Gå til innhold

Sender du slike sms?

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat?
Skrevet

Sender du "fikk du forrige melding"-meldinger når du melder noen du liker uten å få svar? Hvor lenge venter du eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Med mindre jeg har spurt om noe viktig så sender jeg ikke sånne meldinger, nei.

Gjest Desperat?
Skrevet

PS - samme spørsmål gjelder egentlig for mail også... "fikk du mailen min".... hehe... :)

Skrevet

Nei det gjør jeg aldri. Ingenting er verre en en person som liker deg når du ikke liker den personen. Det er ikke alltid like morsomt å prøve å gi noen hint om at dette går bare en vei, spesielt dersom ikke personen maser og virker desperat.

Desuten er desperasjon ikke sjarmerende.

Skrevet
Sender du "fikk du forrige melding"-meldinger når du melder noen du liker uten å få svar? Hvor lenge venter du eventuelt?

Nope :) Men ikke gjør det vanskeligere enn det trenger å være. Send den på ny, eller spør, om du lurer på om den kom frem :)

Skrevet

Nei. Det er jo bare å se på "sendte meldinger" så får en vite om den er sendt...svarer ikke personen, tar en det vel som et hint?

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg gjør det hvis jeg spør om noe viktig, og som jeg venter på svar på. Men ville ikke gjort det om jeg var i romantiske forhandlinger med noen, nei. Ville vært redd for å virke desperat.

Skrevet

Det kan jo være et hint at vedkommende ikke svarer, men det kan også være at meldingen rett og slett er glemt. Jeg pleier aldri å purre på svar om jeg ikke får noen, om det ikke er viktig da.

Skrevet

Men dersom meldingen er glemt så kan jo ikke personen som sendte den ha betydd så veldig mye heller.Får man melding ifra noen man liker så svarer man jo som regel.

Skrevet

Prøver selv å unngå å sende slike meldinger, men det kan være vanskelig. Iblant blir løsningen å sende en "å forresten, jeg glemte å si at"-melding isteden. Ganske ofte hjelper det også. Gutter er ikke alltid de flinkeste til å svare med en gang, enten det gjelder meldinger, mail eller brev. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke bryr seg, de er bare annerledes skrudd sammen enn jenter. Har liksom aldri sett en gutt desperat vente på melding, mens han tolker på alle mulige måter hvorfor han ikke får svar med det samme :)

Skrevet

Gjør det om det er noe som haster. Har også hatt noen nære som jeg har vært litt bekymret for i perioder, da har jeg gjort det.

Men gjør det aldri i forhold til en gutt jeg er interessert i.

Har gjort det så alt for mange ganger da jeg var en del yngre...

;)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Nei.

Men dersom jeg ikke finner meldingen i utboksen på mobilen, sender jeg den på ny.

Skrevet

Om det som står i meldingen er SVÆRT VIKTIG og jeg ikke får svar, velger jeg heller å ringe.

Gjest Gjest_White Feather_*
Skrevet

Sender aldri SMS dersom det haster!

Jeg er motstander av å bruke sms og mail dersom jeg krever et raskt svar eller at det er viktig for meg å få svar. Da ringer jeg eller møter opp på døra.

Jeg forventer heller aldri at folk skal svare på alle smsene jeg sender ut, så det hender titt og ofte at jeg ikke svarer på smser jeg heller.

Har også funnet ut at jeg bruker langt mindre tid på å slå nummeret og gi den beskjeden jeg skal gi, i stedet for å bruke tid på å snakke via sms.

Har venninner som vil føre en lengere samtale via sms :overrasket: , og det gidder ikke jeg...

:ler: Her om dagen fikk jeg en melding av ei venninne som oppdaterte seg 5 (!!!) ganger mens jeg leste den! :overrasket::ler::ler:

WF

Skrevet

Uff, jeg sender aldri slike sms hvis det er en jeg er på flørter'n med. Har selv fått slike meldinger et par ganger, og det tar bort litt av spenningen føler jeg.

Når det gjelder venner og familie kan jeg gjerne forsikre meg om at meldingen er kommet frem. Der trenger jeg jo ikke å være redd for å virke desperat ;)

Skrevet
Men dersom meldingen er glemt så kan jo ikke personen som sendte den ha betydd så veldig mye heller.Får man melding ifra noen man liker så svarer man jo som regel.

Nope...Jeg feks...glemmer stadig å svare folk jeg liker godt. Jeg leser kanskje meldinga og tenker...svarer på den etterpå fordi jeg holder på med annet, og så ender det hele opp med at jeg glemmer å svare.

Skrevet

Nei, verken til venner eller flørter. Om det er noe viktig, eller noe man trenger raskt svar på (som f eks endring av en avtale), kan jeg nok gjøre det - men da er det bedre å ringe...

Har hatt ei venninne som sendte "mase"-meldinger etter noen få timer; for meg virket det som usikkerhet mer enn at det var viktig å få svar. Mulig jeg er litt frihets-frik når det gjelder å svare eller vente med å svare på ting, men jeg går jo ikke rundt med mobilen rundt halsen heller... Dessuten synes jeg det er rart om noens verden blir snudd på hodet av at de ikke får svar fra meg umiddelbart. Samtidig kjenner jeg jo følelsen av å vente utålmodig på svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...