fuerza Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Hva gjør jojobaolje for huden, gir den fuktighet eller fett? Hva om man renser huden, og kun påfører jojobaolje etterpå, uten noen form for fuktighetskrem..hva slags effekt gir det? Jeg finner ingen fuktighetskremer jeg er fornøyd med, så lurer på om jeg kan "overleve" på jojobaolje? Har hvite nupper, (milier?) jeg vil bli kvitt, hjelper jojobaolje mot nupper? mye spm..
Debra Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 hei. jojoba olje har ingen virkning hvis du ikke bruker krem over. den gir ikke fett, men fukt. så hvis du bruker den alene har den ingen særlig virknning. den er kjent for å være utmerke mot hud i ubalanse. og de miliene du har forsvinner ikke uten videre. de må snittes. usikker på hvordan du gjør det selv dra till hudpleier å få det gjort, eller så er faren for arr stor. mvh kommende hudpleier
fuerza Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 Takk for svar =) Bare av nysgjerrighet; hvorfor virker jojobaolje kun sammen med fuktighetskrem? har det noe med binding av fuktigheten å gjøre, eller noe? Noen som vet?
Debra Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 det vet jeg faktisk ikke. men jeg kan tenke meg at det er stoffer i jojoba oljen som kun aktiveres med kremer. men pass på at huden får en god fuktighetskrem. ellers gir det uanseett feil virkning:) jojoba er et helsekost produkt så kan ike så mye om den, men bruker det iblsnt selv, og er fornøyd.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Jeg bruker jojoba hver kveld uten fuktighetskrem over. Fungerer helt utmerket. Har normal/tørr hud.
Rexina Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Jeg bruker kremen fra Body Shop som heter Jojoba Oil, gir denne samme virkning som jojoba olje med fuktighetskrem over? (Kremen er i alle fall veldig bra synes jeg, men har bare brukt den noen uker)
Chic' Wilma Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Høres litt rart ut at jojoba oljen bare aktiveres ved bruk av andre kremer??? Får å bruke rekamespråket - sckjeeeptisickjsk. - så hvis none kan dokumentere dette hadde det vært fint. Bruker den selv alene men blander opp med andre oljer (mandel/oliven) hvis jeg blir tørr - fungerer fint for meg.
mee mee Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 jeg pleier å kun bruke enten mandel olje,eller jojobaolje om natten, og det funker helt fint for meg!
Parfumfreek Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Hvor kjøper dere egentlig Jojobaolje? Helsekost?
Gjest Deception Skrevet 30. desember 2006 #10 Skrevet 30. desember 2006 Hvor kjøper dere egentlig Jojobaolje? Helsekost? ← Helsekost eller apotek.
Gjest Tigerjente Skrevet 30. desember 2006 #11 Skrevet 30. desember 2006 Høres veldig rart ut at oljen bare "aktiveres" med krem ja. For da må det være noe i den kremmen som aktiverer oljen, og det er jaggu ikke det samme i alle kremmer... Ikke engang bæresubstansene er de samme i forskjellige kremmer. Jojoba olje, er en aktiv ingrediens, som fint kan virke på huden alene, men for å få virkningen lengre ned i hudlagene eller for å forsterke virkningen dens, kan man bruke en krem oppå. Men husk bare på at noen ingredienser reagerer negativt med hverandre. Men jeg vet ikke om jojobaoljen har noen sånne "fiender." Debra: går du hudpleielinjen? Hvis du ser i hudpleieren (tror det er 2, har ikke bøkene mine her nå) så står det nok noe om den der også.. Vi lærte ikke om disse oljene før i midten av vk2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå