Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Jeg hater å ha ny bh i "riktig størrelse" Min 75F er altfor trang til flesket så det tyter ut i alle kanter ( ja jeg prøvde den før jeg kjøpte den ) Jeg vet at den blir videre etterhvert, men jeg synes det ser helt grusomt ut nå. Det kjipe er at 80 blir for stort og sklir oppover bak for ellers hadde jeg selvfølgelig kjøpt det i stedet Flere som kjenner problemstillingen?
Grace Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Jeg hater å ha ny bh i "riktig størrelse" Min 75F er altfor trang til flesket så det tyter ut i alle kanter ( ja jeg prøvde den før jeg kjøpte den ) Jeg vet at den blir videre etterhvert, men jeg synes det ser helt grusomt ut nå. Det kjipe er at 80 blir for stort og sklir oppover bak for ellers hadde jeg selvfølgelig kjøpt det i stedet Flere som kjenner problemstillingen? ← Som om jeg skulle ha skrevet det selv.
pellegrino Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 jepp, og det er IKKE noe gøy i det hele tatt. Man føler seg bare så lite vel, og ventetiden frem til bh'n sitter bra føles ulidelig lang. Sikkert som julaften på de minste (ja, noen store også )
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 jepp, og det er IKKE noe gøy i det hele tatt. Man føler seg bare så lite vel, og ventetiden frem til bh'n sitter bra føles ulidelig lang. Sikkert som julaften på de minste (ja, noen store også ) ← Hehe, god sammenligning! Kan ikke denne hersens bh'en bare sitte som støpt snart???
Malama Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Hva med å kjøpe sånn der "forlenger" til å ha bakpå, i låsen, slik at du får den et hakk eller to større, uten at det blir en hel størrelse større? Også tar du selvsagt bare v denne når den har "vokst".
Gjest niomi Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Jepp, velkjent problem. Mener å huske at jeg hadde det slik på VGS, også, og da var jeg SLANK. For at BHen skal sitte riktig og man ikke skal få antydning til valker, kan man jo ikke ha et gram fett rundt ryggen.
Gjest Deception Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Jeg er veldig beinete på ryggen, og har dermed ikke "valkeproblemet", men jeg får stygge merker av BHen allikevel, og den gnager seg inn i ryggen.
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Hva med å kjøpe sånn der "forlenger" til å ha bakpå, i låsen, slik at du får den et hakk eller to større, uten at det blir en hel størrelse større? Også tar du selvsagt bare v denne når den har "vokst". ← Men da vil den ikke vide seg ut slik den egentlig skal vel? Da kunne jeg sikkert kjøpt 80 i stedet for 75? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Tenk om vi kunne ha perfekte ståpupper som ikke trengte bh og som aldri fikk føle tyngdekraften
Gjest Deception Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Og du starter på det ytterste hakket, sånn som man visstnok skal gjøre?
Malama Skrevet 29. desember 2006 #12 Skrevet 29. desember 2006 Jeg trodde det var mer vasken som gjorde at de "vokser" jeg, enn det at du "presser dem ut i bruk". For meg holder det å begynne på det ytterste hakket, og når de ikke lenger er passe på det innerste, så kjøper jeg ny. Men dersom du trenger et "hakk" ekstra, så er vel sånne en ide? Er det dessuten et must at de vokser da? Dersom den ikke gjør det om du ikke "presser" den, er det et problem å bruke den med forlenger hele levetiden? Jeg tror nå likevel at den vil "vokse" etterhvert, med vask og bruk.
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 Og du starter på det ytterste hakket, sånn som man visstnok skal gjøre? ← Jepp! Lalina dama sa at det var sånn det skulle være i starten.... har man ryggfett så har man ryggfett Jeg trodde det var mer vasken som gjorde at de "vokser" jeg, enn det at du "presser dem ut i bruk". For meg holder det å begynne på det ytterste hakket, og når de ikke lenger er passe på det innerste, så kjøper jeg ny. Men dersom du trenger et "hakk" ekstra, så er vel sånne en ide? Er det dessuten et must at de vokser da? Dersom den ikke gjør det om du ikke "presser" den, er det et problem å bruke den med forlenger hele levetiden? Jeg tror nå likevel at den vil "vokse" etterhvert, med vask og bruk. ← Jo men poenget var jo at 80 er for stort, for da sklir den oppover ryggen Alle bh'er er litt trange de første gangene jeg bruker dem, og så blir de mer passe etter et par gangers bruk. Nå har jeg også kjøpt en billigbh fra Lindex, så den kommer garantert til å strekke seg etterhvert, men jeg måtte bare slå til siden kosta 139 kr! Men det var også derfor jeg ikke ville kjøpe 80 str...
Grace Skrevet 29. desember 2006 #14 Skrevet 29. desember 2006 Har du prøvd med sånn skjøte bite?? Vet de selger det på Lindex hvertfall.
Malama Skrevet 29. desember 2006 #16 Skrevet 29. desember 2006 Men om du skjøter den "ett hakk større" så er jo ikke det det samme som å gå opp en størrelse, så jeg ser ikke helt hvorfor det er det samme som å kjøpe en 80. en 75 med skjøtestykke blir altså "litt større" slik at de tikke strammer så mye de første gangene. antakelig vokser den, og da tar man av skjøten, og den er mindre. Og man kan stramme innover til det innerste hekket etterhvert, når det er for løst er det på tide med en ny. Å kjøpe en 80 vil være kanskje ganske passe til å begynne med, men fort bli for stor, slik jeg skjønner deg. Derfor vil du ikke det. Men jeg har nok ikke skjønt helt hva som er problemet, for jeg har virkelgi ikke skjønt hvorfor en sånn kjøtesak ikke kan fungere. Kanskje jeg bare er treig...
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #17 Skrevet 29. desember 2006 Det kan godt hende jeg er like treig Malama Det kan jo hende det kan funke... Kanskje jeg skal prøve?
Malama Skrevet 29. desember 2006 #18 Skrevet 29. desember 2006 Kan det skade? En slik skjøtesak er ikke dyr, funker det ikke så tar du den bare av, sant?
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2006 #19 Skrevet 29. desember 2006 Du har nok rett ja! Skal se om jeg kommer meg i butikken snart!
Pauline Skrevet 29. desember 2006 #20 Skrevet 29. desember 2006 Leste "en ekspert" som sa at norske kvinner hadde "valkefobi" og at "det ikke gjorde noe" om det ble valker. Så stramt skulle den sitte, sa hun. Trøsten er at det blir valker på de fleste. Er selv 70 b, men ser også merker etter bh-en når den er ny. (Str er riktig for jeg har blitt målt i undertøybutikk. Hun påstod tilogmed at den var "bittegranne stor") Tror bare en får leve med det og la være å bruke det mest ettersittende de første dagene. Eller gå for en slik dings de har anbefalt over. Har ellers sett at du ser kontyrer av bh-en på damer som er mindre enn meg og som har mindre pupper (de finnes)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå