Lady Lovelylocks Skrevet 19. februar 2007 #61 Del Skrevet 19. februar 2007 Fiskepinner, coleslaw og pitabrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. februar 2007 #62 Del Skrevet 19. februar 2007 I dag hadde vi ovnsbakt torsk (bakt i folie med bl.a. purre og sitronskiver), med poteter, grønnsaker (blomkål, brokkoli og gulrøtter) og eggesmør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #63 Del Skrevet 21. februar 2007 Sushi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #64 Del Skrevet 11. mars 2007 Røkt kolje med poteter, eggesmør med purre, og ertestuing basert på creme fraiche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 11. mars 2007 #65 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg hadde sushi i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #66 Del Skrevet 18. mars 2007 Sushi i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 31. mars 2007 #67 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) . Endret 18. mai 2018 av Crash Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 17. april 2007 Forfatter #68 Del Skrevet 17. april 2007 Og sushi Hadde fiskesuppe her om dagen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odny Skrevet 19. april 2007 #69 Del Skrevet 19. april 2007 Sardiner i olje på en skive brød til frokost for å få i meg omega3, og kanskje en suppe til middag... (jeg er singel og får ikke til å lage en hel fiskemiddag bare til meg selv)... Kjøkkenet er lite så jeg har ikke plass til alle råvarene selv om jeg har en liten fryser. Jeg må planlegge når jeg har gjester. Ofte lager vi felles middag hos noen andre som har større kjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. april 2007 #70 Del Skrevet 19. april 2007 I dag blir det laksefileter bakt i folie, med kokte poteter, grønnsaker, og hollandaise-saus, eller kanskje bare litt creme fraiche..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nancy Skrevet 19. april 2007 #71 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har et lite spørsmål: er de panerte rødspettene fra Lerøy sunne? F.eks. sammenlignet med laks? Er den mager eller fet, og vil paneringen gjør den mindre sunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #72 Del Skrevet 20. juni 2007 Sushi i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 20. juni 2007 #73 Del Skrevet 20. juni 2007 Denne tråden hadde jeg helt glemt - og oppskriften jeg fikk av Rainbow Brite, også! Det må gjøres noe med. Tenker jeg setter den opp på neste ukes ukemeny.. Fiskemiddager den siste uken: Keralan fish curry i helgen og panert torsk med potetmos og smør- og hvitløksstekt spinat i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 20. juni 2007 #74 Del Skrevet 20. juni 2007 Fiskesuppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 20. juni 2007 #75 Del Skrevet 20. juni 2007 Sjømat salat: diverse salattyper, tomat, purre, reker, krabbe og sopp. Grove rundstykker til, som vi dyppet i en blanding av olivenolje og balsimikoedikk. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 21. juni 2007 #76 Del Skrevet 21. juni 2007 I dag blir det nok rester av en deilig fisk- og skalldyrsuppe fra tirsdag. Grovt brød med hvitløkssmør til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #77 Del Skrevet 4. juli 2007 I går ble det blekksprut i karrisaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #78 Del Skrevet 6. juli 2007 I går: Scampi på spyd m/ grillede grønnsaker, chillimais, brokkoli & ris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2007 #79 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg synes torsk i form med purre og basilikum er godt. Oppskriften passer til 3 personer. 400 g torsk (pakke fra Findus el) 1 purre 1 liten potte basilikum 1 ss hvetemel salt, pepper og rosmarin (tørket, krydderglass) 2 dl fløte 2 dl melk 4-5 tomater Serveres med ris som blandes i sausen. Skjær purre i skiver og hakk halvparten av basilikumen. Legges i en ildfast form. Dryss hvetemel over. Krydre torskeskivene. Godt med rikelig rosmarin. Legg torsken oppå purre/basilikumen. Skjær et kryss i tomatene og legg de i en kjele med kokende vann slk at skallet lett kan fjernes. Legg tomatene sammen med torsken. Hell over melk og fløte. Stekes i ovn på 225 grader i ca 15-20 min. Litt basilikum drysses over rett før servering. Pleier å sette frem salt. Noen liker å salte mer. Retten er også god som restemat dagen etter. Jeg spiser den til og med kald til frokost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #80 Del Skrevet 17. juli 2007 På fredag: Pannestekt kveite med gulrotpuré, pepperrotsaus, vårløk og nypoteter På lørdag: Pannestekt sitronmarinert ørret med tyrkisk rattatouile (Luksushelg på drømmehotell for å feire ett års bryllupsdag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå