Gjest Kermit Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Bilderøret på tv'n vår har endelig trukket sitt aller siste sukk. Det er mange år siden sist vi kjøpte tv, så hva lønner det seg å se etter i den jungelen av tv formater som finnes nå? Lcd, plasma, vanlig tv(hvis det ennå er å oppdrive)...?
lillesky Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Jeg kan ikke veldig mye om dette, men det jeg har fått med meg (vi har akkurat kjøpt tv selv) er at plasma er på vei ut. Så det bør dere ikke satse på. LCD vil bli mye bedre og billigere. Det er stor forskjell når det gjelder kvalitet. T.o.m. jeg ser forskjell på en LCD til 8000 og en LCD til 16.000. Vi kjøpte brukt tv, en Loewe. Han vi kjøpte av hadde kjøpt LCD til 8000, og han så stor kvalitetsforskjell på bildet (at LCDen var mye dårligere), men han ville ha noe fancy til å henge på veggen.
Badlands Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Eg kjøpte nettopp den siste (eller ein av dei siste?) vanlege tv-ane av normal storleik (altså ikkje hybel-tv) som var å oppdrive i Trøndelag, etter ein lang dag med køyring og leiting på kvar einaste el-butikk. Eg synest IKKJE det er verdt å betale over fire gongar så mykje for ein annan type/flatskjerm/LCD, då ventar eg heller i ti år til prisane har gått ned med minst halvparten. Er veldig nøgd med min vanlege tv-skjerm, klåre og fine bilete Til mitt vanlege bruk av ein tv treng eg ikkje noko anna.
Gjest niomi Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Er det ikke noe med at når det går over til digitalt nett/bakkenett/et-eller-annet (HDTV?) i løpet av de neste par årene, så vil vanlige TVer ikke kunne brukes til å se på TV lenger, da signalene ikke funker for den teknologien? (Å, guri, nå hørtes jeg enda blondere ut enn det jeg egentlig er, og jeg er lyyyyys blond! )
skrue Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Gamle TV-er kan forsatt brukes med det nye digitale bakkenettet. Det som endres er at signalene ikke kan brukes av den gamle TV-en direkte. Man trenger en dekoderboks som omformer signalet til noe som dagens TV-er kan tolke. Når det er sagt så tror jeg ikke det finnes et eneste nytt TV-apparat (LCD/Plasma) med innebygget dekoder å få kjøpt enda. Så man må ha dekoderboks for disse også.
Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Det vil nok ikke være noe problem å få tak i en billig brukt vanlig TV, siden alle andre skifter ut TVene for å kjøpe flatskjerm. Hørte på radioen at folk kaster helt brukelige TVer på dynga. Og ja: flatskjermene er altfor dyre. Det er også mistanke om prissamarbeid, dette skal granskes. Så det kan godt hende prisene fler en god del den nærmeste tiden.
Annikken Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 De fleste kjeder selger hovedsaklig flatskjermer nå. Om du har tenkt å avansere betraktelig: Jeg har hørt følgende regler: LCD opp til 37 tommer, plasma deretter. HD-ready og nødvendige utganger bør være med. Oppløsning sju hundre og noe ganger tusen og.... øøh... hehe. Husker ikke mer... Men jeg har nettopp vært gjennom en runde da opphavet har kjøpt ny, diger skjerm nettopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå