Gå til innhold

Livet med Julegaven og Lillebror

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Så flink julegaven er til å sove. Vi jobber med saken og får ham nå i seng ca klokken 21.00. Det tidligste han så har sovnet er 21.30. Ellers tar det ofte 1 til 1,5 time før han sover skikkelig. Alikevel er jeg veldig fornøyd. Han våkner en til to ganger om natten og står opp ca klokken åtte. Det lengste han har sovet i strekk er 6 timer.

Gøy å følge julegaven som ligger to uker foran min. Kankskje han også sover gjennom natten snart? Venter i spenning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lianna: Tusen takk for titten på scrappesidene dine! :klem:

Er med i barselgruppe, ja... Men det har bare vært ett treff så langt. Og da var vi bare tre. Men de to andre var veldig ok. Følte hun ene var i veldig samme situasjon som meg.

Håper vi får til mer jevnlige trilleturer eller noe... For nå er det liksom ikke noe annet enn å møtes fire ganger i løpet av et år.

Ha en super tirsdag du også!

Caramba:

Må si jeg synes han begynner å bli veldig flink! Men det høres det ut som din er også! Å våkne en gang i løpet av natten er ikke mye! :klem:

Har hatt Julegaven ute i den "nye" vogna idag. Han sov på verandaen i ca en time. Hadde på babycallen, men var ikke trygg på den, siden det er første gang jeg prøver.

Var ute og sjekket rett som det var, og passet på at ikke Julegaven var kald. Men da han våknet var det ikke tvil om at det var det jeg hørte i babycallen.

Tross for mye utslag på grunn av mye støy utenfor.

Han sovnet mye lettere når han ble lagt i skinnpose i vogn. Vil vel si at dette var en suksess, og at det må gjentas!

Torsdag skal jeg på trilletur med venninna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt å begynne å prøve flaske snart, så det er spennende å høre deres erfaringer.

Kan tenke meg at du må ha hatt tidenes melkespreng etter så lang tid. Mine pupper kjennes knallharde etter 7 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Julegaven sov godt ute i vogna si! Veldig enkelt og greit for mamman hans, hvertfall :Nikke:

:klem:

:Nikke::klem:

Vi har også tenkt å begynne å prøve flaske snart, så det er spennende å høre deres erfaringer.

Kan tenke meg at du må ha hatt tidenes melkespreng etter så lang tid. Mine pupper kjennes knallharde etter 7 timer.

7 timer er mer enn nok for å få fryktelig melkespreng, ja! Man sovner ikke igjen så lett, hvertfall. Forsøker å ha pumpa klar hver kveld, slik at det bare er å pumpe hvis jeg trenger det.

Skal gi flere rapporter om hvordan det går med flaske. Er ikke hver dag det passer å prøve.

:kyss:

:blomst:

Idag har jeg vært hos venninna og gått tur. (Hun har en gutt som er to uker eldre enn Julegaven. ) Det var veldig hyggelig, men det ble jo ikke så lenge. De krever ganske mye oppmerksomhet disse små.

Blir nok mer spennende for dem også når de begynner å interessere seg for hverandre.

Hyggelig med noen å dele råd og tips med. Disse småtassene våre er utrolig like i temperement og oppførsel. :overrasket:

Etterpå var jeg på Kiwi og fikk oss bleieavtalekort. (På tide... :flau: )

Og nå på kvelden var jeg ute og gikk en tur sammen med en venninne jeg ikke har snakket med på lenge. Det var også veldig hyggelig, helt til Julegaven bestemte seg for at han var sulten, og begynte å hyle... :sjenert: Vi var selvfølgelig langt hjemmefra, og det er ikke noe sted man kan amme på veien.

Heldigvis tok han smokken, og roet seg med den. Det gjorde jo at mamman slappet av litt også.

Ble litt kortere tur enn jeg hadde håpet, men fikk snakket endel med venninna uten at det ble avbrutt med babystyr hele tiden. :) (Tror til og med jeg var ganske flink til å prate om andre ting enn baby! :sjarmor: )

Julegaven har vært veldig slitsom det siste døgnet. Det virker som han har behov for mat hver annen time, eller oftere... :tristbla: Våknet hvertfall hver annen time i natt, og fortsatte med det hver gang vi var ute og gikk.

Han har alltid vært en sånn baby som fint kan sove 4 timer i vogna, bare vi triller. Og våkner han, så sovner han igjen hvis vi triller videre.

Men ikke idag....

Når jeg gikk tur med venninna og hennes baby, så våknet han rett før vi kom tilbake til dem, og var utrøstelig til vi komm opp i leiligheten der og fikk gitt han mat.

Det samme skjedde på vei hjem fra kiwi. (Som var på vei hjem fra venninna.) Og så igjen da jeg var ute og gikk sammen med andre venninna. :tristbla:

Slitsomt!

Nå har han fått masse melk, og roet seg så godt som selv i kurven sin. Håper han sover lenge! Mor trenger fritid, og kanskje litt søvn...

Elsklingen er hos en kamerat, siden jeg var så opptatt med venninner idag. (Han var hjemom, og vi spiste middag sammen, og så reiste vi i hver vår retning etterpå. ) Så da har jeg faktisk tid helt for meg selv. Og den bruker jeg da her inne på KG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Høres ut som Julegaven kanskje har hatt en økedag idag. :) Litt slitsomt, men så blir det greit igjen. :)

Koselig å lese her! Og vittig å se hvor like sovevaneutviklinger Julegaven og Gullet har! Kjenner igjen det Gullet har gjort i det du forteller om Julegaven :) Kanskej det er en guttegreie :ler:

Håper det blir en god natt i natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Julegaven kanskje har hatt en økedag idag. :) Litt slitsomt, men så blir det greit igjen. :)

Koselig å lese her! Og vittig å se hvor like sovevaneutviklinger Julegaven og Gullet har! Kjenner igjen det Gullet har gjort i det du forteller om Julegaven :) Kanskej det er en guttegreie :ler:

Håper det blir en god natt i natt!  :klem:

Ja, jeg har jo tenkt at det nok er økedøgn han driver med.... Men synes det er litt rart at han da gir seg før puppen er tom. Men, men... Det blir nok bedre igjen! :)

Høres ut til å være en guttegreie, ja. Flere som har gutter som har samme opplevelsen, hvertfall! :) Hyggelig at du kjenner deg igjen hos meg. Det har jo vært mye meg som har kjent meg igjen i mye av det du har skrevet tidligere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut til å være en guttegreie, ja. Flere som har gutter som har samme opplevelsen, hvertfall!  :) Hyggelig at du kjenner deg igjen hos meg. Det har jo vært mye meg som har kjent meg igjen i mye av det du har skrevet tidligere.  :klem:

Kanskje det er noe i det ja. Helt pussig hvor mye jeg kjenner igjen av det du forteller om Julegaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sover Julegaven, og alt er i orden til morgendagens navnefest.

Var en tur hos mine foreldre med bordkortene, og så hvordan bordene så ut. Og det så veldig bra ut! :)

Elsklingen hadde visst nok å holde på med mens jeg var borte, for Julegaven var overtrøtt, og nektet å sove. Og så måtte han jo bades i kveld... Da jeg kom hjem, satt de på kjøkkengulvet og koste seg med flaske. Var visst kun da og på stellebordet han ikke hadde skreket.

Men han var kjempelett å legge etterpå hvertfall...

Det var uansett deilig for meg å være ute alene litt! :) Tror ikke jeg har kjørt bil siden før termin... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med venninnetrilletur! :) Godt å både komme seg ut, og ikke bare snakke baby...

Hørtes slitsomt ut med en sulten Julegave! Han vil vel vokse seg stor og sterk :trene:

Lykke til med navnefesten i morgen!

Håper Julegaven viser seg fra sin beste side, og sjarmerer alle som en i senk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som om Julegaven endelig er på vei ut av økedøgn-perioden sin, eller hva det nå var... :sjenert:

Han har nå sovet siden 09.00, og da fikk han mat 08.00 for vi sto opp. Det vil si at vi har mer enn 3 timer siden siste måltid! :hoppe: :hoppe:

Tror han hadde litt lengere søvnøkter i natt også. Selv om han ble ammet hvertfall 4 ganger. Den første rundt midnatt, da jeg la meg. (Og da regner jeg ikke med den i 08-tida, som var frokost.) Men jeg var flink til å holde meg våken og legge han tilbake i kurven sin, så jeg har hverfall sovet godt når jeg fikk sove. :)

Uansett er det jo fint at han sover nå, for da er det jo ganske stor sjanse for at han er blidere og lettere å ha med å gjøre etterpå i dag, og det kan bli en hektisk dag for oss alle! :sjenert:

Enn så lenge sover både Julegaven og Elsklingen nå, jeg har ikke turt å legge meg, for jeg har vært sikker på at Julegaven sikkert våknet snart, hvis jeg forsøkte. :ler:

Tusen takk for lykkeønskningene for dagen, Samba, Burpen og Epona! :klem:

Vi har hvertfall tenkt å forsøke å kose oss masse! Det blir spennende å se om noen har funnet på noe å kjøpe til "gutten som har alt"... Vi har ønsket oss eventyrbøker og barne-sangbok. Og så vet jeg at han får litt penger fra oldeforeldre.

Gleder meg uansett til dette. Jeg synes det er så koselig med sånne familiesamlinger!

Eneste jeg er redd for, er at han plutselig skulle finne på å gulpe over enten oss i pentøyet, eller dåpskjolen vi har fått låne. (Den bl.a. Elsklingen er døpt i.) :sjenert: Jo mer vi stresser, jo større sjanse er det for det, men jeg tror ikke det kommer til å skje. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kommet fram til at jeg har et eksemplarisk lite barn! :hoppe:

Julegaven laget ikke noe trøbbel for oss i det hele tatt under seremonien i rådhuset! Han sovnet faktisk i første sangen, og sov helt til vi måtte reise oss og ta imot navnetavle. Hadde egentlig lyst til å bli sittende.... :ler:

Men han oppførte seg kjempefint etter at han våknet også. :)

Det hele var faktisk veldig lite styr! :)

Skulle nok hatt en litt lenger samling etterpå. Men siden seremonien var 15.00 ble det fort sent, og de fleste var slitne etter en hektisk dag.

Kanskje spesielt Julegaven som ikke er vant med at det skjer så mye hele tiden.

Han har hvertfall masse familie som gjerne tar seg av han! Det var ikke mye jeg måtte hverken bære, kose eller ordne med han i løpet av kvelden. Fikk faktisk både spist og pratet i tilnærmet frad og ro. Hyggelig! :)

Han fikk for det meste penger fra oldeforeldre, og så fikk han flere av "De store hvite bøkene" Syntes det var kjempefine gaver! Bl.a. kommer vi til å bruke sangboka med en gang.

Og så ga mine foreldre han festen i gave. (De spanderte altså koldtbordet, og alt det andre som fulgte med å arrangere festen. :) )

Nå er vi hvertfall ganske utslitte, og jeg har tenkt til å kose meg på sofaen med Elsklingen! Julegaven sovnet vel ca 20.00... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått navnfest...

Ja, disse små vet å sjarmere, de... Deilig når de er rolige og tar livet med ro under slike sermonier. Lillegutten min sov også under sin dåp... :legrine:

Håper morgendagen blir bra... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med navnefest! :) Og flinke Julegaven som oppførte seg så pent. Han er nok et skikkelig sjarmtroll. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som at dere hadde en flott navnefeste! :Nikke: Og at Julegaven er eksemplarisk, har du vel visst lenge!? Han virker jo som den snille go'gutten etter det du skriver her og dømme ;)

"De store hvite" er supre bøker, og jeg kommer til å ønske Burpelita dem :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...