Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Og har det alltid vært slikt som nå, at du har følt deg sjalu, eller er dette noe som har kommet etter at du ble sammen med ham?

Kjenner meg så ufattelig godt igjen i det du beskriver. Er nettopp ute av et 5 års langt forhold nå. Han jobbet hele tiden, og var ekspert på å klemme på ett par jenter jeg absolutt ikke likte. Dette gikk utrolig inn på meg, skapte mye usikkerhet og frustrasjon. Og nå er som sagt forholdet nettopp over (to måneder siden).

For meg ble det for lite oppmerksomhet. Jeg trenger å føle meg verdsatt i et forhold, og det var derfor jeg til sist fant ut at dette forholdet ikke hadde noen framtid. Vi hadde prøvd i så mange år, og det ble aldri bedre.

Nå prøver jeg bare å jobbe med meg selv. Trenger å bli mer trygg på den jeg er, og jeg håper etter hvert å finne en gutt som er snill og trygg på den han er. For dette var noe den jeg var sammen med absolutt ikke var. Han var kjempeflink sosial, morsom og midtpunkt på fester. Men i bunnen var han usikker, og hadde ikke nok å gi meg, på sikt. Noe som igjen resulterte i at han var for selvopptatt, og brydde seg lite om mine reaksjoner når han klemte på disse jentene.

Skrevet
Hvor lenge har dere vært sammen? Og har det alltid vært slikt som nå, at du har følt deg sjalu, eller er dette noe som har kommet etter at du ble sammen med ham?

Kjenner meg så ufattelig godt igjen i det du beskriver. Er nettopp ute av et 5 års langt forhold nå. Han jobbet hele tiden, og var ekspert på å klemme på ett par jenter jeg absolutt ikke likte. Dette gikk utrolig inn på meg, skapte mye usikkerhet og frustrasjon. Og nå er som sagt forholdet nettopp over (to måneder siden).

For meg ble det for lite oppmerksomhet. Jeg trenger å føle meg verdsatt i et forhold, og det var derfor jeg til sist fant ut at dette forholdet ikke hadde noen framtid. Vi hadde prøvd i så mange år, og det ble aldri bedre.

Nå prøver jeg bare å jobbe med meg selv. Trenger å bli mer trygg på den jeg er, og jeg håper etter hvert å finne en gutt som er snill og trygg på den han er. For dette var noe den jeg var sammen med absolutt ikke var. Han var kjempeflink sosial, morsom og midtpunkt på fester. Men i bunnen var han usikker, og hadde ikke nok å gi meg, på sikt. Noe som igjen resulterte i at han var for selvopptatt, og brydde seg lite om mine reaksjoner når han klemte på disse jentene.

Sånn føler jeg ògså det! Som om jeg skulle skrevet det selv... Vi har vert sammen i snart 4 år..., nei, jeg har ikke alltid vert sjalu. Det har kommet med tiden...

Skrevet

Ja huff det høres ut som en del felles trekk der ja. Jeg kunne ha skrevet akkurat det samme som deg da vi hadde vært sammen i 4 år. Tenkte støtt og stadig på pause, selv om jeg visste innerst inne at det bare var tull. Men alt bunnet egentlig i min egen usikkerhet, og troen på at ting skulle ordne seg... Men hallo.. når ting er akkurat de samme etter 5 år, hvor stor er sjansen for at han liksom skulle snu om og plutselig ønske å gi meg mer oppmerksomhet...

Det var det jeg sa til han. At jeg håpet han traff en jente som han følte for å gi mer oppmerksomhet til. Svelge stoltheta si litt, og være litt tilbøyelig. For jeg var tydeligvis ikke rette jenta for han der. Jeg følte det i alle fall ikke slik.

På den andre siden har jeg som regel fått masse oppmerksomhet fra andre gutter, noe som har "kompensert" for manglende interesse fra min egen kjæreste. Vet ikke, men jeg har vel alltid strebd etter det jeg ikke kan få, og blir noen gutter FOR tilgjengelig, så mister jeg interessen!

Når det gjelder deres framtid sammen, så er det vanskelig å gi konkrete råd. For jeg har alltid hørt på venner som har sagt at jeg bare må komme meg ut osv, men var for avhengig og redd for å være alene. Tror nesten bare tiden vil vise deg når du er klar for å gjøre det slutt.

På den andre siden er det dumt at du skal gå sånn her i flere år. For oss ble det 5 år, tenk om vi hadde gjort det slutt da vi hadde vært sammen i 4. Kanskje jeg hadde møtt drømmepartneren da... :) For ble i alle fall ingenting bedre i løpet av det siste. Heller verre.

Jeg også utviklet mer og mer sjalusi sammen med denne fyren. Og det gjorde meg helt gal og paranoid i blant! Du fortjener ikke å ha det slik! Du fortjener heller en mann som kan vise deg hvor mye du er verdt, og som har evne til å lytte til og respekterer dine følelser!!!

Skrevet
Vet ikke, men jeg har vel alltid strebd etter det jeg ikke kan få, og blir noen gutter FOR tilgjengelig, så mister jeg interessen!

Men ser dere ikke at det er akkurat sånn dere selv er i forhold til kjærestene?

Lanyah, du stiller opp når han ønsker det, og drar igjen når det passer ham. Du er sjalu, med rette, men han gidder ikke å høre på deg.

Du er alt for lett tilgjengelig, han trenger aldri å lure på hvor han har deg, og er du sur, må han bare godprate litt, så er det greit.

Det kan godt hende du trenger å være alene en stund, nettopp for å bli mer trygg på deg selv og din verdi. Du skal ikke måtte godta alt i et forhold, men det er ikke langt unna at du gjør det nå, selv om det plager deg.

Skrevet

Hm, det høres akkurat ut som min eks... Han var slik. Etter å ha lovet hundre ganger at det skal aldri skje igjen så gadd jeg ikke mer, jeg bare pakket og dro. Angret ikke et sekund. Klart brudd var sårt, men bedre enn å la seg bli såret gang på gang på gang på gang.

Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som om han behandler deg med noe særlig respekt. Man venner seg til å bli utsatt for mye rart når en er glad i noen. Men noen ganger bør man kanskje tenke igjennom hva man får ut av forholdet - tror du han kommer til å behandle deg annerledes i framtida? Hvis du aldri helt kan stole på ham, så fortjener du kanskje noen som behandler deg bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...