Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 1.desember kjøpte vi oss ny seng på Jysk. (Ja, jeg vet Jysk har fått dårlige kritikker om deres service, men lell..)

Vi kjøpte og tok med sengen selv. Så skulle vi sette den sammen, og da manglet det en del, en stang som skal gå tvert over. Så da ringte jeg Jysk, og de sjekket men hadde ikke delen inne. Så de måtte bestille den, så da skulle de ringe meg og si fra når den var kommet inn.

Den 22. desember ringte de meg og fortalte at delen var kommet, og at jeg kunne komme og hente den når det passet. God jul!

Før jeg rakk å mukke hadde de lagt på.

Når delen manglet i pakken jeg kjøpte, burde de ikke kjøre ut den delen som manglet til meg? Det er nå en måned siden snart at vi kjøpte senga og varslet fra om den siste delen, også bare ringer de og sier at jeg kan hente den når det passer...

Jeg har ikke bil eller lappen, ikke min mann heller. Jysk ligger ganske langt unna her vi bor, så vi må kjøre et stykke for å hente den delen også - og det går ikke busser opp dit for å si det sånn.

Kan jeg ringe Jysk og kreve at de skal kjøre ut delen, eller har jeg ikke noen rett på det? Det er jo deres feil at delen ikke var med i pakken i første omgang... :sjenert: Jeg prøvde å ringe Jysk opp i går, men da fikk jeg ikke svar.

Kjenner jeg blir skikkelig irritert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strengt tatt er dette Jysk sitt ansvar, og etter forbrukerkjøpsloven er jo også dette en mangel som selger skal rette opp i. Det spørs imidlertid om du kommer noen vei med Jysk selv om du har loven på din side - jeg har også hørt at det stort sett er svært dårlig service man får der.

Ett forslag er å ta kontakt med hovedkontoret - de pleier ofte å være mer serviceinnstilte. Forklar dem situasjonen på en hyggelig måte og spør om det er mulig å få tilsendt den manglende delen.

Ellers får dere bite i det sure eplet og stikke opp dit selv. Kanskje like greit å gjøre det med en gang og bli ferdig med dem? ;) Kjedelig å ha sånne irritasjonsmomenter hengende over seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...