Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten gjeng som skal ut å spise på en restaurant i Oslo på nyttårsaften (sånn i 19.00-tiden). Men først skal vi møtes hjemme hos kjæresten min og meg til drinker og litt fingermat.

Har noen tips til hva jeg kan lage ? Det må være enkelt (som i ikke ta for lang tid) og helst ikke så mektig siden vi skal spise 4 retters senere på kvelden.

Ved siden av skal vi selvfølgelig ha snacks, men jeg trenger altså tips til selve maten.

Kjæresten min har veldig lyst på kyllingvinger/lår av noe slag, ellers så synes jeg selv det er veldig godt med lefse med spekeskinke. Men hva smører man på lefsen da, kremost av noe slag ?

Vi skal også tilbake til oss og feste resten av natten, må derfor ha nattmat. Er pølse i lompe helt teit ?

Kom litt brått på meg dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingvinger er jo ganske grisete å spise, men det funker jo.

andre forslag:

- Spekeskinke surret rundt honningmelon er en slager.

- små salte ritz crackers med litt smøre ost og en halv drue på

- De fleste store butikker som meny osv har en egen sånn tapasdisk der man kan plukke ulike tapasretter som marinerte oliven, soltørkede tomater i oliven osv osv. Plukke noe herfra og feks legge det på en en kjeks av en eller annen sort?

- små grillspyd med litt løk, paprika, en kyllingstrimmel (feks av en strimlet filet) og cherrytomat

- Hver sin øl (det metter det óg!)

Skrevet

man tager store firkantede lefser, smører de med diverse krydderost (bare en type av gangen da) og legger på tynne lag med fex julesylte, parmaskinke eller laks, ruller sammen, skjærer opp i passende munnfuller og trer en og en bit på en tannstikker :)

Skrevet

Takk for tipset Evelina, nå skal jeg nok klare å lage slike lefser iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...