Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har 3 kg fisk som jeg tenkte pakke inn i folie og kaste inn i ovnen, noe tips om hva jeg kan putte sammen med folien for enda bedre smak?

og hvor lenge skal den egentlig stå på hvor mange grader?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er litt sær, men jeg synes det er best med bare smør, salt og pepper inni fisken, og pepper på utsiden av fisken... :sjenert:

Jeg steker den på 180-200 grader grader, 30 minutter sånn ca. Er jeg usikker tar jeg den bare ut og ser om kjøttet slipper beinet, gjør det det, er den ferdig.

Skrevet

Jeg pleier legge inn litt dill, salt og pepper og noen sitronskiver. Har også eksperimentert med litt opphakket gulrot, og løk.

Ovnsbakt ørret er noe av det beste jeg vet :) Pleier steke en boks rømme i stekepannen sammen med litt kraft fra folien fisken har stekt i, veldig god saus.

Skrevet

Pakker gjerne inn litt løk, dill, gulrot i skiver etc, alt etter hva jeg har i kjøleskapet.Men strengt tatt trenger man ikke mer enn litt smør, salt og pepper.Knallgodt det også!

*fikk skrekkelig lyst på fisk nå etter all nøff-nøffen som er fortært i jula...*

Skrevet

takker for svar, fisk er blandt favoritt maten her i huset, så i kveld er det etagilde her ja. gleder meg

Skrevet

Sitronpepper og noen dråper sitronsaft! Sitron gjør seg utrolig godt sammen med ørret. Ellers er provencekrydder også en vinner, og så en klatt smør. =)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Du har fått mange gode svar her, men mitt tips er å ha litt hvitvin i folien når du koker fisken i tillegg til krydder og grønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...