Gå til innhold

hjelp til paypal

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har kjøpt noe på e-bay, og fikk mail fra paypal hvor det stod:

*seller* has issued you a full or partial refund for your payment.

message from seller: insufficient shipping paid, balance invoice ignored. order har been refunded.

hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selger hevder at du ikke har betalt nok i frakt og har derfor refundert pengene dine. Vær obs på at dette ikke betyr at handelen er kansellert med mindre dere har blitt enige om det dere imellom(mutual cancellation)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jøss, hvordan kan det skje da det har gått gjennom paypal?

tusen takk for svar ihvertfall! :)

Skrevet

Det kan f.eks. være at du har tastet inn feil frakt dersom du måtte sette inn denne for hånd, det har vært en eller annen system/data/selgerfeil som gjør at det har kommet feil frakt PP(vanligvis skjer dette ved at man f.eks. betaler frakt innenfor USA i stedet for USA-Norge), eller at selger kommer i ettertid og krever mer penger, gjerne fordi de angrer auksjonen fordi de f.eks. føler at de ikke fikk nok penger for varen. Da kan de komme med unnskyldninger som "det kostet mer enn jeg trodde å sende varen", du må betale ekstra forsikring, betaling for pakkemateriell osv.

Dersom du visste korrekt frakt på forhånd og betalte den avtalte summen så kan ikke selger komme og kreve mer penger i ettertid. Dette er mot Ebays regler.

Gjest Fruktfat
Skrevet

ups, jeg ser at det ikke var e-bay nei, men en amerikansk side.

var sambo som bestilte, og da trykket han bare på bestill og fylte ut. så vi har ikke skrevet noen sum selv.

men bør vi bestille på nytt da?

Skrevet

Mest sannsynlig, men for sikkerhets skyld ville jeg ha sendt en mail til selger/firma slik at ikke dere bestiller enda en gang og selger blir sittende og vente på penger fra den første bestillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...