Gå til innhold

Er det greit at mannen bruker like mye penger

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mange bruker opp til 10000 og enda mer på å kjøpe brudekjole. Ville dere akseptert at mannen deres hadde brukt like mye penger på bryllupsklær til seg selv? Ser at prisen på leie/kjøp til mann ofte ligger langt under prisen til kvinne. Men dersom han ønsker å bruke disse pengene hadde dere akseptert det?

Ja, det ville jeg helt klart akseptert, og slik vil det mest sannsynlig bli for oss også, når vi engang skal giftes :-)

Jeg vil gifte meg barbent i hagen på landstedet på Sørlandet, i en kjole som sikkert ikke vil koste mange kronene å få sydd (vet snittet). Mens mitt faste følge skal ha brun cordfløyelsesdress, og det vil nok koste endel å få kjøpt eller sydd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gifte meg barbent i hagen på landstedet på Sørlandet, i en kjole som sikkert ikke vil koste mange kronene å få sydd (vet snittet). Mens mitt faste følge skal ha brun cordfløyelsesdress, og det vil nok koste endel å få kjøpt eller sydd.

Litt utenom tema, men det var da litt av en kontrast. Du barbeint og han i brun og vinterlig cordfløyel. Men det er kanskje meg som synes at cordfløyel er litt sånn høst/vinteraktig....?

Dere blir sikkert nydelige! :)

Skrevet
Litt utenom tema, men det var da litt av en kontrast. Du barbeint og han i brun og vinterlig cordfløyel. Men det er kanskje meg som synes at cordfløyel er litt sånn høst/vinteraktig....?

Dere blir sikkert nydelige! :)

Jeg synes cordfløyel passer hele året jeg <3

Men jeg ser poenget ditt ja, det er derfor jeg regner med at han må få den sydd, for å få det rette sommerdress-snittet.

Min kjole skal også være brun, forresten.

• 1 år senere...
Skrevet

:fnise:

Min kjæres antrekk koster en god del mer penger enn mitt :) Han skal ikke leie, det skal ikke jeg heller. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å bruke halve budsjettet på meg selv uten å føle meg fullstendig råtten, dette har vært litt styrende for meg i planleggingsprosessen.

Heldigvis fant jeg Drømmekjolen til en ok pris :) På bryllupsdagen har jeg lyst til å gå til frisør for å ordne hår og make-up, selv om det blir litt dyrt... Hans klær er vanvittig fine, og verd hver krone. Har også lyst til at han skal gå til frisør for å ordne håret den dagen, da han selv er helt elendig til å gjøre jobben. Meg (som vanligvis steller håret hans) får han jo ikke se før kirkeklokkene ringer, så håret må han få ordnet før den tid... :fnise:

Alt i alt kommer nok han til å være "dyrest" den dagen, og det er helt ok for oss :) Vi har felles budsjett både til bryllupet og hverdagene våre :)

Skrevet

Hos oss konkurrerte vi nesten om å finne det rimeligste antrekket. Jeg kjøpte kjole på ebay, og han prøvde å finne en dress som matchet den prisen. Så det ble ikke noe fancy saker på ham :). Men vi har budsjettbryllup, og prioriterer litt annerledes.

Hadde jeg skulle hatt en dyr kjole, ville jeg nok ønsket at han kunne brukt like mye og kjøpt seg bunad for å gifte seg i. Jeg er så glad i bunaden min, og i det siste har han også begynt å snakke om herrebunader. Dette kunne vært en fin anledning til å anskaffe det.

Men det får bli en annen gang...

Skrevet

Min kjole kostet femten tusen, skoene fem hundre. Hans dress med skjorte og slips kostet ti tusen, sko femten hundre, belte tusen. Ingen av oss brukte penger på hudpleie, sminke etc, men jeg fikk satt opp håret = to hundre kroner. Min ring kostet 15 000 og hans 18 000. Tror det egentlig ble ganske likt, men ikke fordi det var et poeng i seg selv...

Skrevet

Jeg tenker som så at både bruden og brudgommen skal føle seg vel den dagen.. Så om brudgommen ville bruke penger på å føle seg bra den dagen hadde det vært ok for meg.. Men, det kommer jo selvfølgelig ann på.. Om han foreksempel ville ha en merkedress til 15000 som så nesten akkurat likedan ut som en til 6000, så hadde jeg nok satt foten ned.. Men, generelt så mener jeg at det er like viktig at han skal føle seg like bra som meg!

Skrevet

Jeg synes egentlig at bryllupet vårt vil være en glimrende mulighet for min kommende mann å skaffe seg en skikkelig fin dress som han også da kan ha i mange år fremover. Skikkelige dresser koster gjerne endel penger og jeg vil iallefall tro at han kommer til å bruke like mye penger som min kjole til 7000 hvis han bestemmer seg for det. Jeg ville aldri krevd at min kjære skulle kjøpe bryllupsdressen sin på Dressmann. Men det er klart -det finnes jo grenser også for hva vi har råd til også. 20 000 kr ville vært for dyrt for oss uavhengig om det var en dress eller en brudekjole.

Her kommer det egentlig helt an på hva han velger å ha på seg da. Smoking, sjakett o.l. som han sjeldent ville ha brukt vil vi nok leie, men dress vil vi nok definitivt investere litt penger i. Kjenner jeg min kjære rett kommer han til å kjøpe en dress han liker skikkelig godt og så eventuelt leier inn slike festslips og vester som hører til brudgomantrekk... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...