Liljen Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har vært på utredning i dag, og der fant di en svær muskelknute i livmoren.. Jeg vet svært lite om dette, og hvor stor betydning dette har for prøvingen annet enn at vi må nok med stor sannsynlighet igjennom prøverør for å få klaff.. Er det noen av dere som har noe erfaring med muskelknute i livmoren?? På forhånd takk for svar.
~Belle~ Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Dette vet jeg ingenting om, ville bare gi deg en stor . Tross alt er du nå utredet og du har fått svar på hvorfor du ikke har blitt gravid ennå. Jeg vet at det ikke er lett å få vite at det blir vanskelig for deg å bli gravid. Man føler mye på sin egen kvinnelighet i en sånn situasjon. Du skal bare vite at du ikke er alene. Men nå vet du i det minste hvorfor. Er det legen som har sagt at dere sannsynligvis må gjennom prøverør? Fikk du ingen informasjon om denne knuten og hvorfor den gjør det vanskelig? Lykke til uansett. Håper at det er noen som kan gi deg svar
Liljen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 Hei Belle, og takk for svar Ja det er gynekologen som har sagt at jeg må sannsynligvis gå gjennom prøverør.. Men har i løpet av dagen funnet ut at han har gått ut på dato, og har gitt meg litt feil svar. Han skulle sendt meg videre til videre utredning og på en plass di har bedre apparater eller han hadde. Han har bare en gammel 2D skjerm... Jeg kan ikke forstå han kunne gi meg så sikre svar da.. Slike muskelknuter kan faktisk fjernes i mangen tilfeller, og han burde sendt meg for å sjekket ut om min kan det.. Jeg vet at sjansene mine for å bli gravide er små så lenge den knuten er der. Men hvor store er sjansene mine for å klare dette på egen hånd tro?? Skal be fastlegen min om å sende meg en annen plass uansett. Jeg gir aldri opp!!
Gjest Blondie65 Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Har du blødninger pga denne muskelknuten? Jeg hadde mange og holdt på å blø i hjel. I stedenfor å telle antall dager med mens og blødning telte jeg dager uten - det var sjelden oppe i 10 blødningsfrie dager på slutten. For mitt vedkommende var dette så langt fremskredet at fjerning av livmor var eneste utvei. Så jeg er helt enig med deg i at gynekologen var rask til å gi bort i natten svar. La meg også si med en gang: det er forskjell på en muskelknute og mange - de kan gjøre ting med en knute så det finnes behandlinger uten fjerning av livmor. Dette vet de om på f.eks. et større sykehus. Lykke til!
Liljen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2006 Hei Blondie65, og tusen takk for svar. Nei jeg har ingen blødninger pga muskelknuten, det er det som er rart. For etter hva jeg har lest på nettet i dag er det visstnok veldig vanlig.. Og så blør jeg bare 4 dager under menstruasjon.. Han sa knuten var 5x4 cm.. Jeg vet faktisk ikke lenger om dette regnes som stort.. Har hørt om større og flere som du hadde. Skal virkeli kreve å komme på ett større sykehus, ingen tvil om det. Er ikke fornøyd med svarene jeg fikk, og syns legen faktisk går litt på kanten når han skremmer meg sånn helt unødvendig, selv om jeg vet at det er mye vanskeligere å bli gravid med den ene knuten jeg har. Tusen takk for lykkeønskinger, og for at du delte din erfaring med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå