Shiloh Skrevet 26. mars 2007 #261 Del Skrevet 26. mars 2007 Ahh,.. kjedelig når det blir lite soving, da blir det ofte = mye sutring.. Jeg prøver å legge mi til ganske faste tider på morningen, dagen og ettermiddagen, funker som regel bra. Nå sovnet hun 1945, helt utrolig! :-D Blir nok lettere og lettere, etterhvert som rutiner blir mer skikkelige for de små. Merker dagene er laaaange... Hva du gjør på dagene? De fleste er på jobb, kan bli noen trilleturer ellers innedager foran TVn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #262 Del Skrevet 26. mars 2007 Ahh,.. kjedelig når det blir lite soving, da blir det ofte = mye sutring.. Jeg prøver å legge mi til ganske faste tider på morningen, dagen og ettermiddagen, funker som regel bra. Nå sovnet hun 1945, helt utrolig! :-D Blir nok lettere og lettere, etterhvert som rutiner blir mer skikkelige for de små. Merker dagene er laaaange... Hva du gjør på dagene? De fleste er på jobb, kan bli noen trilleturer ellers innedager foran TVn.. ← Har forsøkt å få til rutiner på dagen vi også, men det blir bare vanskeligere og vanskeligere.... Idag sto jeg opp med Julegaven 08.30, og forsøkte å få han til å sove igjen fra 09.45 til 11.30... Da fikk han endelig sovet en liten time. Deretter var det stort sett bare å forsøke å spise lunsj, og forsøke å gjøre oss klare for babysvømming. Gikk til babysvømminga 14.00, og gikk da ca 30 min, hvor han sov hele veien. Storkoste oss på babysvømming. Mye spennende å se på, og masse sang! Ble hentet av Mannen, så jeg slapp å dytte barnevogn opp igjen alle bakkene... Kom oss hjem, og trillet en tur i butikken så Julegaven fikk sovnet. La han på verandaen, og der sov han i ca to timer... Tydelig at babysvømminga tar på. Nå sovnet han på første forsøk, og vil nok sove godt i natt også. Dagene mine føles faktisk ganske fulle... Mandager er det babysvømming, og hvis ikke, så er jeg ofte sammen med min mor, som har hatt fri mandager en stund. Tirsdager er som regel den dagen det passer best å møte venninna og gå en tur. Vi møtes, går ca en time, og spiser litt hos en av oss etterpå. (Annenhver gang.) Det tar bare tre-fire timer alt i alt, men føles som om det tar hele dagen. Onsdager har det gjerne vært en eller annen lege/fysio/helsesøster e.l. kontroll for Julegaven. Torsdager puster vi ut, og fredag er det helg... Pleier gjerne å forsøke å få lagt inn en dag der vi er sammen med Svigermor også. Hun vil gjerne se Julegaven en gang i uka. Har ei annen venninne jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har hatt tid til ennå. Hun går hjemme og er sykemeldt. Må finne på noe sammen med henne en dag. Og så hadde jeg planer om å reise inn til byen en dag, og kanskje få gått på H&M Outlet-butikken jeg fikk høre om i dagboka til iss... Annenhver fredag er det babykino rett borti her, men det har liksom aldri blitt til at jeg har gått. Det skjer liksom noe hele tiden. Synes dagene er ganske fulle, og at tiden går veldig fort! Men jeg bruker nok veldig mye tid her på KG også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 26. mars 2007 #263 Del Skrevet 26. mars 2007 Synes dagene er ganske fulle, og at tiden går veldig fort! Men jeg bruker nok veldig mye tid her på KG også... ← Det er lett å få tiden til å gå her inne, ja! Jeg synes forresten også at dagene forsvinner forunderlig fort. Når jeg tenker over hva jeg får gjort er det jo ikke så mye akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 27. mars 2007 #264 Del Skrevet 27. mars 2007 Annenhver fredag er det babykino rett borti her, men det har liksom aldri blitt til at jeg har gått. Det skjer liksom noe hele tiden. ← Du bor i Oslo, ikke sant? De har babybio hver mandag på Saga. Har nesten kommet meg dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #265 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er lett å få tiden til å gå her inne, ja! Jeg synes forresten også at dagene forsvinner forunderlig fort. Når jeg tenker over hva jeg får gjort er det jo ikke så mye akkurat. ← Utrolig hvor lite man egentlig får gjort i disse dager... Men samtidig er dagene til tider hektiske, og flyr unna... KG er nok en av de største tidstyvene da... Du bor i Oslo, ikke sant? De har babybio hver mandag på Saga. Har nesten kommet meg dit. ← ja, jeg vet.... Men mandager er normalt så fulle at det har jeg hvertfall gitt opp. Fredager har jeg normalt ikke noen planer... Men så er jeg kanskje midt i legge-prosjekt eller flaske-prosjekt, og så blir det ikke til noe da heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. mars 2007 #266 Del Skrevet 28. mars 2007 Innom og leser litt... Kjenner til at dagene flyyyr. Enkelte dager syntes jeg ikke at jeg får gjort annet enn å levere Storegutt i barnehagen, komme hjem og rydde litt, også hente han igjen... Håper dere koser dere i det deilige vårværet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2007 #267 Del Skrevet 28. mars 2007 Saa travle dere er! Er hyggelig aa ha program. Her i huset er det tirsdager som vi har fast program, da er det barselgruppe. Ellers proever jeg aa gaa en tur hver dag. Men i dag har jeg gjort fint lite, bare proevd aa roe ned bamsegutten som har en daarlig dag i dag. Nei, naa graater han igjen, saa jeg faar gaa og troeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 28. mars 2007 #268 Del Skrevet 28. mars 2007 Åh, det hørtes kjekt ut med så godt som faste planer i ukedagene. Det får nok tida til å gå… :rosasmil: Jeg gleder meg til jeg får tid til å komme meg ut på annet enn trilleturer med Burpelita. Nå går det stort sett i lesing til eksamen, den tida jeg ikke duller, mater, triller eller skifter på gullskatten min! Håper du har en superfin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 28. mars 2007 #269 Del Skrevet 28. mars 2007 Mi sover også godt etter svømminga Ja, morsomt når man går en liten tur med venninner, spiser litt og går hjem. hele dagen går i ingenting Jeg skal trille med ei imorgen og fredag, er koselig å ha planer om dagene, kan bli formye i egen babyboble! Håper du koser deg med gaven ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #270 Del Skrevet 28. mars 2007 Innom og leser litt... Kjenner til at dagene flyyyr. Enkelte dager syntes jeg ikke at jeg får gjort annet enn å levere Storegutt i barnehagen, komme hjem og rydde litt, også hente han igjen... Håper dere koser dere i det deilige vårværet! ← Ikke bare meg som føer at dagene flyr, nei! Av og til tar jeg meg faktisk i å tenke at Julegaven ikke hadde forandret seg så fort hvis jeg så han oftere... Men så kommer jeg jo på at det ikke er noen som ser han oftere enn meg... Er visst litt for vant til å se andres barn, og hvor mye de forandrer seg... Saa travle dere er! Er hyggelig aa ha program. Her i huset er det tirsdager som vi har fast program, da er det barselgruppe. Ellers proever jeg aa gaa en tur hver dag. Men i dag har jeg gjort fint lite, bare proevd aa roe ned bamsegutten som har en daarlig dag i dag. Nei, naa graater han igjen, saa jeg faar gaa og troeste. ← Kose og trøste er jo det viktigste i begynnelsen da! Og å nyte! Savner litt dagene med konstant kos, pupping og trøsting, selv om jeg trives med å ha fått litt mere tid til meg selv! Åh, det hørtes kjekt ut med så godt som faste planer i ukedagene. Det får nok tida til å gå… :rosasmil: Jeg gleder meg til jeg får tid til å komme meg ut på annet enn trilleturer med Burpelita. Nå går det stort sett i lesing til eksamen, den tida jeg ikke duller, mater, triller eller skifter på gullskatten min! Håper du har en superfin kveld ← Det er veldig hyggelig å ha program, men av og til savner jeg tid til å gjøre litt forskjellig, som å møte de fra barselgruppa og gå en tur... For jeg føler dagene er så tettpakket med alt jeg skal og bør gjøre, at sånt som ikke er viktig, og som kan taes når det passer, blir nedprioritert. Men det viktigste er jo at jeg og Julegaven ikke stresser, og det gjør vi heller ikke! Som jeg skrev i dagboka di, så er jeg bittelitt misunnelig på at du har fått en så enkel fødsel, og herlig første tid sammen med Burpelita! Og så er jeg nok litt misunnelig på at du trivdes med å være gravid! Jeg gruer meg til en ny graviditet, og til en ny fødsel... Selv om jeg er helt sikker på at begge deler blir bedre neste gang... Men jeg har vært klar for et nytt barn helt siden fødselen! Elsker virkelig å være mamma! Og det er vel tross alt derfor man får barn. Men nå skal vi vente noen år da... Spiralen er alt på plass... Mi sover også godt etter svømminga Ja, morsomt når man går en liten tur med venninner, spiser litt og går hjem. hele dagen går i ingenting Jeg skal trille med ei imorgen og fredag, er koselig å ha planer om dagene, kan bli formye i egen babyboble! Håper du koser deg med gaven ikveld ← Trives godt i babyboblen min, men det kan bli litt mye! Det er veldig godt å møte andre voksne! Forsøker så godt jeg kan med å få innput om andre ting, f.eks. ved å se nyheter hver dag. (Som jeg ikke alltid klarer... ) Godt du har noen å trille med du også! Jeg har nok altfor mange jeg gjerne skulle hatt tid til nå som jeg er hjemme på dagen. Akkurat der har vi visst motsatt problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #271 Del Skrevet 28. mars 2007 Idag har vi vært hos manuellterapauten på sykehuset for kontroll. Og det ser ut til å bli siste gangen vi er der. Julegaven er nå friskmeldt i både nakke, rygg og hofter! (Ikke at han egentlig har hatt trøbbel med noe annet enn nakken.. ) Etterpå var vi og shoppet litt babyklær i str. 68. Synes det er så synd at det ikke går an å få tak i omslagsbodyer i størrelser større enn 62. Vi bruker nesten bare sånne, for de er så greie! Men det er vel mye som tyder på at Julegaven ikke er så mye liten baby lenger. Vi kan ikke lenger handle klær i nyfødt-avdelinger, men må over på gutte-klær! Og jeg som så gjerne vil kle han litt kjønnsnøytralt så lenge som mulig... Ja, ja... Fant en fin lekedress på Cubus, med en giraff på. Kjempesøt! Vi har sparkebukse med ape på i samme serien, og ender vel med å kjøpe elefantsparkebuksa også... Ellers har dagen gått veldig fort. Fikk meg en dupp på ettermiddagen, mens Julegaven sov. (Mannen sov på sofaen, for å høre Julegaven som sov på verandaen. De og kom og vekte meg da Julegaven hadde våknet og var sulten. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 29. mars 2007 #272 Del Skrevet 29. mars 2007 Mini bruker også klær i str 68 nå. Han er en skikkelig plugg den 10 uker gamle babyen, det er sikkert. Vi bruker fortsatt 62, men bodyene der begynner å bli litt små i lengden. Buksene og sånt passer fortsatt ypperlig i 62. Ha en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #273 Del Skrevet 29. mars 2007 Mini bruker også klær i str 68 nå. Han er en skikkelig plugg den 10 uker gamle babyen, det er sikkert. Vi bruker fortsatt 62, men bodyene der begynner å bli litt små i lengden. Buksene og sånt passer fortsatt ypperlig i 62. Ha en god dag! ← Vi har ikke begynt med str. 68 ennå, men det er nok mest for at jeg drøyer... Ser at mange av bodyene er korte i ermene... Men det kan jo hende vi kan bruke buksene en stund til, ja. Gruer meg til å pakke det bort, for vi har så mye fint! Det er jo endel som skal tilbake til et vennepar da, og de får nok mye av vårt også. Men det er også snakk om at kusina mi skal få låne litt av det vi gjerne vil være sikre på å få tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 29. mars 2007 #274 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg synes størrelsene varierer så utrolig mye. Her har vi noe i 62 som er for stort, en del som er for lite og en del som passer akkurat. Og noe 68 som er for lite, noe som er alt for stort og noe som passer. Blir litt forvirret, jeg, og så opplever jeg stadig at det er fine ting som har blitt for små uten at vi har tatt det i bruk fordi det var så stor størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #275 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg synes størrelsene varierer så utrolig mye. Her har vi noe i 62 som er for stort, en del som er for lite og en del som passer akkurat. Og noe 68 som er for lite, noe som er alt for stort og noe som passer. Blir litt forvirret, jeg, og så opplever jeg stadig at det er fine ting som har blitt for små uten at vi har tatt det i bruk fordi det var så stor størrelse. ← Det har du egentlig rett i! Men nå bruker vi mye samme merker, og har sortert ut hvilke klær som er spesielt store eller spesielt små i størrelsen. Har noe klær vi bruker jevnlig som er str. 60 som jeg ser holder en stund til. Og så har vi noe i str. 70 som bare er akkurat passe. Og så har vi alt midt imellom. Det jeg synes er vanskeligst er arvede klær, og vi har lagt til side mye som vi trodde var stort helt til vi skulle bruke det... Litt synd, for noe av det var ting vi gledet oss til å bruke på Julegaven! Merkelig at ikke størrelser på babyklær er mer standardisert. (Har klær i str. 60 som er merket 3-6 mnd, og de har jo ikke passet før nå. Selv om det er lenge siden Julegaven ble 60 cm. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #276 Del Skrevet 29. mars 2007 Julegaven har nesten vært eksemplarisk idag! Han har fått sove på verandaen ved alle smålurer her hjemme, og vi var også på en times trilletur i finværet. (Litt vanskelig med påkledning både på han og meg, for det er typisk vårvær. Varmt med kald trekk. Og jeg vil ikke ha noen brystbetennelse! ) Han har sovnet på få minutter hver gang idag! Herlig! Tror kanskje det er litt tenner som har plaget han, for han ble roligere etter at jeg oppdaget en bitteliten hvit prikk i underkjeven hans. Muligens var det bare det som skulle til. Det er ikke en hel tann engang, bare en prikk. Tuslet innom Svigermor, og hun mente det samme som meg, at det ser ut som om han også holder på å få tenner oppe... Stakkars liten! Er jo ingen grunn til at han skulle trenge tenner på lenge ennå, og så skal han plutselig få mange, kjempetidlig! Han spiser fryktelig på alt mulig da, og spesielt hendene sine! *Lille godingen* Legger ved et lite bilde av "småtten" på babysvømming, så kan dere jo kose dere med det. Det blir bare liggende til en gang i løpet av morgendagen. Liker ikke å ha bilder her så lenge av gangen. Men som stolt mor må man jo bare vise fram vidunderet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #277 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Julegaven har nesten vært eksemplarisk idag! Han har fått sove på verandaen ved alle smålurer her hjemme, og vi var også på en times trilletur i finværet. (Litt vanskelig med påkledning både på han og meg, for det er typisk vårvær. Varmt med kald trekk. Og jeg vil ikke ha noen brystbetennelse! ) Han har sovnet på få minutter hver gang idag! Herlig! Tror kanskje det er litt tenner som har plaget han, for han ble roligere etter at jeg oppdaget en bitteliten hvit prikk i underkjeven hans. Muligens var det bare det som skulle til. Det er ikke en hel tann engang, bare en prikk. Tuslet innom Svigermor, og hun mente det samme som meg, at det ser ut som om han også holder på å få tenner oppe... Stakkars liten! Er jo ingen grunn til at han skulle trenge tenner på lenge ennå, og så skal han plutselig få mange, kjempetidlig! Han spiser fryktelig på alt mulig da, og spesielt hendene sine! *Lille godingen* Legger ved et lite bilde av "småtten" på babysvømming, så kan dere jo kose dere med det. Det blir bare liggende til en gang i løpet av morgendagen. Liker ikke å ha bilder her så lenge av gangen. Men som stolt mor må man jo bare vise fram vidunderet! Endret 30. mars 2007 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 29. mars 2007 #278 Del Skrevet 29. mars 2007 Ser ikke noe bilde, jeg? God påske, i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #279 Del Skrevet 29. mars 2007 Ser ikke noe bilde, jeg? God påske, i alle fall! ← Måtte desverre fjerne det en liten stund for å få bedre størrelse på det! God påske til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #280 Del Skrevet 31. mars 2007 Håper noen fikk med seg bildet mens det var ute. Selv om det ikke er kommentert. Det kommer sikkert flere bilder etter hvert også. Har hatt litt slitsomme netter i det siste. Julegaven våkner MYE oftere enn før, og sutrer mye. Tror det er tennenne som plager han, for det eneste jeg har fått til å hjelpe, var da jeg sto opp 05.00 og hentet "tann-olje" som jeg smurte på gommene. Elsklingen var en knupp og lot meg sove mens han sto opp med Julegaven i morges. Fikk sove helt til 10.00, for da var det en som var sulten. Men da hadde de vært oppe siden 07.30. (Julegaven sov en times tid imellom der. ) I kveld var han trøtt tidelig, så vi har badet han og lagt han mye tidligere enn vanlig. Han var i seng og sov 19.15. Håper bare det betyr at han sover en stund. Nå står vaskemaskinen på med de første klærne i str. 68. Må hvertfall begynne med bodyer i den størrelsen. Har masse klær i str. 62 vi ikke har brukt engang. Men mye av det er lånte klær som ikke er den typen klær vi bruker noe særlig. Mye tøffe gutteklær med hettegensere og sånt. Liker ikke det så mye, for Julegaven er ganske varm av seg, og så ligger han fortsatt mye på ryggen. Tror liksom ikke det er godt for han å ha en hette å ligge på. Og så er mye så tykkt at han blir for varm. Må nok innse at det blir levert tilbake ubrukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå