Gjest Meg!! Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Hva synes dere jenter om åbli sprutet inni?? Er det noen forskjell for dere om han spruter i en kondom, eller om han spruter direkte inni dere???
Gjest niomi Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Med kondom - klisset kommer ut med kondomet. Uten kondom - klisset blir inni deg, og du må tørke av deg og komme deg på do for å slippe UVI. Nå har jeg samboer, og han spruter nesten alltid inni meg. Foretrekker å oppleve hans orgasme på den måten, og bruke musklene mine i takt med hans orgasme for å kunne gi han ekstra nytelse.
Gjest niomi Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Urinveisinfeksjon. Ikke farlig, stort sett, men veldig ubehagelig. Omtrent som å ha blærekatarr, hvis du noen gang har hatt det...
Gjest Meg!! Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Kan man få UVI hvis han spruter inni??
Gjest niomi Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Kan man få UVI hvis han spruter inni?? ← JA! Dersom du ikke går på do etter samleiet og får ut sæden og får tisset skikkelig. Vi jenter har veldig kort urinrør, og det forviller seg lett noen bakterier opp dit når man har sex. Tømmer man seg ikke etter samleie, blir bakteriene værende, og man kan få UVI. Og tro du meg - det er vondt!!! Dessuten er det greit å uansett gå på do etter sex, for sæden og din våthet blir jo i deg, og det renner etterhvert ut på lakenet, så du blir liggende på en klissete våt flekk.
Gjest =tentacle= Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Hva synes dere jenter om åbli sprutet inni?? Er det noen forskjell for dere om han spruter i en kondom, eller om han spruter direkte inni dere??? ← Selve spruten betyr ingenting der og da, men sexen føles best uten kondom (med mindre det er ny partner og man ligger der og lurer på om han har sykdommer eller om man har husket alle p-pillene i det siste ) Det blir glattere og mindre friksjon med kondom. Etterpå er det mindre kliss om man har brukt gummi UVI kommer av bakterier som kommer inn i urinrøret mens man har forspill/sex. Den risikoen er der fortsatt selv om man bruker kondom, fordi man roter rundt i et område som ikke akkurat er bakteriefritt. Fingring kan f.eks flytte hennes egne bakterier dit de ikke skal være, derfor er det alltid lurt å tisse etter sex hvis man lett får UVI.
Gjest Gjest_Hmm..._* Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Dette var jeg ikke klar over..........har tømt meg i dama i flere år, og hun har laget en "våt flekk" i lakenet mange ganger etter sex. Hun har aldri vært plaget av UVI?????????? Dette er kanskje noe som hender etter ONS, med "ukjente bakterier"????
Gjest niomi Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 UVI kommer av bakterier som kommer inn i urinrøret mens man har forspill/sex. Den risikoen er der fortsatt selv om man bruker kondom, fordi man roter rundt i et område som ikke akkurat er bakteriefritt. Fingring kan f.eks flytte hennes egne bakterier dit de ikke skal være, derfor er det alltid lurt å tisse etter sex hvis man lett får UVI. ← Det er sant, men min egen erfaring, og også mine venninners, er at vi kun får UVI når vi har sex uten kondom. Muligens fordi sæden og slikt når det renner ut, også "passerer" urinrøret og flere bakterier sniker seg inn..? Bare et forslag...
Gjest =tentacle= Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Det er sant, men min egen erfaring, og også mine venninners, er at vi kun får UVI når vi har sex uten kondom. Muligens fordi sæden og slikt når det renner ut, også "passerer" urinrøret og flere bakterier sniker seg inn..? Bare et forslag... ← Den er nok god både "mat og husrom" for bakteriene også, pluss at penishodet gjerne leker mer borti under forspillet hvis det ikke skal brukes kondom
CoolDuckie Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Den er nok god både "mat og husrom" for bakteriene også, pluss at penishodet gjerne leker mer borti under forspillet hvis det ikke skal brukes kondom ← Det er motsatt, eller i verste fall uten betydning; se her: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlere...gi?artid=377106 Tror nok at vi snakker om god gammeldags overtro her mht til at sperm skal gi UVI. CoolDuckie Endret 28. desember 2006 av CoolDuckie
Gjest gjesta Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 Dette var jeg ikke klar over..........har tømt meg i dama i flere år, og hun har laget en "våt flekk" i lakenet mange ganger etter sex. Hun har aldri vært plaget av UVI?????????? Dette er kanskje noe som hender etter ONS, med "ukjente bakterier"???? ← Noen har bedre immunforsvar enn andre. Noen får lettere UVI enn andre. Dama de er sikkert en av de som tåler litt. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #13 Skrevet 28. desember 2006 Noen har bedre immunforsvar enn andre. Noen får lettere UVI enn andre. Dama de er sikkert en av de som tåler litt. ← Er vel heller snakk om at gummi beskytter mot uren penis. Sperm er faktisk lett antiseptisk: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlere...gi?artid=377106 CoolDuckie
Parfumfreek Skrevet 28. desember 2006 #14 Skrevet 28. desember 2006 Det er nok ikke akkurat spermen som gir UVI, men vi damer har lett for å få det etter sex fordi alle våre åpninger ligger så nær hverandre Lurt å tisse litt etterpå for å skylle ut bakterier nederst i urinrøret. UVI er faktisk ikke helt ufarlig, gjentatte antibiotikakurer er ikke heldig, og hvis det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse kan det være alvorlig. Så jenter, tiss etterpå!
Gjest =tentacle= Skrevet 28. desember 2006 #15 Skrevet 28. desember 2006 Det er motsatt, eller i verste fall uten betydning; se her: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlere...gi?artid=377106 Tror nok at vi snakker om god gammeldags overtro her mht til at sperm skal gi UVI. CoolDuckie ← Kondomet dekker mer enn bare sæden. Eneste gangen jeg har fått sex-relatert UVI, var det ingen kondom, ikke noe direkte samleie, og ingen sperm som fikk komme i nærheten. Men akk
Gjest =tentacle= Skrevet 28. desember 2006 #16 Skrevet 28. desember 2006 Dette var jeg ikke klar over..........har tømt meg i dama i flere år, og hun har laget en "våt flekk" i lakenet mange ganger etter sex. Hun har aldri vært plaget av UVI?????????? Dette er kanskje noe som hender etter ONS, med "ukjente bakterier"???? ← Jeg har bare hatt det èn gang, og jeg har aldri løpt på do etterpå for å redusere risikoen. Er nok store forskjeller på hvor lett man får infeksjonen.
Gjest gjesta Skrevet 28. desember 2006 #17 Skrevet 28. desember 2006 Det er helt greit å bl spurtet inni, og det er det som oftest skjer her i huset. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det er litt styr når gugga skal ut igjen. Jeg har aldri hatt UVI, men har ikke vært veldig flink til å tisse etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #18 Skrevet 28. desember 2006 JA! Dersom du ikke går på do etter samleiet og får ut sæden og får tisset skikkelig. Vi jenter har veldig kort urinrør, og det forviller seg lett noen bakterier opp dit når man har sex. Tømmer man seg ikke etter samleie, blir bakteriene værende, og man kan få UVI. Og tro du meg - det er vondt!!! Det er nu ikke alle som er plaget med det, skrem nu ikke livet av hun som spør. Eneste ulempen i tillegg til mulig uvi er at det kan renne ganske lenge etterpå
Parfumfreek Skrevet 28. desember 2006 #19 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har bare hatt det èn gang, og jeg har aldri løpt på do etterpå for å redusere risikoen. Er nok store forskjeller på hvor lett man får infeksjonen. ← Ja, er helt riktig det. Noen får det veldig lett, andre får det aldri, og heldig er de!
Noorgie Skrevet 28. desember 2006 #20 Skrevet 28. desember 2006 JA! Dersom du ikke går på do etter samleiet og får ut sæden og får tisset skikkelig. Vi jenter har veldig kort urinrør, og det forviller seg lett noen bakterier opp dit når man har sex. Tømmer man seg ikke etter samleie, blir bakteriene værende, og man kan få UVI. Og tro du meg - det er vondt!!! Dessuten er det greit å uansett gå på do etter sex, for sæden og din våthet blir jo i deg, og det renner etterhvert ut på lakenet, så du blir liggende på en klissete våt flekk. ← Vel, nå er det vel stor forskjell på kvinner her også. Det er kvinner som aldri opplever noen ubehageligheter etter at han har kommet inn i henne, selv om de ikke gjør noe spesielt etterpå. Har faktisk ikke opplevd ei jente som har løpt på do etterpå........ Flekken fordeler seg litt her og der ettersom aktiviteten skrider frem, men den har av oss aldri opplevd som sjenerende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå