Gå til innhold

Noen som tar videreutdanning/masterutdanning

Miss5

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Lurte på om noen av lesere i KG tar videreutdanning ved siden av jobben? JEg har jobbet i noen år og vurderer videreutdanning(master) men er usikker på hva jeg skal velge og om det vil la seg gjøre å kombinere studier med jobb.

Hvis noen av dere studerer, vil jeg gjerne vite hva dere studerer og hvordan er deres erfaringer med videreutdanning kombinert med skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt hovedfag ved siden av en 50% stilling. Brukte noe lengre tid enn normert, men har ellers utelukkende gode erfaringer. Nå skal det sies at jeg tok hovedfag i noe helt annet enn det jeg jobbet med, som også påkrever en bestemt utdanning og kontinuerlig faglig oppdatering. Det var veldig spennende og lærerikt!

Endret av Sprilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet 40% ved siden av studiene i alle år, og det har aldri vært noe problem. Litt stressende i perioder, men sånn blir det jo før eksamen uansett. Men jeg har tatt alt til normert tid. Men nå er jeg av de menneskene som er mest effektiv når jeg har mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Samboeren min tar masterutdanning ved siden av full jobb. Det krever mye tid, reising og planlegging, men han har en fleksibel sjef som har vært gjennom det samme som ung. Han får derfor permisjon med lønn i forbindelse med eksamener og viktige oppgaver. Han ser ut til å bli ferdig til normert tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Jeg har lyst til å prøve, men det ser ikke enkelt ut med alt oppmøtet som er blitt obligatorisk etter kvalitetsreformen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter på utdanning nå, og det første året skal jeg studere/ha barn hjemme pluss jobbe...

Gruer meg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta
Hei hei,

Lurte på om noen av lesere i KG tar videreutdanning ved siden av jobben? JEg har jobbet i noen år og vurderer videreutdanning(master) men er usikker på hva jeg skal velge og om det vil la seg gjøre å kombinere studier med jobb.

Hvis noen av dere studerer, vil jeg gjerne vite hva dere studerer og hvordan er deres erfaringer med videreutdanning kombinert med skole.

Vurderer du å ta master som er tilknyttet det du jobber med? Noen av mine arbeidskollegaer gjør dette, og de finner det svært givende. Blant annet fordi de kan bruke sine erfaringer begge veier. Naturligvis synes de at det kan være mye å gjøre til tider, men i det store og det hele er de veldig fornøyde!

Såfremt du er motivert og har lyst til å ta en master, er det ikke uoverkommelig ved siden av et deltidsarbeid. De fleste studenter arbeider jo i en eller annen grad ved siden av sine studier likevel. Enkelte videreutdanninger/mastere er jo dessuten lagt opp til å kunne tas i sammenheng med arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...