Gå til innhold

Billig oppussing av bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to ganske store bad som ser ganske gresselige ut.

Bad 1: dusj + toalett.

Bad 2: (er mindre i bruk som bad) har toalett, badekar og fungerer også som vaskerom.

Da jeg tidligere bodde i nybygget hus la jeg en slags miljøstrie på vaskerommet som jeg først (selvfølgelig) limte på veggen. deretter la jeg et nytt lag med "lim" over tapeten og malte deretter med våtromsmaling. Senere hørte jeg noen si at dette også kunne gjøres på våtrom.

Har noen erfaring med dette?

Har ikke mye penger til oppussing, så jeg tenkte jeg skulle legge lavtbyggende varmekabler og fliser på gulv. Og deretter tapetsere veggene som nevnt over. Event sette inn dusjkabinett på bad nr. 1. Da blir det vel strengt tatt ikke våtrom?

Det er vinyl på gulvet. Kan man legge varmekabler (sånn "matte") direkte på denne og fliser over?

Veldig glad for tips mht. oppussing av bad - som ikke koster skjorta!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Litt usikker på om mine erfaringer er utgått på dato da kravene blir bare strengere, men prøver. Vi pusset opp et bad med noenlunde samme utgangspunkt som ditt for fem år siden. Vi forhørte oss om framgangsmåte hos Nordflis (Tror de het Nordfloor på den tida, da) Vi har ikke hatt noen problemer med badet verken før eller etter oppussinga. Badet var fra 1983, men var teknisk bra. Det så bare lite lekkert ut i pastellblå nyanser med gammel vinyl og med "fake" fliser på veggene.

Siden du har våtromsbelegg, går jeg ut fra at dette er tett. Det fungerer da alt som en membran. Det vi gjorde (etter råd fra Norflis) var å legge lavtbyggende varmekabler oppå våtromsbelegget. Oppå kablene la vi smøremembran m/glassfiberduk, så fliser. På veggene tapeteserte vi med våtromsbelegg. (Mener våtromstapet såklart) Det var noe som skulle smøres over skjøtene nærmest dujen, men det var ikke nødvendig om man som i vårt tilfelle hadde dusjkabinett. Over vasken la vi mosaikkfliser. Badet ble veldig fint for en billig penge. Lykke til!

Endret av Pauline
  • 2 uker senere...
Skrevet

Dytter denne opp litt... Kanskje noen flere erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...