Gå til innhold

Middagstråd - fisk!

Rainbow Brite

Anbefalte innlegg

På fredag: Pannestekt kveite med gulrotpuré, pepperrotsaus, vårløk og nypoteter

På lørdag: Pannestekt sitronmarinert ørret med tyrkisk rattatouile

(Luksushelg på drømmehotell for å feire ett års bryllupsdag :hjerter_rundt: )

Åååå, det hørtes deilig ut! Går ut ifra at du ikke har oppskrift siden dere var på hotell? Eller kanskje du eller noen andre har oppskrift på gulrotpuré og pepperrotsaus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmemekka ørretburger i grove hamburgerbrød med tzatziki og mangosalsa :sikle: :sikle: :sikle:

Take away fra Pascal til dessert :wow:

Oppskrift på burgermiddagen hadde vært supert!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på burgermiddagen hadde vært supert!! :)

Så ikke før etterpå at du hadde lagt ut oppskriften, har lagret den på maskinen nå. Gleder meg til å prøve den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjonglere litt på ukemenyen, så da blir det fisk i dag også: Sitrongress- og chilimarinert steinbitfilet med brun ris, restene av mangosalsaen fra i går og salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag testet vi Rainbow Brites oppskrift på ørretburgere, de var helt supre, virkelig knallgode! Tusen takk for oppskriften. :) Vi lagde fire litt mindre burgere, da, også hadde vi et halvt brød under hver (hjemmebakte, grove hamburgerbrød er forresten veldig bra). Ble litt lettere å spise. ;) Også fikk vi endelig brukt ekstrautstyret til stavmikseren til noe fornuftig. :ler:

Å, så koselig å høre! :) Jeg simpelthen elsker de burgerne der! :sikle:

Gjest: Nei, har desverre ikke oppskriftene fra drømmehelgen ( :hjerter_rundt: ) , men hvis du søker på piaf + gulrotpuré i mat & drikke delen av forumet, så kommer det opp en med ingefær i, og den er veldig god! Når jeg lager den, bruker jeg MYE mer pepper (kvernpepper/grovmalt) enn det står i oppskriften, men det er fordi jeg liker det litt hot.

Ertestuingen er det enkleste man kan lage i verden;

1. kok opp en pose frosne erter

2. ha i en bolle

3. ha creme fraiche i den samme bollen :fnise:

4. miks med stavmikser (bare litt, sånn at den ikke blir helt glatt)

Lett som en plett, og veldig godt! :sol:

Er så mye godt i denne tråden at jeg gir meg over! Tar gjerne oppskriften på sitrongress/chilimarinaden din itla.. :sjenert::legrine: Og jeg har jo ikke rukket å prøve den andre oppskriften din enda en gang heller!! :ler:

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig mye godt her! :sikle: Og det blir så mye lettere å finne på fiskemiddager når man kan kikke litt her for inspirasjon. :)

Sitrongress- og chilimarinaden ble til i dag, den. ;) Men jeg puttet oppi følgende:

Saften av en halv sitron

1 stilk sitrongress, finhakket

1 chili med frø, finhakket

En klype salt

En dæsj honning

En stor skvett sweet chili sauce

En liten skvett soyasaus

...tror det var alt. Også snittet jeg litt i fisken for at det skulle trekke litt inn i kjøttet (var litt sent ute med marinering). Mangosalsaen var veldig god til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den vi hadde i dag er ikke til inspirasjon. :sjenert:

Men det var 'fisk'!

Rester av fiskekaker og fiskepinner fra fryseren med poteter og kokt blomkål og smeltet smør.

Et festmåltid!

:fnise:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen: godt med litt "hverdagsmat", man skal ikke alltid være så fancy! :fnise:

I går: Sushi! :ler::sjenert::wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi teste ut appelsinsausetingen til itla :):jepp:

Appelsinmarinert steinbitfilet med hakkede grønnsaker surret i pannen (fennikel, vårløk, blomkål, sopp, gulrøtter, grønn chili, hvitløk og kikerter, salt & pepper) og sellerirot/pastinakk/ingefærpuré :)

Gleder meg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde fiskekaker av sei, servert med ris og nykål (eller er det kanskje blitt gammelkål nå, så sent på sommeren? :ler:). Ble inspirert av at det var så enkelt å lage fiskekakefarse med stavmikser!

Til dessert blir det en variasjon over den marokkanske appelsinsalaten som jeg datt over tidligere (litt bakover i tråden) - bytter ut vannmelon med mango, siden sambo ikke tåler melon så godt. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Denne uka blir det tre fiskemiddager:

Ørretburgerne til Rainbow Brite i dag

Ovnsbakt ørret med poteter, agurksalat og rømme i morgen

Marinert tunfisk med ovnsbakte poteter og tomat- og avocadosalat på søndag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve å huske hva jeg har spist av fisk i det siste..

Sist søndag: Tunfisk i burgerbrød, med salat og stekte potetbåter

Onsdag: Sushi

I går: fiskegrillspyd

Lunsj onsdag og torsdag: potetlefse med hjemmelaget guacamole, ruccola, ristede pinjekjerner og gravet laks, rullet sammen. Lenger tilbake klarer jeg ikke å huske :ler:

Har forresten glemt å si at appelsinmarinaden til itla var fantastisk! :jepp: Den ble veldig flytende, så vi blandet den sammen med grønnsaksblandingen, og hele måltidet ble nesten en orgasmisk opplevelse! :legrine:

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Sulten_*

Her var det mange spennende tips:-)

Er ikke så glad i kokos, og lurer på om jeg kan erstatte kokosmelk med vanlig melk i

Bada's oppskrift:

Singapore-Style Prawn Curry

(fra Madhur Jaffrey's Ultimate Curry Bible)

på første siden i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...