjempefint det,det var ikke sånt sete for større barn nei.Og vi bestilte ikke det på forhånd men jeg ville gjort det for å være sikker på at dere får det.

Skrevet
Og vi bestilte ikke det på forhånd men jeg ville gjort det for å være sikker på at dere får det.

Særlig siden det er snakk om nyttårsaften, og taxikø! (evt kan dere ta med dere deres eget bilsete og montere i taxien på hjemturen. Det har jeg gjort)

Skrevet

Bare tanken på å måtte demontere/montere på nytt det innvikla setet vi har, ja så kjører jeg heller selv faktisk! Det er faktisk SÅ innvikla at jeg ikke har tatt det ut etter at babybutikken monterte det for oss (kontrollerte monteringen rettere sagt)...

Skrevet

:klø: Hva slags sete er det dere har? Synes du skrev at han måtte ligge i sånn baby sete fortsatt, og ikke sånn for eldre barn....?

Trodde de var relativt greie å få inn og ut av bil jeg.

Skrevet

Det er lurt å bestille i god tid i forveien. Hvilke type sete du trenger er lurt å spesifisere. Men ... vi begynte faktisk å sette lillemor i større sete da hun var 9 mnd!.

I Trondheim erfarte jeg at det var svært få drosjer med barnesete.

Skrevet

BeSafe Izi Kombi heter setet og har en avansert monterings-greie....

Det er setet etter babysete, dvs fra 9-18 kg. Bare at det slett ikke frister å måtte ta det ut, og slite mer enn mye med å montere det i taxi midt på natta! :ler:

Nei, dess mer jeg tenker på det, dess mer frister det å kjøre selv ;)

Godt nyttår anyway :)

Skrevet

Når du ringer for å bestille taxi, si at du trenger en bil med barnesete, så oppgir du hvordan sete (antall kg).

Det var det vi gjore da søstra mi og mannen hennens skulle reise hjem fra sykehuset med den lille.

Ikke noe problem.

Skrevet

I andre byer bestiller du bare taxi og sier du må ha sete til en ettåring. Pleier ikke være problem det.

Skrevet

Min erfaring er at dette ikke er noe problem i Oslo. Tok Taxi 2. juledag med snuppa, bikkja og barnevogn hjem på kvelden etter familieselskap.

Fikk en stooor maxitaxi med plass til en hel skoleklasse!

Koster ikke noe ekstra.

Bare si ifra når du ringer at du må ha barnesete og de spør deg da hvor mange kg. barnet veier, ikke værre enn det.

Kanskje det alikevel er lurt å ringe nå og forhåndsbestille siden det er nyttårsaften det er snakk om.

Skrevet

OK, 1000 takk for oppklarende svar :)

Skrevet

Er det et problem når det er 1-2 foreldre i bilen sammen med barnet, og det er egen sjåfør? Hva gjorde de før bilsetenes tid, de hadde vel barnet i fanget?

Skrevet
Er det et problem når det er 1-2 foreldre i bilen sammen med barnet, og det er egen sjåfør? Hva gjorde de før bilsetenes tid, de hadde vel barnet i fanget?

Jeg fikk vite av en taxisjåfør her i byen at de ikke hadde lov. Det har gjerne litt med erstatningsansvar å gjøre også. Dessuten trodde jeg at en er pålagt å sikre så små barn.

Skrevet

For det første er det ikke lovlig og for det andre ville jeg aldri tatt en slik sjanse for å nyte et par glass vin, det er det ikke verdt! TENK om det skjedde noe, jeg ville ALDRI ha tilgitt meg selv...

Skrevet

Det er ikke lett å montere et izi kombi setet!

Eller vanskelig er det forsvåidt ikke, men komplisert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...