Gjest lillelou Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Nyttårsaften blir det and,og jeg har tenkt å prøve meg på denne oppskriften. Hel and er fullstendig nytt for meg som kokk,og jeg er litt usikker på hva jeg skal gå for som tilbehør,så hvis noen har forslag,blir jeg takknemlig.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Den oppskrifta der så spennende ut. Jeg synes det er godt med wokede eller ovnsbakte grønnsaker til det meste. Synes denne blandingen er god til and - kutt gulrøtter og squash på skrå og wok i olivenolje. Bland med stekt sopp, og smak til med Maldonsalt (helst) og nykvernet pepper. Du kan selvsagt bruke andre grønnsaker også. Server med ovnsstekte potetbåter. (Skrell potet og del i 6 - 8 båter pr. potet. Ha bakepapir i ovnsskuffa, og ha potetene i. Hell over ganske mye olivenolje og strø over Maldonsalt eller annet flaksalt. Bruk handa og bland potetene godt, sånn at det er olje og salt på alle båtene. Stek på 200 - 225 grader. Snu potetbåtene etter ei stund. Du må se når de ser stekt ut under.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå