Gå til innhold

Waldorf lett...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Har funnet en oppskrift på Waldorfsalat på nettet, men ser at det skal være like deler majones og pisket krem. Dette synes jeg høres utrolig "fett" ut, er det noen som har erfaring med å lage en litt lettere variant?- hva kan byttes ut med hva.-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke man skal bytte ut ingrediensene i waldorfsalat med noe lettere. Det spiller ingen rolle hvor mange kalorier du får i deg på nyttårsaften. Hvis du må telle kalorier ville jeg heller satset på tilbehør som er lettere i seg selv, fremfor å ødelegge en ellers god slat.

(Og jeg synes at kombinasjonen fløtesaus og waldorfsalat, som mange bruker, er hårreisende, men meg om det :) )

Skrevet

Jeg er enig i at ingrediensene ikke bør byttes ut. Med mindre du vil lage en helt annen salat, selvfølgelig. :) Du trenger jo ikke spise så mye salat! Regner med det vil være mye annen mat på bordet som du kan forsyne deg litt ekstra av. Kalkun er veldig magert om du dropper skinnet. ;)

Skrevet

Går det an å bruke lettmajones? Har bare det i skapet nemlig. :klø:

Skrevet (endret)

Drua: Det går helt fint. :)

Endret av doodles
Skrevet

Det var jammen kjapt svar! Takk doodles! :)

Skrevet (endret)

Jeg liker ikke så mye majones i og dropper havlparten av majonesen, og erstatter med MYE sitronsaft(alt etter smak, en stund siden jeg laget dette nå men mulig jeg bruker saften av en halv sitron i all fall). På den måten blir den mye friskere og også noe lettere. Selv synes jeg denne varianten er mye bedre.

Endret av Gyngestol
Gjest havregampen
Skrevet

Jeg ville heller ikke endret på ingrediensene i oppskriften, annet enn å evt bruke lettmajones.

Det du kan gjøre, er å ta av en porsjon av den ferdige Waldorf'en, og blande den opp med ennå mere eple/selleri/druer, slik at du får "to porsjoner" med bare halve mengden majones/krem-dressing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...