Fjellrypa Skrevet 23. september 2007 #421 Del Skrevet 23. september 2007 Hmm, jeg har også begynt på fotobok, men syntes ikke det gikk særlig fort. Det betyr kanskje at det går raskere etterhvert? Det er koselig å følge deg videre, så jeg leser en del her inne. Blir bare ikke så mye skriving for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. september 2007 Forfatter #422 Del Skrevet 23. september 2007 Åh, jeg har snart to tusen bilder av Ephelille på PC'en, og har hele tiden hatt store planer om å lage fotobøker fra de ulike periodene. Men jeg får av en eller annen grunn ikke gjort noe med det. Det er vel på høy tid å komme igang, for det blir jo bare flere og flere bilder Ja, det blir bare flere og flere bilder, og det var godt å ha kommet igang. Fotobok ble kjempefint! Har blandet helsidesbilder og sider med mange små bilder, og bittelitt tekst. Det ble bare kjempebra! Det skal jo sies at vi hadde så mange bilder, at den første fotoboka bare dekker de få dagene vi var på sykehuset, pluss litt etter at vi kom hjem. Det blir mange bøker, altså! Hmm, jeg har også begynt på fotobok, men syntes ikke det gikk særlig fort. Det betyr kanskje at det går raskere etterhvert? Det er koselig å følge deg videre, så jeg leser en del her inne. Blir bare ikke så mye skriving for tiden. Hyggelig at du fortsatt følger oss. Leser langt mer enn jeg skriver jeg også. Hva slags program for fotobok bruker du? Jeg brukte elkjøp/japanfoto sitt, og syntes det gikk kjempefort. Valgte bare en passende maske på siden, og la inn like mange bilder. Jeg skrev jo ikke så mye tekst da. Men det føltes ikke nødvendig. Det vanskeligste var egentlig å velge hvilke bilder som skulle med og ikke. Jeg ville jo i utgangspunktet ha med alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 25. september 2007 #423 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har også begynt på fotobok, men hos fotoknudsen.no Det er jo ganske enkelt og greit, men jeg har altså ikke blitt ferdig. Jeg bruker altfor lang tid på å bestemme og ombestemme meg mtp skrifttype, bakgrunn osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. september 2007 Forfatter #424 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har også begynt på fotobok, men hos fotoknudsen.no Det er jo ganske enkelt og greit, men jeg har altså ikke blitt ferdig. Jeg bruker altfor lang tid på å bestemme og ombestemme meg mtp skrifttype, bakgrunn osv osv. Jeg fant ikke så mange skrifttyper jeg likte, og brukte vel nesten konsekvent svart bakgrunn. (Gjorde heller effekt ut av bildenes plassering på siden.) Men det skal jo sies at vi lagde denne fotoboka som en test på om en slik fotobok så bra ut. Kommer nok til å bruke noe lenger tid på neste bok. Nå kom jo elkjøp/japanfoto sin best ut i test også, så det var kanskje ikke overraskende at vi ble fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 28. september 2007 #425 Del Skrevet 28. september 2007 Hmmm... fotobok ja. Begynte på en for noen måneder siden, men hadde glemt hele prosjektet. Kanskje jeg skal oppdatere den litt nå mens Martin sover. Tror jeg mistet noen hjerneceller da jeg fikk barn, glemmer masse rart, og ammetåke kan det da ikke være nå. Eller så er hukommelsen brukt opp til annet, er jo stadig masse nytt for en mamma som ikke var helt utlært i banestell fra før av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #426 Del Skrevet 1. oktober 2007 I morges før jeg dro på jobb, bestemte Julegaven at det var på tide å begynne å gå med gåvogn! Han raste rundt i stua og gangen, og kjørte seg fast i skap og lekegrind og sofa og alt mulig. Måtte snu både ungen og gåvogna hver gang han hadde gått seg fast. Så plutselig tok det mye lenger tid for meg å komme meg hjemmefra. Det var jo litt morro å se på! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #427 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hmmm... fotobok ja. Begynte på en for noen måneder siden, men hadde glemt hele prosjektet. Kanskje jeg skal oppdatere den litt nå mens Martin sover. Tror jeg mistet noen hjerneceller da jeg fikk barn, glemmer masse rart, og ammetåke kan det da ikke være nå. Eller så er hukommelsen brukt opp til annet, er jo stadig masse nytt for en mamma som ikke var helt utlært i banestell fra før av... De første 6mnd etter at Julegaven ble født fikk jeg ikke tid til å gjøre noen ting. Vel... Jeg så masse TV serier helt i begynnelsen, mens ammingen tok en evighet. Men etter 6mnd har det skjedd en endring. Nå legger han seg om kvelden, og vi voksne får litt tid uten barn, så vi kan ha et slags liv igjen. Jeg er forresten utrolig distre ennå, mye verre enn jeg noen gang var før Julegaven. Endret 1. oktober 2007 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 3. oktober 2007 #428 Del Skrevet 3. oktober 2007 Blir man enda mer glemsk og distre for hvert barn tro? Da bør jeg kanskje ikke tenke på å få flere barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 4. oktober 2007 #429 Del Skrevet 4. oktober 2007 Innom med en klem! Håper alt er bra med deg og JUlegaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #430 Del Skrevet 5. oktober 2007 Blir man enda mer glemsk og distre for hvert barn tro? Da bør jeg kanskje ikke tenke på å få flere barn Jeg håper ikke deg, for da bør ikke jeg få flere heller! Og jeg har jo lyst på en til om noen år. Innom med en klem! Håper alt er bra med deg og JUlegaven! Hyggelig å se deg innom! Alt er fint med oss, Julegaven vokser og stortrives! Og jeg sitter på jobb og ønsker meg litt ferie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #431 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har visst fått helt "gratis-shopping-dille". Bokklubben har nå et innmeldingstilbud, der man får gavekort for 1000,- for hver bokklubb man melder seg inn i. (Må være medlem i ett år.) Jeg har nesten ikke tall på hvor mange bokklubber jeg har meldt meg inn i, men jeg bruker masse tid der inne, og har shoppet SÅ mye fint! Ullpledd, bøker til Julegaven, bøker til mannen, bøker til meg, DVD, CD-er med barnesanger, kjøkkenting og kjempemykt ullundertøy både til meg og Julegaven. Klarer liksom ikke å gi meg, men MÅ ha ett gavekort til. Og så er det jo så koselig å få pakker i posten! Gruer meg nesten til abstinensene når jeg ikke får kjøpe mer, og heller ikke får tilsendt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. oktober 2007 #432 Del Skrevet 5. oktober 2007 Fotobok hoertes kjekt ut! Det var en lur ide. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. oktober 2007 #433 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tilbudet fra bokklubben er genialt, ja! Jeg driver også og melder meg inn i masse klubber, men er dessverre medlem av mange fra før... Har hittil handlet sengesett, pyjamaser til Ephelille og DVD. Nå skal jeg gå løs på kort nummer to - og jeg venter på kort nummer tre. Jeg ender nok opp med å melde meg inn i alle jeg ikke er medlem av fra før Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe litt julegaver der også - hvem blir ikke glad for et nytt Berger-pledd f.eks.? Og veldig fint at du skrev i den andre tråden at dere er fornøyd med ullundertøyet, for det må jeg selvsagt også kjøpe en del av - i alle fall til Ephelille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #434 Del Skrevet 5. oktober 2007 Fotobok hoertes kjekt ut! Det var en lur ide. Ha en fin helg! Fotobok er kjekkt! Må bare slutte å bruke tid på bokklubben og nettforum, så jeg får somlet meg til å begynne på de vi skal gi bort til jul! Ha en fin helg dere også! Tilbudet fra bokklubben er genialt, ja! Jeg driver også og melder meg inn i masse klubber, men er dessverre medlem av mange fra før... Har hittil handlet sengesett, pyjamaser til Ephelille og DVD. Nå skal jeg gå løs på kort nummer to - og jeg venter på kort nummer tre. Jeg ender nok opp med å melde meg inn i alle jeg ikke er medlem av fra før Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe litt julegaver der også - hvem blir ikke glad for et nytt Berger-pledd f.eks.? Og veldig fint at du skrev i den andre tråden at dere er fornøyd med ullundertøyet, for det må jeg selvsagt også kjøpe en del av - i alle fall til Ephelille Ullundertøyet er litt stort i størrelsene, og de som har kjøpt det før, sier at det ikke krymper. Jeg har kjøpt både til meg og Julegaven, og har tenkt til å kjøpe mer til begge to. Selv om minste størrelsen er 90. Tør ikke engang si hvor mange medlemskap jeg har. Hadde ingen fra før, så det var jo noen å ta av. Har kjøpt meg sånt stilig pledd jeg, og noen bøker jeg uansett hadde tenkt å bestille på nett. (Men da fra amazon, for de er billigere.) Og så har jeg komplettert Nemi, Piray og DonRosa samlingen min... Mannen fikk lov å lete seg opp noen bøker han også. Han fant masse engelske bøker om fotball og fotballspillere. Ellers har jeg kjøpt barneCD'er til Julegaven, og masse bøker han kan ha nytte av både nå og senere. Han elsker heldigvis bøker! Har opplevd at en av bøkene jeg bestillte var utsolgt, og ikke kom inn igjen. En annen var midlertidig utsolgt, men den kommer nok inn. Ellers er det jo masse fint å gi bort i gaver det, ja. Får jo ikke dårlig samvittighet av å kjøpe dyre ting heller, jeg bruker jo ikke penger. Dette kan bare ikke lønne seg for bokklubben altså! Og tilbudet gjelder jo helt til desember. Men genialt at man får velge ut velkomstgavene sine selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #435 Del Skrevet 5. oktober 2007 Glemte jo å skrive at jeg har klart å handle opp 6!!! gavekort ned til siste krone... Krever litt tankearbeid, men med barnebøker går det ganske greit opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 6. oktober 2007 #436 Del Skrevet 6. oktober 2007 Babysvømming er så kos, snuppa elsker det, er ikke så mye aktiviteter for de minste utenom d.. Tror jeg også må melde meg inn i bokklubben! Har du begynt å lese for gaven? Mi er mest interessert i å spise på de hver gang jeg prøver Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. oktober 2007 #437 Del Skrevet 7. oktober 2007 *spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 7. oktober 2007 #438 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har prøvd fotoknudsen sin fotobok. Det som var veldig irriterende der, var at det ikke var en god løsning for å legge inn et utsnitt av et bilde. Det hender jo ganske ofte at det bare er en del av bildet som er bra/passer i sammenhengen. Kunne du gjøre det i det programmet du brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #439 Del Skrevet 8. oktober 2007 Babysvømming er så kos, snuppa elsker det, er ikke så mye aktiviteter for de minste utenom d.. Tror jeg også må melde meg inn i bokklubben! Har du begynt å lese for gaven? Mi er mest interessert i å spise på de hver gang jeg prøver Håper du har en fin helg Babysvømming er kos, ja! Merker at Julegaven er mer og mer interessert i å ha kontakt med de andre ungene. Vi leser en del for Julegaven, ja... Har et par bøker fra Go'boken som er fine til det. Setter han på fanget og leser det lille som er av tekst, og så får han bla. Han elsker klaffebøker! Det blir jo spist en del på bøkene hvis han får være alene med dem, men det er mindre og mindre av det nå. Merker at han studerer bildene mer og mer. Han fant en ball på et bilde igår, og skulle absolutt pirke borti der hele tiden! Anbefaler en innmelding i bokklubben, ja. Ting har begynt å komme her. Det er Julaften nesten hver dag! Har vært en helg med litt for lite søvn etter min smak. Lurer på om det er flere tenner på gang... :søvn: *spor* Jeg har prøvd fotoknudsen sin fotobok. Det som var veldig irriterende der, var at det ikke var en god løsning for å legge inn et utsnitt av et bilde. Det hender jo ganske ofte at det bare er en del av bildet som er bra/passer i sammenhengen. Kunne du gjøre det i det programmet du brukte? I programmet jeg bruker, tilpasser bildene seg til rammen man har valgt. (Og den kan man endre størrelsen på. ) Og så kan man flytte bildet innen rammen, så det som synes er det man ønsker å ha med. Du kan liksom ikke ta utsnittet, men det er bare utsnittet som synes til slutt. (Snakk om knotete forklart!) Syntes programmet var kjempefint jeg, og det har masse muligheter og funksjoner jeg ikke har forsøkt meg på ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 8. oktober 2007 #440 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg skjønte hva du mente med utsnittet. Høres ut som det er samme løsning som på fotoknutsen. Problemet mitt var at jeg gjerne måtte prøve mange ganger for å få akkurat rett størrelse på rammen og dermed helt rett utsnitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå