Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål noen kanskje synes er litt rart, men jeg lurer på om fødselen lukter vondt. Jeg mener selvsagt i det babyen kommer ut med diverse av innholdet mitt. (Jeg har en overfølsom nese og er troendes til å kaste opp av sterke lukter :( )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det rareste spørsmålet jeg har fått ang. fødsel.

:blunke:

Når du ligger der å føder,så lukter du ingenting.

Man er så i sin egen verden at lukt og hørsel forsvinner omentrent.Sånn var det for meg i allefall.Kan ikke huske å ha luktet noen ting.

Uansett,så spurte jeg typen min akkurat nå om det luktet noe.Han sier at det ikke gjorde det.Blod,fostervann lukter ikke.Men noen kvinner "bæsjer" litt,men det blir tørket bort.Og da er det fordi de ikke har tømt seg på forhånd.

Nei da.....det lukter ikke.Men det er vel det minste problemet,eller?

Ha en god dag!

Skrevet

sjovt spørgsmål men nu har jeg jo lige født og jeg kunne ikke lukte noget rat men nu havede jeg jo også travlt med at skrige sygehust ned og kaste op *G* når man har født og får baby op på¨maven så dufter det dejligt en sød lukt jeg bare elsker lugte af baby og nu hvor du skal begynde at skifte bleer så lukter heller ikke bassen til baby vondt men sødt

Skrevet

Tidi spørsmål!

JEg har ikke luktet noen verdens ting. Babyer lukter bare deilig når du får de opp på magen.

Aldri hørt kommentarer om at det lukter ekkelt heller!

Skrevet

Man burde helle rtenke på hvor mye man revner etc enn å tenke på lukt... vel.. jaja.. Men jeg luktet ikke noe jeg, bare våt baby, og det var deilig!...

Skrevet

Jeg kan bare skrive under på det de andre har sagt. Nyfødte babyer lukter bedre enn noe annet og jeg kan heller ikke husker noen vonde lukter i forbindelsen med fødselen.

LizzieJ

Skrevet

Morsomt spørsmål!

Under fødselen fikk jeg prøve meg på lystgass, men etter noen super så spøy jeg som en gris av det (eller smertene?).

Og da Lillemor kom ut, og på magen min så syns jeg det lukta lystgass av henne!!!! Og etter ei lita stund måtte jeg levere henne til min kjære fordi jeg måtte spy :oops:

Tålte visst ikke den lukta jeg ;)

(Har forøvrig termin om 7 dager, og skal IKKE ha lystgass denne gangen! Jeg også vil oppleve en deilig luktende nyfødt baby :blunke: )

Klem fra Zafir og Lillebror T-7

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ikke personene som oppholder seg i rommet under hele fødselen merker noe til vond lukt, men en sykepleier fortalte meg at det å komme inn i rommet underveis, var fryktelig kvalmende pga luktene. Hun la ut i det vide og brede om hvor ekkelt det var! Jeg synes det var ganske flåsete av en sykepleier å lage et så stort nummer ut av det.. har i ettertid skjønt at dette muligens var ment som "skremselspropaganda" da jeg var ung og med ny kjæreste :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...