Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For noen år siden ville min kjæreste sminke meg som jente, og dette ble starten på et nytt liv. Hun synes det var gøy og det gjorde jeg og.... I tillegg tente begge to på dette. Etterhvert lærte hun meg å sminke meg selv og så gikk det slag i slag. Fra en kvelds lek er dette nå blitt mer eller mindre en livstsil og identitetsforvirring. Jeg fjerner uønsket hår, steller mine negler, napper bryn, har frisyre som passer både menn og kvinner, hull ørene. I tillegg har jeg bygget opp en garderobe som jeg synes er langt mer ønskelig mht. bruk enn mine manneklær. Etter en stund begynte vi å fantasere om at jeg kunne få bryster og mer kvinnelige former, og ved p-pillebruk, østrogensalve, Don Qay, lakrisrot og flere andre naturprep. har jeg faktisk fått litt bryster. Trening på de rette stedene har gitt meg litt former. Under hele tiden har sexlivet vært spennende, men det har blitt mer og mer lik jentesex. Vi har vært ute som "venninner" og jeg mer enn passerer som kvinne ute. Faktisk er jeg (litt ulik kvinner) stolt av utseende mitt, og spesielt elsker jeg å se menn beundre bena mine... Det store problemet (?) nå er at jeg ønsker mer. Jeg vil ha større bryster, skulle ønske at min bittelille penis var byttet om med en vagina. Når vi har vært ute sammen eller jeg alene har jeg alltid kommet hjem med et savn om å kunne være sammen med en mann. Det er så godt å danse med menn, kjenne mannshender holde rundt meg og mer...

Min kjæreste merker selvsagt dette og nærmest oppfordrer meg til å prøve, og nå er jeg så lysten på å kaste meg ut i dette... Forøvrig så er sexen vår forttsatt god, men det er utvilsomt "lesbesex". Hun har foreslått trekant med en mann og det pirrer meg.

Spørsmålet er hva som skjer etter det, føler at det er kun en vei framover og det er også litt skremmende... Kunne faktisk godt tenke meg å leve heltid som kvinne...

Hva tror dere? Jeg er forøvrig ikke "hjernevasket" og vil vel dette selv...

Woman to be?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo noe som krever laaaang tid. Du må nok være forberedt på at en eventuell lege som du oppsøker vil be det leve slik som dette noen år før det blir aktuelt med en operasjon.

Jeg vil også oppfordre deg til å ikke lure menn ved å late som du er kvinne. Hvis de klår på deg og så finner ut at du er mann, kan det være veldig farlig for deg.

Skrevet

Det var jammen heldig da, at kjæresten din er så med på notene. Jeg har også sminket kjærester som jenter, men det har stort sett skjedd en gang og kun det. Kan ikke si jeg har blitt tent av det, synes vel heller at de så litt rare ut...

Men det er klart, du har det kanskje mere i deg, at utseendet ditt er litt mer kjønnsnøytralt...

Skrevet
Etter en stund begynte vi å fantasere om at jeg kunne få bryster og mer kvinnelige former, og ved p-pillebruk, østrogensalve, Don Qay, lakrisrot og flere andre naturprep. har jeg faktisk fått litt bryster.

Det du skriver her skremmer meg! Hormoner er ikke noe man eksperimenterer med på egen hånd uten oppfølging av lege og en mann som tilfører kroppen kvinnelige kjønnshormoner vil kunne få irreversible og livsfarlige bivirkninger.

Hva som skal bli fortsettelsen på dette er det ikke så godt for oss utenforstående å mene noe om. Det høres imidlertid ut til at du bør oppsøke en spesialist på området, f.eks. Dr. Espen Benestad i Grimstad. Han, eller en annen, vil nok kunne hjelpe deg å sortere tankene dine.

Har du forresten vært innom denne siden? Her vil du, om ikke annet, kunne treffe likesinnede.

Skrevet

Vil bare si meg 100% enig med Leo: hormonbehandling er IKKE noe man leker med på egenhånd. Dersom du føler et behov for å endre kroppen din kirurgisk og/eller hormonellt for å bli mer lik en kvinne, så ta kontakt med legen din som kan henvise deg videre. Forøvrig er www.transetreffet.net som Leo også henviste til et bra sted for info og diskusjoner. I tillegg kan du jo kanskje ha nytte av websiden til landsforeningen for transkjønnede: http://www.lfts.no/.

Er ikke helt sikker på hva du spør om på slutten av innlegget ditt, for det er bare du (evt. i samråd med din kjæreste) som kan avgjøre om dette er riktig for deg eller ikke. Dersom du finner ut at det er dette du vil, så er du jo ikke alene om å være i en slik situasjon. Det høres jo også ut som du har en veldig god støtte i kjæresten din, bare pass på at du tar opp ting med henne også, det påvirker jo hennes liv også.

Nå er jeg langtifra noen ekspert på dette (er riktignok transvestitt, så jeg har litt oversikt, da), men hvis du ønsker å gjennomgå hormonbehandling og kirurgi så bør du som sagt oppsøke legen og gå gjennom helsevesenet. Ikke bare får du trygg behandling, du får også oppfølging underveis av fagfolk. Det å skulle gjøre så fundamentale endringer med kroppen og livet er ingen spøk, og ingen som jeg har lest om har syntes det var en enkel prosess.

Forøvrig vil jeg bare ønske deg lykke til :)

Skrevet

Heisann, trådstarer!

Slik du beskriver det kan det se ut til at det har ligget noe i deg som du ikke en gang ante noe om selv. Det utvilker seg slik at du nå ønsker å leve som kvinne på heltid. Kanskje er du egentlig transkjønnet, kanskje er det bare en fantasi som har kommet etter at du fant ut at du liker å "låne fjær" av og til.

Uansett, jeg er nødt til å si meg enig i det Leo og Estragon skriver. Hormonbehandling, særlig uten i samråd med lege, er veldig risikabelt. Jeg kan for eksempel nevne noe få punkter:

1. Tap av potens. Penis blir mindre. Dette kan være permanent.

2. Redusert muskelmasse.

3. Redusert vekst av kroppshår.

4. Benskjørhet.

5. Blodpropp. Kan føre til død eller varige skader.

6. Bryster. Kan også være irreversibelt.

Som du ser er det veldig viktig å få vurdert denne risikoen gjennom en spesialist på området før man går i gang. Mange skaffer seg hormoner vie internett, uten å ha den minste anelse om hvordan kroppen reagerer. For store doser kan være direkte livsfarlig , og risikoen øker med alderen. Røking er heller ikke å anbefale når man tar kvinnelige hormoner. Det øker blant annet risikoen for blodpropp.

Mitt personlige råd:

Forsøk å unngå "å låne fjær" en periode. Se om behovet/lysten til å leve som kvinne forsvinner. Gjør den ikke det, ta kontakt med en sexolog eller psykolog for å få dem til å hjelpe deg med å finne ut om du kan være transkjønnet. Ønsker du å gjennomgå kjønnsbekreftende operasjon er dette veien du må gå uansett. Psykologen henviser deg til Rikshospitalet, der videre evaluering foregår.

Men tenk deg om. Starter du på en slik vei er du ute på en reise uten retur. Jeg vet det, fordi jeg har tatt den reisen selv. :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei

Takk for svarene... Er vel ikke noe som skremmer lenger. Har sjekket litt på sidene (som jeg forøvrig har vært inne på før). Er nok sikker på hva jeg er, og det er nok de fleste av dere også. Selvsagt er det skremmende med endring av kropp, identitet osv. Ikke minst fortelle familie, venner og arbeidsgiver at en nå ønsker å betraktes som kvinne.... Ikke minst er hormonbehandling skummelt. Ingen ønsker selvsagt kompilikasjoner, men får man det ved kontrollert behandling? Men jeg er nå engang forandret og ønsker mere. Større bryster, rumpe (?), mer kvinnelig fettfordeling samt vagina. Min lille penis på ca. 2-3 cm og kanskje 9 i stiv tilstand (og det er lenge siden), er ikke ønsket av andre enn min kjæreste som elsker å gni mot den. Jeg selv ønsker å kjenne en manns penis inni meg, og ikke i toeren men foran :-), samt å være kvinne i et forhold. Jeg kan rett og slett tenke meg å være en kone for en grei mann, og om det innebærer det litt gammeldagse så tror jeg at jeg vil trives med det.

Er der forresten noen før og etter bilder av andre som har gjennomgått dette?

Flere tips på veien?

Så.. tiden vil vise hva som skjer...

Hilsen Trådstarter

Skrevet

JØSS!! :overrasket: Blir det seende såå bra ut? Ser jo helt vanlig ut jo!

Skrevet
JØSS!! :overrasket: Blir det seende såå bra ut? Ser jo helt vanlig ut jo!

Jepp! Min fastlege ble veldig imponert over resultatet hos meg. Jeg også. Alt er som det skal være. Therese Kirurg er veldig dyktig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...