Gå til innhold

Bra forhold,men bare middelmådig sexliv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ønsker helst bare svar av folk som kan komme saklige svar her, for jeg vet at dette innlegge sikker kan provosere enkelte...

Må først si at jeg setter sex veldig høyt i et forhold. Ikke høyere enn kjemien eller i forholdet, men det har ganske mye å si. Jeg elsker sex, jeg vil ha det ofte og jeg har opplevt utrolig mye god sex tidligere med andre partnere.

Saken her er at jeg har truffet en veldig kjekk og grei mann. Vi har det veldig morsomt sammen, han har mange gode egenskaper, men sexen er bare helt OK.... Jeg har prøvt å veilede ham litt, kniper og kniper, men det er liksom bare helt OK... Tidligere har jeg opplevt orgasmer som gjør at jeg "detter helt ut av det"..Jeg forsvinner helt noen ganger, ligger og nesten rister...ja, de som har opplevt det forstår hva jeg mener. Jeg ønsker så inderlig at jeg skal oppleve dette med denne mannen. Føler at det kan være noe å bygge videre på. Vi har vært isammen i 6 mnd. nå, har barn fra hver vårt forhold. Å satse videre for meg betyr å virkelig satse, ikke sånn halvveis.

Det jeg er redd for, er at når forelskelsen går over og vi får litt opp og ned tider (noe som alle forhold av og til har), så kan det bli litt vanskelig når sexlivet heller ikke er helt på topp.....ok, det er her jeg føler jeg nok provoserer noen...

Det jeg lurer på her, er om noen andre har vært i samme situasjon, at sexlivet bare var helt greit i begynnelsen, hva kan jeg gjøre for å få det på topp? Det er stygt å si, men årsaken til at sexen ikke er mer en ok er at penisen hans ikke er så stor...den fyller meg ikke opp slik jeg har opplevt med andre, treffer liksom ikke på rett plass..Størreslen? Litt usikker, men kanskje 12 cm og ikke så tykk... Det er frustrerende å tenke på at mannen jeg kanskje vil tilbringe resten av livet mitt, ikke kan tilfredsstille meg så godt som noen andre har gjort....Nesten sånn at man ønsker at man ikke har opplevt så god sex før, da vet man liksom ikke bedre...

Hmm...regner med at jeg får litt hets her uansett. Forstår at det høres utrolig dumt ut, men jeg kjenner meg selv...er redd for hvordan jeg kan reagere om 4-6-8 år.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bør vurdere og ta et valg. Vil du holde ut med dette i mange år, eller vil du se etter en ny?

Skrevet

Med veiledning, mener du at du hinter? Mange menn tar ikke hint, ikke om det er opplagte hint engang.. Å snakke åpent om slike ting er det som funker best hver gang. Men det kan jo også hende at han faktisk er fornøyd med slik det er?

Slik som mange aspekter i et forhold så vil jeg påstå at det seksuelle i et forhold også utvikler seg.

Uansett vil jeg anbefale at dere setter dere ned sammen, helt alene, gjerne over et glass vin/kaffe/vann/hva enn dere foretrekker og snakker sammen.

Skrevet

Det tar ofte litt tid før man blir kjent med hverandres kropper og reaksjoner så det er absolutt mulig at dette kan bli bra. Men dersom dette er et stort problem for deg og det ikek blir noe bedre med tiden tror jeg det kan bli vanskelig å leve med det...

Skrevet

Det er litt vanskelig å få alt i en og sammen mann.

Jeg skjønner hva du sikter til, med at den ikke treffer helt som den skal osv, og det nytter det nok ikke å gjøre noe med. Ta i bruk vibratorer osv som leketøy hvis han er åpen for dette. Ellers kan en finne noen stillinger som gjør at den treffer annerledes.

Når det gjelder framtida, så er jo sex en stor del av forholdet. Men det er også andre ting. Er han god å snakke med, har samme verdier som deg, er en du kan stole på, trives sammen med på alle andre måter osv, så teller dette minst like mye. Det kan godt hende du møter en som du klaffer max med når det gjelder sex, men hva om han er dønn kjedelig ellers? Eller hva om han til stadighet går bak ryggen din? Eller om han andre sider ved seg selv som du ikke liker?

Tror det vil telle kanskje enda mer i negativ retning enn om penisen hans er litt liten, og ikke treffer sånn som den skal.

Skrevet

Min erfaring er at hvis sexen ikke funker i begynnelsen vil den ALDRI funke. Tvert i mot bruker den å bli dårligere/fraværende.

Skrevet

skjønner deg godt jeg... det er en av mine store "skrekker", at jeg skal treffe en som passer helt på andre måter, men som er "liten" eller ikke særlig opptatt av sex... :sjenert:

for meg er sex viktig, at det ikke fungerer, har vært med på (ikke hovedgrunnen, men det gjorde utslaget) at jeg har brutt ut fra forhold.

Jeg har hatt menn i livet mitt som jeg har hatt fantastisk sex med, av forskjellige årsaker ble det ikke noe av "resten av livet", og jeg er også litt redd for at jeg etter det har fått for høye "forventninger" sånn sett, både i forhold til størrelse, sexlyst, "perversitet" etc etc.

men det er nok mye man kan gjøre, om begge er VILLIGE til å jobbe for å få det storveis, det er ikke bare størrelsen, men hva man liker å finne på ellers også.

Stillinger, hjelpemidler, lek etc etc kan nok (tror jeg ihvertfall) veie opp for størrelse "under normalen", men da må begge ønske det og gidde.

Skrevet
Hei!

Ønsker helst bare svar av folk som kan komme saklige svar her, for jeg vet at dette innlegge sikker kan provosere enkelte...

Må først si at jeg setter sex veldig høyt i et forhold. Ikke høyere enn kjemien eller i forholdet, men det har ganske mye å si. Jeg elsker sex, jeg vil ha det ofte og jeg har opplevt utrolig mye god sex tidligere med andre partnere.

Saken her er at jeg har truffet en veldig kjekk og grei mann. Vi har det veldig morsomt sammen, han har mange gode egenskaper, men sexen er bare helt OK.... Jeg har prøvt å veilede ham litt, kniper og kniper, men det er liksom bare helt OK... Tidligere har jeg opplevt orgasmer som gjør at jeg "detter helt ut av det"..Jeg forsvinner helt noen ganger, ligger og nesten rister...ja, de som har opplevt det forstår hva jeg mener. Jeg ønsker så inderlig at jeg skal oppleve dette med denne mannen. Føler at det kan være noe å bygge videre på. Vi har vært isammen i 6 mnd. nå, har barn fra hver vårt forhold. Å satse videre for meg betyr å virkelig satse, ikke sånn halvveis.

Det jeg er redd for, er at når forelskelsen går over og vi får litt opp og ned tider (noe som alle forhold av og til har), så kan det bli litt vanskelig når sexlivet heller ikke er helt på topp.....ok, det er her jeg føler jeg nok provoserer noen...

Det jeg lurer på her, er om noen andre har vært i samme situasjon, at sexlivet bare var helt greit i begynnelsen, hva kan jeg gjøre for å få det på topp? Det er stygt å si, men årsaken til at sexen ikke er mer en ok er at penisen hans ikke er så stor...den fyller meg ikke opp slik jeg har opplevt med andre, treffer liksom ikke på rett plass..Størreslen? Litt usikker, men kanskje 12 cm og ikke så tykk... Det er frustrerende å tenke på at mannen jeg kanskje vil tilbringe resten av livet mitt, ikke kan tilfredsstille meg så godt som noen andre har gjort....Nesten sånn at man ønsker at man ikke har opplevt så god sex før, da vet man liksom ikke bedre...

Hmm...regner med at jeg får litt hets her uansett. Forstår at det høres utrolig dumt ut, men jeg kjenner meg selv...er redd for hvordan jeg kan reagere om 4-6-8 år.....

Skjeden din har ikke utvidet seg etter at du fikk barn?

Skrevet
Med veiledning, mener du at du hinter? Mange menn tar ikke hint, ikke om det er opplagte hint engang..  Å snakke åpent om slike ting er det som funker best hver gang. Men det kan jo også hende at han faktisk er fornøyd med slik det er?

Slik som mange aspekter i et forhold så vil jeg påstå at det seksuelle i et forhold også utvikler seg.

Uansett vil jeg anbefale at dere setter dere ned sammen, helt alene, gjerne over et glass vin/kaffe/vann/hva enn dere foretrekker og snakker sammen.

Jeg har sagt til ham hva jeg tenner på, hva jeg liker og vist ham hvordan jeg liker det. Prøver å gjøre det på en fin og naturlig måte, jeg vil ikke såre ham eller få ham til å føle seg dårlig.

Men du har rett, vi bør kanskje snakke mye mer om dette og prøve oss enda mer frem.

Det du Vampyra sier, er det jeg er redd for....eller bekymret for..

Nabodame og aline: Bra svart. Jeg har faktisk opplevt en mann som var så utrolig god i senga, den beste!! Men han var bånn kjedelig i det vanlige livet. Visste med meg selv at dette ikke ville funke i lengden. Der betydde ikke sexen nok i lengden. I dette forholdet er det jo helt motsatt.

Kjæresten min er veldig åpen for olje og litt nye ting, men vi har ikke prøvt vibrator enda sammen. Han vet at jeg bruker en alene og synes det bare er positivt. Kanskje jeg skal foreslå å bruke den sammen ja.

Siste gjest: Barnet mitt er 5 år. Skjeder er elastiske og kan strammes opp/trenes opp igjen etter en fødsel. Jeg har vært flink med knipeøvelser helt siden fødselen. Knipingen gjør jeg mest fordi jeg selv har det myyye bedre under sexen. Orgasmen blir mye bedre ved å knipe.

Takk for gode svar damer!

Skrevet

Mye gode svar her...åpenhet er det beste...og det er stillinger som kan gjøre at du kjenner han bedre...kanskje dere skulle kjøpe en sånn bok med forskjellige stillinger? Kjøpe et sexspill? Ha det litt morro på veien...det vil garantert gjøre at han vil synes det er morro å finne ut av ting, ikke ta det som kritikk :)

Lykke til ;)

Skrevet

Tja, hvordan hinte om at pikken hans er for liten uten å såre ham?

Like vanskelig som å si at...

Hodet ditt er for stort!

Nesa di er for liten!

Beina dine er for korte!

Hendene dine er for knoklete!

Puppene dine er for små...

Skrevet

vel, nå er det vel faktisk ikke nødvendig å si at pikken hans er for liten da, DET er jo faktisk ikke noe han kan gjøre noe med og derfor lite vits i å såre ham ved å fortelle.

men det GÅR jo faktisk an å komme med forslag til hva de kan GJØRE ekstra i senga, at det kunne vært spennende å bruke dildo sammen, det kan være spennende uansett størrelse, vet om menn med penis over gjennomsnittet som likevel synes leketøy kan være spennende i sexleken.

eller stillinger, dette er også noe som hadde positivt uansett hans størrelse, de stillinger der man kjenner mer når han er liten, kjenner man jo også mer når de er store og mer følelse er vel positivt uansett.

eller annet, fokuser på de tingene som kan gjøre sexen bedre for henne, ikke hva han ikke strekker til med, det er det som er kluet om man vil oppnå å kommunisere seg frem til endringer som ikke trenger å såre.

Skrevet
Min erfaring er at hvis sexen ikke funker i begynnelsen vil den ALDRI funke. Tvert i mot bruker den å bli dårligere/fraværende.

OG min erfaring er tvert i mot din.

Etter hvert som vi blir bedre kjent med hverandre blir sexen bare bedre og bedre. En ting er at vi etterhvert lærer hverandres kropper å kjenne, men også fordi følelsene også forandrer seg over tid. En blir vanligvis tryggere, mer åpen, ikke så selvbevisst som i begynnelsen, og når en slapper mer av (ikke prøverå imponere?) blir sexen også bedre.

Jeg opplever at sexlivet bare blir bedre og bedre, og jeg har hatt samme partner de siste 15 årene. :)

Fra å være litt usikkert og nølende har det gradvis utviklet seg til å bli trygt, spennende (kanskje ikke så avansert men absolutt ikke redd for å prøve nye ting) og veldig nært og godt!

Trådstarter kan oppleve begge deler, det kan "gå seg til" (som hos oss), eller det kan bli verre...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er forskjell på hva folk mener med å ikke funke. Kjemien kan være mangelfull fordi man ikke har utviklet samspillet skikkelig, men det kan også være at de seksuelle personlighetene er for forskjellige til å matche skikkelig. Teknikken kan alltid forbedres, men suksessen er avhengig av kjemien.

Såvidt jeg skjønner ts så funker sexen bra, det er bare det at den ikke når høyder hun har vært på tidligere. Da tror jeg det beste er å utvikle sexlivet så godt man kan der man er, men hvis det ikke blir helt bra, og man vet med seg selv at en ikke kan kompromisse på sexen, er det bedre å gi seg hvis man ser at man ikke har potensiale til å komme helt i mål, enn å bli utro eller dumpe partneren etter flere år hvis savnet etter de eksepsjonelle opplevelsene blir for stort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...