Gå til innhold

Middagstråd - fisk!

Rainbow Brite

Anbefalte innlegg

I dag spiste vi torsk med hjemmelagd potetstappe og bacon til. Hadde også flatbrød. Til drikke var det blåbærjuice og cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiskemiddager uke 3:

Tirsdag: Ørret marinert med kokos+chili, wokede grønnsaker og nudler med overflødig marinade som saus.

Fredag: Marinert torsk med ris, brokkoli og mandarinsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Spiste bacalao i dag. Det var rester fra feiringen av 50-årsdagen min. Blir 50 år fredag 14. mars, men har feiret tidligere. Det var et overraskelseselskap som mine arbeidskollegaer arrangerte og som jeg ikke viste noe om på forhånd. Jeg holdt på å få sjokk. Men det var da trivelig også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Masse oppskrifter her i allefall som ser gode ut... men vi har et problem her i huset. Vi er ikke så veldig glad i fisk noen av oss.. det gjør det ikke bedre at min kjære ikke er så særlig begeistret for laks eller ørret (noe som jeg synes er kjempegodt!), men tror jeg skal trumfe igjennom den burgeren en gang.. det så jo kjempedigg ut :D

Nå har jeg iallefall funnet en tråd med masse tips om hva vi kan lage... går som regel i bare i røkt/lettsaltet torsk med potet, gulerøtter, smør og agurksalat, kaipteinens fylte torsk og fiskepinner i dette huset....

Uka kommer så blir det panert torsk med brokkoli, ris og manadrinsaus.. hehe... ikke så spennende, men bedre enn de helsikkens fiskepinnene... begynner å bli lei de nå.. ;)

TUSEN takk for denne tråden forresten ;) Hjelper oss som ikke er så glad i fisk til å se litt flere muligheter til å like det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle dytte opp fisketråden igjen med en variant på den evinnelige "kokt torsk med raspa gulrot" :sukk:

Riv gulerøtter og dekk bunnen av en form med dette. Legg deretter fiskefiléer av f.eks. torsk (evt fiskeblokk i biter) utover gulrøttene. Krydre med salt, pepper og litt dragon (kan selvfølgelig droppes). Strø over masse hakket dill, persille og purreløk (jeg bruker gjerne vårløk eller vanlig løk i ringer også, ettersom jeg kan styre meg for purre). Bland en boks lett-creme fraiche med revet ost og bre over fisken.

Gratinere i ovn på 200 grader til fisken er gjennomkokt/stekt! Servere med poteter/potetmos. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fiskeboller i hvitsaus med potet og gulerøtter til i går :fnise: det kvalifiseres vel ikke som fisk en gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Melpanert steinbitfilet med naturris kokt i buljong, revet gulrot med sitron og stekt løk, purreløk og chili. Fantastisk godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi! her var det mange spennende oppskrifter!

selv i dag har jeg laget torskefilet med ris, avokadokrem og soyanøttesmør. litt hakket chilli i risen. mmm! godt godt :-D

edit: fikk ikke til smilyen. hehe

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...