Gå til innhold

Middagstråd - fisk!

Rainbow Brite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag hadde vi ovnsbakt torsk (bakt i folie med bl.a. purre og sitronskiver), med poteter, grønnsaker (blomkål, brokkoli og gulrøtter) og eggesmør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Røkt kolje med poteter, eggesmør med purre, og ertestuing basert på creme fraiche :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

• 3 uker senere...

Sardiner i olje på en skive brød til frokost for å få i meg omega3, og kanskje en suppe til middag... (jeg er singel og får ikke til å lage en hel fiskemiddag bare til meg selv)...

Kjøkkenet er lite så jeg har ikke plass til alle råvarene selv om jeg har en liten fryser. Jeg må planlegge når jeg har gjester. Ofte lager vi felles middag hos noen andre som har større kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det laksefileter bakt i folie, med kokte poteter, grønnsaker, og hollandaise-saus, eller kanskje bare litt creme fraiche..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite spørsmål: er de panerte rødspettene fra Lerøy sunne? F.eks. sammenlignet med laks? Er den mager eller fet, og vil paneringen gjør den mindre sunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Denne tråden hadde jeg helt glemt - og oppskriften jeg fikk av Rainbow Brite, også! Det må gjøres noe med. Tenker jeg setter den opp på neste ukes ukemeny..

Fiskemiddager den siste uken: Keralan fish curry i helgen og panert torsk med potetmos og smør- og hvitløksstekt spinat i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huldali

Sjømat salat: diverse salattyper, tomat, purre, reker, krabbe og sopp. Grove rundstykker til, som vi dyppet i en blanding av olivenolje og balsimikoedikk. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det nok rester av en deilig fisk- og skalldyrsuppe fra tirsdag. Grovt brød med hvitløkssmør til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

I går: Scampi på spyd m/ grillede grønnsaker, chillimais, brokkoli & ris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes torsk i form med purre og basilikum er godt. Oppskriften passer til 3 personer.

400 g torsk (pakke fra Findus el)

1 purre

1 liten potte basilikum

1 ss hvetemel

salt, pepper og rosmarin (tørket, krydderglass)

2 dl fløte

2 dl melk

4-5 tomater

Serveres med ris som blandes i sausen.

Skjær purre i skiver og hakk halvparten av basilikumen. Legges i en ildfast form. Dryss hvetemel over. Krydre torskeskivene. Godt med rikelig rosmarin. Legg torsken oppå purre/basilikumen. Skjær et kryss i tomatene og legg de i en kjele med kokende vann slk at skallet lett kan fjernes. Legg tomatene sammen med torsken. Hell over melk og fløte. Stekes i ovn på 225 grader i ca 15-20 min. Litt basilikum drysses over rett før servering. Pleier å sette frem salt. Noen liker å salte mer.

Retten er også god som restemat dagen etter. Jeg spiser den til og med kald til frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

På fredag: Pannestekt kveite med gulrotpuré, pepperrotsaus, vårløk og nypoteter

På lørdag: Pannestekt sitronmarinert ørret med tyrkisk rattatouile

(Luksushelg på drømmehotell for å feire ett års bryllupsdag :hjerter_rundt: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...