Sol123 Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Hei! Jeg håper at noen av dere kan gi meg råd..? Jeg ble kjent med en søt og hyggelig gutt for ca 2 mnd siden. Han viste stor interesse, ved å ringe og mld daglig samt ta initiativ til dater. Vi har mange felles interesser, og har dermed mye interessant å snakke om samt at vi også har relativt lik humor; så det er også alltid morsomt å være sammen med han. Men det ble til slutt litt mye. Det ble så voldsom interesse at jeg følte at jeg nesten mistet interessen for han. Dette måtte jeg selvsagt meddele, og han var enig at det var fornuftig å ta ting litt med ro. I videre samtaler, når han nevnte seriøse ting, som feks reiseplaner (noe han gjorde ganske ofte..), så sa han at han håpet jeg ikke ble skremt. Han var litt mer tilbakeholden på både mld og tlf og jeg følte at ting "normaliserte" seg igjen. Så tok det ikke lang tid før han ville at vi skulle være kjærester. Da hadde vi kjent hverandre en stund, og jeg likte han egentlig veldig godt. Jeg synes det var veldig hyggelig med kjærestebetegnelsen, og sa at jeg også ville være kjæreste med han. MEN...nå synes HAN plutselig at ting går for fort!!!???? HÆ?? Han sier han er livredd og bare føler for å løpe, og han vet heller ikke hvorfor han føler det slik. Hva betyr dette? Vet han hva han vil, at han ikke vil mer, men tør ikke å si det?? Synes han ikke det er spennende lenger nå som han vet hvor han har meg? Eller er han bare rett og slett litt psyko?? Nå er i hvert fall ståa slik at han skal finne ut av ting slik at han kan forklare meg hvorfor han føler "angst", om du vil. Burde jeg vente på han? Eller er det opplagt at han dumper meg uansett hva han sier? Jeg må uansett legge til at dette er en person jeg har inntrykk av er veldig ærlig og oppriktig, og på samme tid grubler mye og leeeenge.... Jeg blir kjempetakknemlig for litt innspill!!!!
Generalfrua Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Nå er jeg jente da, men jeg tillater meg å svare likevel.. Synes det virker som den typen er veldig ubestemmelig! Det virker nesten som han synes det var spennende helt til han fikk deg, også ble det kjedelig.. Hadde det vært meg hadde jeg glemt hele karen..
Lionda Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har en tendens til å gjøre akkurat det der selv... når den andre parten er nølende er jeg helt sikker, og når den andre parten blir sikker kjenner jeg plutselig min egen tvil for fullt. Det er akkurat som at det blir "virkelig" på en helt annen måte når den andre parten også vil, og at jeg må tenke over det på nytt. Hva han kommer til å komme fram til og om dette er verdt å satse på er selvfølgelig umulig å vite, men jeg tror jeg ville ventet litt i hvert fall. Du sier han er en ærlig og oppriktig fyr, og da vil han antakeligvis være (mer) sikker (enn han er nå) på at han gjør det rette og ikke ender opp med å såre både deg og seg selv. Og det er jo en god egenskap, synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Er det ikke litt sånn, at når noe betyr veldig mye så står også veldig mye på spill? Da er det mye lettere å få skikkelig nerver, angst og bli vettskremt av det som ligger fremfor. Jeg tror det kan være grunnen. Men jeg tror også det kan gå skikkelig bra om dere bare lar det ta den tiden det tar til å bli trygge på hverandre. På reaksjon hans så virker det for meg som han er så forelsket i deg som han har gitt utrykk for tidligere men at han blir helt slått ut av det også
Sol123 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har en tendens til å gjøre akkurat det der selv... når den andre parten er nølende er jeg helt sikker, og når den andre parten blir sikker kjenner jeg plutselig min egen tvil for fullt. Det er akkurat som at det blir "virkelig" på en helt annen måte når den andre parten også vil, og at jeg må tenke over det på nytt. Hva han kommer til å komme fram til og om dette er verdt å satse på er selvfølgelig umulig å vite, men jeg tror jeg ville ventet litt i hvert fall. Du sier han er en ærlig og oppriktig fyr, og da vil han antakeligvis være (mer) sikker (enn han er nå) på at han gjør det rette og ikke ender opp med å såre både deg og seg selv. Og det er jo en god egenskap, synes jeg. ← Jeg er enig, det er faktisk en veldig god egenskap. Og det er også en egenskap som ikke alle har. Mange kan jo være sammen i lang tid og føle at vedkommende ikke er den rette. Men han vil virkelig være sikker, og det viser respekt; også veldig viktig! Jeg har akkurat fått mld av han, og han skrev at han skulle ringe meg i morgen eller en av de nærmeste dagene. Han skrev også at han gledet seg til å se meg igjen. Så om enn han ikke ønsker at vi skal fortsette som kjærester, så virker det i hvert fall som om han ønsker at vi fortsatt skal møtes og ha kontakt, og det er om ikke annet et godt utgangspunkt:)
Studine83 Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 Tror det er lurt at du ser det litt an ja; gi ham litt tid. Det er jo kjempebra at han er ærlig. Men det kommer selvfølgelig an på hvor lang tid han bruker på å bli sikker da... For min del er jeg i akkurat samme situasjon som deg, og jeg har kommet frem til at jeg liker ham så godt at jeg kommer til å gi ham tid... Hvis ikke kommer jeg nok til å angre! Lykke til!
Sol123 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2007 Hei alle sammen! Da er situasjonen avklart, og det ble dessverre som ventet..jeg ble dumpet! Dette brukte han 2 uker på å finne ut av!! Jeg synes det er bra at han bruker god tid på å finne ut av hva han vil, men ikke såååååååååååååå lang tid. Da blir det nesten til at han behandler meg dårlig da han visste hele tiden hva jeg ville. Han hevder i hvert fall at han har andre ting, som han faktisk diskuterer hos en psykolog, å rydde opp i som gjør at han ikke har kapasitet til noe annet akkurat nå. Det tror jeg forsovet på, men jeg tror også at man kanskje klarer det man vil klare? Og dersom han virkelig, virkelig hadde likt meg, slik han hevdet, så hadde han vel vært interessert i å holde på meg? Jeg har i hvert fall fått meg et nyttårsforsett for 2007: JEG SKAL IKKE DATE EN DRITT!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 ps: jeg har en god følelse for dere jeg ikke kan forklare. Ville bare si at jeg ikke syns du skal gi opp, dere. Prøv igjen.
Sol123 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2007 ps: jeg har en god følelse for dere jeg ikke kan forklare. Ville bare si at jeg ikke syns du skal gi opp, dere. Prøv igjen. ← Hm..kunne du utbrodert den følelsen litt mer, tror du? Skjønner ikke helt hvordan du kom til den konklusjonen..
Liskat Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Vel, min erfaring etter å ha datet en del er at hvis han viser tvil er han sjelden noe å samle på. Da er det bare å trekke seg unna, og vil han faktisk ha deg så kommer han når han oppdager at han er i ferd med å miste deg. Jeg tror at hvis han bruker noe lenger tid enn et par dager til maks en uke på å være usikker, da er det bare å gi opp og kutte ut. Det er i alle fall min erfaring etter å ha vært borti noen sånne karer. De fleste av dem ser ut til å lide av fobi mot forpliktelser, eller noe annet liknende. Hvis en kar virkelig vil ha deg så tviler han ikke. Jeg merker godt på meg selv at er jeg i tvil, så skal det ganske mye til for at jeg vil noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 Hvor mye interesse har du vist han? Ringer du han bare for å koseprate og sier du til han at du skulle ønske dere kunne være mer sammen etc? Gjør du det er jeg sikker på at det ordner seg for dere. Du vet hvor han stod eller står (det ble nesten for mye for litt siden... Halo! Forelska!!) og kansje han trenger å vite hvor du står nå. Hva har du sagt og har du sagt det tydlig nok?
Sol123 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2007 Hvor mye interesse har du vist han? Ringer du han bare for å koseprate og sier du til han at du skulle ønske dere kunne være mer sammen etc? Gjør du det er jeg sikker på at det ordner seg for dere. Du vet hvor han stod eller står (det ble nesten for mye for litt siden... Halo! Forelska!!) og kansje han trenger å vite hvor du står nå. Hva har du sagt og har du sagt det tydlig nok? ← Jeg har vært veldig tydelig på hva jeg vil...nesten litt for tydelig. Da han "dumpet" meg klarte jeg å riste han å si: "Bli hos meg!"..på en litt humoristisk måte, men allikevel..det har aldri vært noen tvil om hva jeg vil. Men problemet er jo at han ikke vil og at må ordne opp i andre ting slik at han er redd jeg da kommer i bakerste rekke. Men utifra hva han har fortalt meg så tror jeg enten at det er mye han ikke har fortalt meg om de problemene han har, eller så har det bare vært en unnskyldning fordi han ikke har turt å si hva han egentlig mener..ikke godt å si. Vi har fortsatt kontakt, og han er også fortsatt tydelig interessert. Men det hjelper lite hvis han ikke kan si og vise at han ønsker å være sammen med meg. Han kunne i det miste ha bedt meg om å vente på han. Det har han ikke gjort. Så da gjør jeg ikke det..
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har vært veldig tydelig på hva jeg vil...nesten litt for tydelig. Da han "dumpet" meg klarte jeg å riste han å si: "Bli hos meg!"..på en litt humoristisk måte, men allikevel..det har aldri vært noen tvil om hva jeg vil. Men problemet er jo at han ikke vil og at må ordne opp i andre ting slik at han er redd jeg da kommer i bakerste rekke. Men utifra hva han har fortalt meg så tror jeg enten at det er mye han ikke har fortalt meg om de problemene han har, eller så har det bare vært en unnskyldning fordi han ikke har turt å si hva han egentlig mener..ikke godt å si. Vi har fortsatt kontakt, og han er også fortsatt tydelig interessert. Men det hjelper lite hvis han ikke kan si og vise at han ønsker å være sammen med meg. Han kunne i det miste ha bedt meg om å vente på han. Det har han ikke gjort. Så da gjør jeg ikke det.. ← Ok. Jeg fikk ikke det inntrykket du forteller om her når jeg leste det første innlegget ditt. Da virket det heller som om han var den som hadde vært mest interessert og at du først ble det etter en god stund. Noe jeg ikke forstår nå er at han viser tydelig interesse, men.... ? Enten viser han tydelig interesse eller ikke, eller? Det er dette jeg har forstått men ikke forstår alikevel, for om han viser tydelig interesse så må det være du som ikke viser det tydelig nok tilbake? Det var tanken i mitt forrige innlegg. For igjen, viser han tydelig interesse, så.......? Og bedt deg vente på han? Det er ikke sikkert han ønsker å si noe slikt for det kan nesten oppfattes som om han eier deg på en måte. Derfor kan det hende han ikke sier noe i den duren for at du heller ikke skal få inntrykk av at han tror det. Du sier da også at du måtte fortelle han at det ble for mye etter en stund, og er det rart om han er litt mer aventende og lurer på hva han skal gjøre nå da? Jeg syns ikke det. Og hvorfor skulle du ikke vente på han om han viser tydelig intresse? Bare fordi han ikke har sagt, "vent på meg"? Vil du ha han så venter du jo. Det er vel ikke noe spørsmål? For han viser jo tydelig interesse......
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2007 #14 Skrevet 13. januar 2007 Syns det er tøft av ham å si det som det er jeg. At han har noen problemer han må fokusere på først. Ikke alle ville sagt det som det er.
Sol123 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2007 Ok. Jeg fikk ikke det inntrykket du forteller om her når jeg leste det første innlegget ditt. Da virket det heller som om han var den som hadde vært mest interessert og at du først ble det etter en god stund. Noe jeg ikke forstår nå er at han viser tydelig interesse, men.... ? Enten viser han tydelig interesse eller ikke, eller? Det er dette jeg har forstått men ikke forstår alikevel, for om han viser tydelig interesse så må det være du som ikke viser det tydelig nok tilbake? Det var tanken i mitt forrige innlegg. For igjen, viser han tydelig interesse, så.......? Og bedt deg vente på han? Det er ikke sikkert han ønsker å si noe slikt for det kan nesten oppfattes som om han eier deg på en måte. Derfor kan det hende han ikke sier noe i den duren for at du heller ikke skal få inntrykk av at han tror det. Du sier da også at du måtte fortelle han at det ble for mye etter en stund, og er det rart om han er litt mer aventende og lurer på hva han skal gjøre nå da? Jeg syns ikke det. Og hvorfor skulle du ikke vente på han om han viser tydelig intresse? Bare fordi han ikke har sagt, "vent på meg"? Vil du ha han så venter du jo. Det er vel ikke noe spørsmål? For han viser jo tydelig interesse...... ← Nå er det omvendt, nå er det jeg som viser mest interesse for han..jeg har ikke hørt noe fra han på lenge nå, og når jeg tar kontakt så sier han at han skal ringe, men gjør det ikke. Han var mer avventende da jeg sa at han skulle ta det litt med ro. Så gikk alt veldig fint til jeg begynte å få følelser for han og følte at jeg kunne slappe av litt. Da gikk alt galt. I tiden han har vært usikker så har jeg vært veldig tydelig på hva jeg vil, og at jeg vil være sammen med han noe han ikke har gjengjeldt. Jeg begynner å lure på om jeg noensinne kjente han. Han sier en ting og gjør noe annet. Han sa at han synes det ville være forferdelig om vi ikke hadde noe mer kontakt, men jeg hører ikke noe fra han, selv når han sier han skal ringe. Han sa at det var så mye tungt å bearbeide nå slik at han ikke hadde kapasitet til noe annet. Når jeg spør han hvordan han har det så har han det bare bra. Nei..det er mye som ikke henger på greip. Jeg tror han ikke har turt å si ting som de er, og istedet brukte "problemene" sine som dumpeunnskyldning. Det er egentlig ikke så uvanlig. Mange som ikke er tøffe nok til å være ærlig. Jeg vektlegger uansett mer det han gjør enn det han sier...og det gir dessverre ikke et glitrende inntrykk av han..
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Mange forhold som har startet som det du forteller om. Trenger ikke bety at dere ikke kan få det til å fungere Min erfaring er heller at easy come, easy go og de tingene som tar litt tid ofte er mye bedre. Hvem sa kjærlighet var enkelt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå