Susan Sto Helit Skrevet 16. april 2007 Forfatter #301 Del Skrevet 16. april 2007 Oj, har dere kjøpt nytt hus? Det høres jo spennende ut. Fortsatt Oslo? Vi bøy på et hus her for en måneds tid siden, men vi ble litt feige og turte ikke bli med så lenge. Litt surt når det fortsatt virker som drømmehuset, vi nå vet at vår bolig har steget mer enn forventet i verdi og at drømmehuset ble solgt for budet over vårt. Ja, ja, vi prøver å trøste oss med at det nok dukker opp et annet drømmehus snart. ← Vi fikk bekreftet idag, at min Obos-ansenitet var lang nok til å få det nybyggde rekkehuset vi ønsket oss, ikke langt fra der vi bor idag! (Fikk sterke hint om at det gikk i orden på fradag, men fikk ikke endelig bekreftelse før idag. ) Vi mistet et hus på noen få mnd ansenitet i fjor. Men som regel har vi trukket oss fra budrunden lenge før det har blitt noe salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. april 2007 #302 Del Skrevet 16. april 2007 Grattis!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. april 2007 Forfatter #303 Del Skrevet 16. april 2007 Grattis!!! ← Takke-takk! Det blir dyrt, men vi gleder oss! Plutselig føles det leeenge til neste høst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. april 2007 Forfatter #304 Del Skrevet 16. april 2007 Nå har Julegaven sovet en liten halvtime alt! Helt utslitt etter svømminga, stakkars. Han har fått bittelitt tynn suppe-grøt, og så ut til å like mais-grøt. Vi har hatt litt trøbbel med ris-grøt. Det virket ikke populært. Men det er mulig at det som gjorde forskjellen var temperaturen, og ikke smaken. Det blir uansett flere forsøk med begge deler. Idag slurpet han hvertfall i seg suppe-grøten da vi begynte å holde den lunken. På lørdag var vi på Ikea på vei hjem fra venneparet. Fikk kjøpt kjøkkenbord og stoler, og Julegaven storkoste seg med alle fargene, lydene og alt lyset! Det var gost å få bekreftet hus-kjøp idag. Det betyr at vi må stramme inn litt økonomisk, og sannsynligvis får det litt trangt noen år, men vi ønsker ikke å flytte så langt unna her. Det blir kjempefint for Julegaven å vokse opp i rekkehus, med bilfrie lekeområder og skogen rett ved! Dessuten kan det jo skje at vi får barnehageplass i løpet av det neste året, og da er det jo greit at vi bor i samme område. (Håper veldig på det! ) Skal skrive kontrakt onsdag. (Er allerede klar for å flytte jeg, men det er kanskje greit at det er en stund til. Vi har en leilighet å fikse opp og selge først. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 16. april 2007 #305 Del Skrevet 16. april 2007 Grattis med rekkehus! Skjønner at det blir en stund til neste høst, men det går nok mye fortere enn du tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 16. april 2007 #306 Del Skrevet 16. april 2007 Spennende med rekkehus!!! Gratulerer masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. april 2007 #307 Del Skrevet 17. april 2007 Gratulerer så mye med hus! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. april 2007 Forfatter #308 Del Skrevet 17. april 2007 Grattis med rekkehus! Skjønner at det blir en stund til neste høst, men det går nok mye fortere enn du tror. ← Takk! Om tiden går like fort som den har det siste halve året, så er det absolutt ikke lenge til neste høst! Dessuten er det litt godt å gå og glede seg! Spennende med rekkehus!!! Gratulerer masse. ← Takk! Blir herlig å få dobbelt så stor plass, og hage! Gratulerer så mye med hus! :-D ← Takk! Nå gjenstår det bare å bruke det neste året på å forske ut hvordan vi skal flytte akvariet og fiskene uten å drepe for mye av det... Ble mye snakk om økonomi og framtid her hjemme igår. Vi har et bittelite innskudd vi må dekke opp i løpet av kort tid. (Halvparten i morgen.) Og så kommer det selvfølgelig en stor bolk, og litt mellomfinansiering når vi skal overta der, og selge her. Vi gleder oss masse nå, selv om det hele føltes litt dyrt der og da... Men det er en hustype det er VELDIG stor etterspørsel etter i området, så billig hadde vi nok ikke fått et uansett! Skal ha morro med å følge med på byggingen fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 17. april 2007 #309 Del Skrevet 17. april 2007 Gratulerer med bekreftelse på at dere nå er rekkehuseiere! Så herlig det må være!! Tenkt at julegaven allerede er begynt så smått med grøt. Snart er det vel vår tur. Jeg føler at jeg har lite melk på kveldstid, men Mini virker enn så lenge ikke misfornøyd, så jeg regner med det er nok der. Han vokser og legger skikkelig på seg i hvert fall, så bekymret er jeg ikke. Men begynner han å kreve mat mer enn to ganger pr natt er vel det et tegn på at det er på tide med noe mer enn puppeføde. Enn så lenge så spiser han maks en gang pr. natt, og kan innimellom sove helt til seks tiden før han vil ha noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. april 2007 #310 Del Skrevet 17. april 2007 Når skal dere flytte da? Til høsten? Jeg har mange tips og triks når det gjelder flytting av akvarium, og om dere flytter på høsten kommer det til å gå kjempeflott. Mye verre å flytte på vinteren, om høsten slipper du å tenke på om fiskene fryser ihjel på turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. april 2007 #311 Del Skrevet 17. april 2007 Nå leste jeg neste høst. Som i ett og et halvt år til? Det er jo lenge jo! Du rekker mye planlegging før den tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. april 2007 Forfatter #312 Del Skrevet 17. april 2007 Samba: Her er det lenge siden det gikk fra ingen/en amming om natta, til et gjennomsnitt på 2-3ganger. (To på en bra natt, og 4 på en dårlig...) Men det var jo først når han tydelig viste at det ikke var nok melk om kvelden at vi tenkte på å begynne med noe annet. Det ser ut som mais-grøt er bedre for magen hans enn ris-grøt, så det blir nok det vi holder oss til nå i begynnelsen. Det er deilig å ha fått bekreftet at vi skal flytte til noe vi vil trives i, selv om det er lenge igjen til flyttingen. Trampe: Joda, vi har ganske god tid til å planlegge flytting av akvarium. Andre halvår 2008 er en god stund til. Satser på at vi kan flytte på en årstid der det ikke er for kaldt, så skal vel det meste gå greit. Det som evt. blir vanskelig, er hvis huset ikke blir ferdig i tide, og vi må "mellombo" en periode hos den enes foreldre... Da kan det hende vi velger å stenge av hele akvariet, la fiskene bo litt midlertidig i mindre akvarier, og så putte alt tilbake når vi har fått kjørt opp akvariet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. april 2007 Forfatter #313 Del Skrevet 17. april 2007 I morgen er det kontrakts-signering på nye huset. Vi har funnet litt "snerk" i kontrakten... Håper det bare er feil, eller noe vi har missforstått. Signerer uansett ikke før ting er avklart. Satser på å få puttet Julegaven i vogna ganske tidlig, og reist ned til byen i god tid før jeg skal møte mannen, så jeg får tid til å gå og kose meg litt. Håper bare ikke han våkner og skal opp 0630 i morgen også! Er ikke SÅ gøy å skifte bæsjebleie på lysvåken baby mens man selv er i halvsøvne... Burde ha fått pakket stellebagen og gjort alt klart, men kaster selvfølgelig bort tiden her! Men nå gir jeg meg, og går i senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2007 Forfatter #314 Del Skrevet 18. april 2007 Har avtalt å møte en tidligere kollega en liten tur før jeg skal treffe Mannen. De jobber på samme sted, så det bør gå veldig greit. Han har ikke fått sett Julegaven ennå, så det kan jo bli kos. Må være klar til å reise om en liten time da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. april 2007 #315 Del Skrevet 18. april 2007 Håper du og Julegaven har en koselig dag i byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 18. april 2007 #316 Del Skrevet 18. april 2007 Kos dere i byen! Det er jo knallær, så bare det gjør nok byturen koselig skulle jeg tro. Jeg skal på bytur på fredag, håper været blir sånn som nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 18. april 2007 #317 Del Skrevet 18. april 2007 Grattis med huskjøp i boks!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 18. april 2007 #318 Del Skrevet 18. april 2007 Håper du koser deg med kollega! Å så gøy med nytt hus! Får flyttefeber! Ha en fin onsdag! :kyss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2007 Forfatter #319 Del Skrevet 18. april 2007 Håper du og Julegaven har en koselig dag i byen! ← Vi koste oss vi! Ble ikke så lenge da, måtte hjem før rushtrafikken! Kos dere i byen! Det er jo knallær, så bare det gjør nok byturen koselig skulle jeg tro. Jeg skal på bytur på fredag, håper været blir sånn som nå. ← Må innrømme at vi ikke fikk sett så mye på knallværet... Det vil si, Julegaven fikk kose seg litt i sola, og har nå testet de nye solbrillene sine. Det så ut som han likte dem. Grattis med huskjøp i boks!! ← Tusen takk! Det er herlig å slippe å gå på visninger og bli skuffet over hvor styggt noe er, eller hvor dyrt det er på markedet nå! Nå kan vi lene oss tilbake, og heller planlegge hvordan vi vil ha det i det nye huset vårt. Deilig å vite hvor vi skal bo i overskuelig framtid, og være fornøyd med miljøet Julegaven skal vokse opp i! Håper du koser deg med kollega! Å så gøy med nytt hus! Får flyttefeber! Ha en fin onsdag! :kyss: ← Hadde kjempehyggelig lunsj med ex-kollegaen! Han forsøkte delvis å verve meg tilbake til det miljøet jeg jobbet i før da... Synes jo ikke det er helt uaktuellt, men er ikke sikker på om jeg vil heller... Kjempegøy med hus! Det føles bare bedre og bedre! Nå må vi bare ordne opp i økonomien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2007 Forfatter #320 Del Skrevet 18. april 2007 Vi fikk en overraskelse da vi skulle signere kontrakten idag... Det viser seg at hagen på det nye huset er mye større enn vi trodde. Vi får faktisk hage som er større enn leiligheten vi bor i idag. Ganske bra, ettersom vi forventet ca 40kvadratmeter, og så får vi nesten det dobbelte! Det "snerket" vi fant i kontrakten, var akkurat så feil som vi trodde det var, og kontrakten er akkurat så bra som jeg ventet. (Men det skulle vel bare mangle, OBOS er ikke akkurat en nybegynner på boligmarkedet. ) Nå er det bare å få kommet i gang med å legge om økonomien... Det blir en liten overgang å tenke over hva man kjøper, og hva ting koster. Men jeg har gjort det før, og skal nok klare det igjen! Mannen overlater det meste av ansvaret for dette til meg uansett. Vi hadde veldig flaks idag. Broren til Elsklingen ringte idet vi var på vei til kontraktsmøtet, og var rett i nærheten. Han skulle bruke opp litt tid, og lurte på om Elsklingen hadde tid til å ta en kaffe med han. Det hadde han jo ikke, men vi fikk plutselig muligheten til å overlate Julegaven til onkelen, og ha barnefri under kontraktsmøtet. (Og det var veldig deilig. ) Da vi var ferdige, satt de på en utekafe og koste seg i sola. Ble ikke noe shopping på meg da, men jeg har vel uansett gjort det dyreste kjøpet noensinne idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå