Gå til innhold

Hvordan kjennes underlivet ut etter samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvordan skjeden og resten av underlivet føles etter samleie. For meg synes jeg det svir litt. Vil ikke si det gjør vondt, men litt ubehagelig kanskje. Kjenner veldig godt at det er noe som har foregått der nede. Slik har det vært for meg hele min seksuelle kariere, og lurer på om dette er normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vidvandre
Skrevet

Hvis det er lenge siden jeg sist hadde sex "svir" det litt og jeg kjenner at jeg har hatt sex. Noen ganger varer følelsen i noen dager etterpå. Men når jeg har sex jevnlig merker jeg ikke noe spesielt.

Skrevet

Jeg kjenner normalt lite etterpå og iallfall ikke at det svir. Det har kun hendt en sjelden gang. Kanskje var jeg ikke kåt og/eller våt nok? Som sagt så skjer det så sjeldent at jeg ikke har lagt merke til noen mønster.

Følelsen av å være nypult er jo til stede, men det er jo en god følelse som sitter i hele kroppen samt hodet.

Skrevet

Det er sår og svir, svir gjerne litt et par dager....

Skrevet

Kanskje du har soppinfeksjon?

Jeg hadde store problemer med det selv da jeg gikk på p-piller. Men det kan også være fordi du ikke var våt nok.

Skrevet

Jeg vet jeg ikke har sopp eller noen annen infeksjon. Har tatt opp dette med gynekologen min, men hun ga meg i grunn ikke noe svar. Det er slik uavhengig om jeg bruker glidemiddel eller ikke. Derfor jeg lurer på om det rett og slett er normalt? Eller om det er normalt for meg kanskje. Som sagt gjør det ikke direkte vondt, men jeg kjenner at jeg er litt øm kanskje?

Skrevet
Jeg vet jeg ikke har sopp eller noen annen infeksjon. Har tatt opp dette med gynekologen min, men hun ga meg i grunn ikke noe svar. Det er slik uavhengig om jeg bruker glidemiddel eller ikke. Derfor jeg lurer på om det rett og slett er normalt? Eller om det er normalt for meg kanskje. Som sagt gjør det ikke direkte vondt, men jeg kjenner at jeg er litt øm kanskje?

samme for meg, også uavhengig av glidemiddel eller ikke.

Skrevet

Det svir ikke, men kjenner jo at jeg har hatt en pikk inn og ut av meg.

En deilig følelse å være nypult da.

Skrevet
samme for meg, også uavhengig av glidemiddel eller ikke.

Kanskje det er noen av oss som har det slik da, helt uten grunn. Synes det er litt dumt, fordi det frister ikke med en runde nummer to. Da må jeg vente et par timer først i så fall.

Skrevet

Men går du på p piller? og blir du sår når du har sex uansett?

Skrevet

Går ikke på p-piller men annen hormonell prevensjon. Og ja jeg blir sår uansett.

Skrevet

Du har ikke vurdert å slutte med den hormonelle prevensjonen en stund og se om det bedres?

Ingen av mine leger fant ut hvorfor jeg alltid ble sår og fikk rifter. Men til slutt fikk jeg en lege som antok at det var pillene sin skyld. Jeg prøvde noen piller som var mildere uten endring og da jeg sluttet forsvant plagene! Nå kan jeg faktisk ha sex flere ganger i uka :ler:

Skrevet

Jo det er klart det hadde vært en mulighet. Men jeg er avhengig av en prevensjon som jeg føler meg trygg på da jeg er i et fast forhold, og ingen av de ikke-hormonelle metodene jeg har lest/hørt om virker særlig aktuelle. Og problemet er i grunn ikke så stort heller. Klarer fint og ha sex annenhver dag uten smerter og det er i grunn bra nok for meg. Men takk for tips! :)

Skrevet

Okay, men mitt sexliv ble iallefall noe helt annet etter at jeg slutta!

Foreløpig bruker vi sikre perioder og kondomer, men jeg skal sette inn spiral. Legen min sier at selv om det vanligvis ikke anbefales jenter som ikke har født er det ikke noe problem å bruke det. jeg tror grunnen er at det kan gjøre vondere å sette den inn bare.

Jeg er iallefall kjempeglad for at jeg prøvde! Men da vet du jo hva som kan være årsaken :) Du kan jo også sjekke ut et alternativ med mindre hormoner. (tror min lege så etter de hormonpreparatene som gav tørre slimhinner)

Skrevet

Ja jeg kommer nok til å prøve å ta en pause snart uansett. Det er et par måneder siden jeg byttet prevensjon til noe som det skal være mindre hormoner i. Synes selv ting har blitt en del bedre, så kanskje det blir helt bra hvis jeg gir det litt mer tid? Kan jeg få spørre om hvilken type spiral du skal sette inn?

Skrevet

Kondomer gjør alt enda sårere for meg, tror rett og slett at det blir sex-pause på meg...

Skrevet

Jeg aner ikke faktisk, men det er iallefall en helt vanlig kobberspiral. Hormonspiralen har jo de samme hormonene som annen prevensjon, selv om den virker lokalt. Men det er jo det området som ble mest påvirket av prevensjonen i utgangspunktet...

Skrevet

Jeg har også de samme plagene, og det som verre er. Jeg får ofte urinveisinfeksjon etter samleie. Det er så ille at nå vurderer jeg å leve i sølibat resten av livet. :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...