Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 En venninne av meg er forelsket i en felles venn av oss. I en periode da de jobbet en del sammen på et prosjekt, ba han henne en del ut på kafe, de har også vært på kino og konsert. Problemet er bare at jeg tror hun legger mye mer i det enn han gjør. Sånn at hun nesten tror de er et par, mens han tar sjelden kontakt lenger. Hun sitter og venter på telefon, blir superdeppa når han ikke ringer, eller helt i skyene hvis han gjør det. Det har kanskje med at hun har vært sjelden på date før, mens han ofte ber jenter ut uten at han har dypere følelser for dem. Han mener ikke noe galt med det, men han er nok bare ikke klar over hvordan hun tenker. Spørsmålet er, bør jeg si noe? Til ham? Til henne? Vil ikke at hun skal bli såret, men synes også det er vanskelig å se henne sitte nesten med telefonen i hånda og vente. Hvis jeg sier noe til han så kanskje han trekker seg helt unna, da blir det vel bare verre?
Gjest gjesta Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Jeg ville snakket litt med henne jeg. Forklart at han pleier å be jenter med ut uten noen baktanker. Men jeg ville forklart det på en veldig fin måte, men uansett risikerer du tårer og snørr eller at hun nekter å tro deg.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Jeg ville snakket litt med henne jeg. Forklart at han pleier å be jenter med ut uten noen baktanker. Men jeg ville forklart det på en veldig fin måte, men uansett risikerer du tårer og snørr eller at hun nekter å tro deg. ← Ja, det er nettopp det... jeg har jo selv vært på kafe med mannen en del ganger, og vet jeg ikke er den eneste. Han er veldig sosial. Ikke rundbrenner, tvert imot, tror han trives veldig godt med å ha mange gode venner, og å være singel. Jeg har ikke så lyst til å fremstå som småbitchete og si at han neppe føler mer for henne enn for alle sine andre venninner... det hadde vært topp om de ble et par, men det kommer bare neppe til å skje. Og jeg er som sagt redd for å si noe til ham, for da kanskje han kutter den lille kontakten som er. Vil jo ikke ødelegge et vennskap heller.
Colargol Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 I min krets så er det helt vanlig at man går på kafe, kino ol. på tvers av kjønn uten at det ligger noe mer i lufta. Og det er nok slik han tenker også, ...desverre for henne... Jeg ville faktisk hintet om dette til ham. Fortalt at hun kanskje legger mer i det og be ham om å snakke med henne på en litt ordentlig måte. Forteller du det direkte til henne så er jeg enig med Jack her om at hun sannsynligvis ikke vil tro deg..
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Jeg ville faktisk hintet om dette til ham. Fortalt at hun kanskje legger mer i det og be ham om å snakke med henne på en litt ordentlig måte. Forteller du det direkte til henne så er jeg enig med Jack her om at hun sannsynligvis ikke vil tro deg.. ← Det er vel fare for at hun ville sett det som veldig illojalt... da kanskje bedre å hinte til henne selv om man ikke blir trodd. Eller rett og slett la være å blande seg og la dem finne ut av det selv... mulig det er den feige løsningen, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå