Gå til innhold

*Gutte/herrelag*

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Mannen min skal ha en gjeng kamerater på sin fødselsdag, og jeg har påtatt meg å stå for maten.

Noen som har forslag til en enkel meny, helst noe enkelt, for jeg er ikke så glad i å stå på kjøkkenet.

Det er ca 10 som kommer.

Lisa-Beth

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal gå for det enkleste av det enkleste, da må det bli gryterett. Kok ris, lag salat, kjøp inn baguetter og stek kjøttdeig m/ med posegryterett :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Neida, jeg kan lage mat, hvis jeg anstrenger meg, og det gjør jeg på fødselsdagen hans!

:lol:

Orker bare ikke noe opplegg med flere retters.

Tapas, kanskje?

:wink:

Lisa-Beth

:rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, lag da for all del tapas, men tapas er ikke akkurat en enretters som er lett å lage.

Hvis du skal lage mat støtter jeg forslaget om å lage pizzza. Tar litt tid ja, men er enkelt å få vellykket til så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

pizza er enkelt som fy!

lag en tynn bunn; du finner oppskrifter i alle "vanlige" kokebøker

legg på hakkede tommater fra boks, kryddre med basilikum, hvitløk, salt, pepper osv..

mozarella ost på toppen..

du trenger maange slike pizzaer (2 pers pr pizza? fordi de er så tynne.. men de blir veeeldig gode..

stekes ca 10 min uten osten og 5-7 med osten

dette var den ekleste pixzzaen.. ha gjerne på mer.. sopp, skinke osv

nam, nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas trenger ikke å være allverdens arbeid, dersom du planlegger godt.

Du kan kjøpe en del ferdig, og mikse litt selv. Kjøttboller kan du kjøpe ferdige (selvfølgelig er det enkelt å lage selv, men alltid greit å kunne kjøpe ferdig. Gilde har noen gode greske kjøttboller) Spekeskinke kan du jo bare legge opp, en enkel salat, oliven osv. Dessuten finnes det mange ok sauser og dressinger som er ferdig lagde.

Spørsmålet er jo rett og slett hvor mye tid du vil bruke på kjøkkenet og jobbe ut i fra det. Jeg skal lage tapas i min fars 60 årsdag, og menyen da er spekeskinke med fiken, grillspyd med breiflabb, en rucculasalat, scampi med chilli og hvitløk, marinerte sjampinjonger, aioli, oliven, en paprika saus og noen miniquiche. (Og sikkert andre ting også, tar det nok litt som det kommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med taco?

Litt arbeid å hakke opp alt, men enkelt er det iallefall. Ellers anbefaler jeg en Indisk lammegryte som står på www.matprat.no. Sterk, men nyyydelig...og utrolig enkel å lage! Vil du lage gryterett, er det jo mulig å gjøre litt mer ut av det enn den tradisjonelle meksikanske gryten. Kjøp hjortekjøtt og noen pakker jegergryte. Spander litt fløte og tyttebær så har du en rett som bruker å falle i smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Synes den chili con carne'en så grei ut, men det står ikke hvor mange personer oppskriften er beregnet på.

10 mannfolk spiser mye!

Forøvrig takk for hjelp!

L-B

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskriften ser ut til å være fire posjoner, og jeg ville nok ha fire eller femdoblet den til 10 personer. Vær litt forsiktig med å femdoble mengden med chilli og krydder, (det sier jeg, som liker sterk mat) det kan lett ta overhånd over gryteretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...